אלי לחמני סוגר חשבון

צילום: אבי רוקח

צילום: אבי רוקח

ברשומה ארוכה גולל יו"ר האופוזיציה בעיריית אשדוד, המתמודד לראשות העיר ד"ר אלי לחמני, על הפרשה שעוררה סערה במועצת העיר בפרט ובקרב הציבור בכלל בסוף השבוע.

לדבריו, "ביום רביעי האחרון נפל דבר. ראש העיר (הנוכחי) כעס על דרך הצבעת חברי מועצה בנושא בניית בית כנסת לרב שלו ברובע המיוחד, איבד את שליטתו ביצריו ויצא בפרץ באמירות שטנה, דברים קשים בהם ״אתם לא יהודים".

לטובת הכלל אציין כי המשאב של קרקע ציבורית הינו יקר ואנו כחברי המועצה אמונים על שמירתו וחלוקתו בתבונה. במקרה זה, מדובר בהחלטה על בניית בית כנסת נוסף שמוקצה ברובע מיוחד כאשר ברובע החדש אין ולו תושב אחד שמתגורר בו!!

ליחיאל לסרי זה לא משנה. הוא רוצה שהרב שלו יקבל שטח ענק לבניית בית כנסת או ישיבה ברובע – וכל מי שלא מסכים עימו הופך ללא יהודי!!

חברי סיעתי ואני נמנענו בהצבעה – וכפי שציינו במועצת העיר כך אני מבהיר כאן: אנו לא מתנגדים לבניית בתי כנסת בעיר, אך הגיעה העת לעשות סדר בנושא ולא לבנות בכל חלקה בעיר בית כנסת. בנייתם של בתי כנסת צריכה להיעשות בתוכנית סדורה ובנויה מראש על פי צרכי הציבור – ולא לפי צרכים פוליטיים.

יתרה מכך, מדובר בשטחים ציבוריים המיועדים לתושבי אותו הרובע, כאשר לא ניתן לדעת מהו אפיון אותם תושבים ברובע והאם הם נדרשים לצרכים אחרים?

ואם זה לא מספיק הרי שלא מעט מבתי הכנסת הקיימים כיום מתרעמים על כך שבונים לידם בית כנסת נוסף, כאשר הם עצמם בקושי מצליחים להשלים מניין בימי חול.

לראש העיר לא באמת אכפת מצרכי התושבים – והוא מוכן לכנות את חברי המועצה שאינם תמימי דעה כ"לא יהודים".

ואני תוהה: האם בגלל עמדתנו זו הפכנו ללא יהודים? ממתי אדון לסרי קיבלת הסמכה לקבוע מיהו יהודי? רבותיי, לסרי איבד את זה – כאדם ולא רק כראש עיר.

באם הייתה בך, אדון לסרי, מעט מן הצניעות לא היית מתנשא מעל הנוכחים בחדר, וקובע כי אתה יהודי יותר טוב ממני או מיתר החברים במועצה ובוודאי שלא בסמכותך או בכוחך לבטל את יהדותנו!!

עצוב שכך מתנהג ראש עיר, בשל הבנה שממש בעוד מספר חודשים מסתיימת התהילה הפוליטית.

ואני מזכיר לך: דרך ארץ קדמה לתורה. וגם לפופוליזם.

 

צילום: אבי רוקח

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*