החיבורים של 2023 – פרק ראשון: אלי לחמני והלן גלבר

החיבורים של 2023 – פרק ראשון: אלי לחמני והלן גלבר

תזכרו מה אמרתי לכם בספטמבר 2023, קצת פחות מחודשיים לבחירות ופחות מחודש להגשת הרשימות: אם החיבור הזה לא יקרה ואף אחד מהם יזכה בראשות העיר, שניהם ייכנסו לחדר ולא יצאו שבוע, אז כמו שאומרים, סוף מעשה במחשבה תחילה, כנסו עכשיו לחדר, תוך כמה שעות בטוח תגיעו לסוג של פשרה.

נתחיל ונאמר כי הבעיה הגדולה שקיימת בדרך כלל באיחודים גדולים, לא קיימת אצל השניים… אידאולוגיה. לגלבר ולחמני יש את אותו מצע, אותם רעיונות – בניסוחים שונים, ופלוס מינוס את אותו די.אן.איי של קהל הבוחרים.

שניהם נתפסים כאנשים ישרים, בני העיר, ובעיקר מנוסים. שניהם חרוצים ומוכרים בעיני הציבור כפוליטיקאים ותיקים, עם לא מעט הישגים אישיים לטובת הציבור, לא בהכרח אלקטורלים אבל זו הסיבה שטור כזה נכתב, במקרה שלהם, 1+1 שווה 3.

אם כל הסקרים וכל ה״כמעט״ וה״להיות קרוב״ לא יצליחו להם הפעם, והיות שאת העובדות שבחירות קורות כל 5 שנים וכולנו לא נעשים צעירים יותר, אני בספק אם למישהו מהם יהיה כח להתמודד שוב ב-2028 מספסלי האופוזיציה. כשהשניים הם ללא ספק שיאני חברות באופוזיציה, שממנה כאמור כמעט בלתי אפשרי לייצר הישגים משמעותיים לא רואה מישהו/י מהם ממשיך את דרכו הפוליטית. מה שנקרא פעם אחרונה ודי.

כך, שלשניים יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח.

מה שמשאיר אותנו עם בעיה אחת… אגו. מי יתאחד עם מי? מי יהיה מס׳ 2 (כאילו מדובר בקללה). אבל כן, בפוליטיקה יש הרבה אגו וכן, זו קללה… פוליטית.

כאן בדיוק נכנס עניין המתווה, במתווה מוותרים זמנית על האגו ומקווים שהקהל יהיה בצד שלך, סקר מקיף, שאלות נכונות אמורים לתת תמונת מצב עדכנית רגע לפני שאין לאן לחזור. לא צריך ללכת רחוק כדי להבין מה משמעות איחוד ומה המחיר שמשלמים במידה ונשארים עם אגו… 2018, זה לא היה מזמן.

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

 

הכל תלוי במתווה וההוגנות שלו, נקודת המוצא היא שכל מועמד/ת מוותר/ת מראש על האגו, ועל המיקום ברשימות. מה יש להרוויח בתמורה? הבטחה לסיבוב שני עם סיכוי מצויין לניצחון. כדי שהמתווה יהיה ממצה, הכנתי 5 רעיונות למתווה… עליי.

  1. סקר מקיף ניטרלי לפני הגשת הרשימות, ולא אל תיבהלו מהעלויות, יום בחירות וכנסים עולים הרבה יותר, תשאלו שאלות מוסכמות על שני הצדדים ותקוו לטוב. שהמנצח/ת יוביל/תוביל.
  2. תפרגנו למפסיד בסמכויות, בשיתוף פעולה, בתיקים אטרקטיביים יעודיים, בתקציבים, בפרוייקטים משותפים ובשותפות, שהכל יהיה כתוב, אתם יכולים להיות בצד המפסיד אז תרפדו את ההפסד בקצת נחת.
  3. הפגינו חמלה לחברי הרשימות, שריינו להם תפקידים טובים במידה ולא ייכנסו בעקבות החיבור.
  4. אף פעם (אבל אף פעם) כולם יהיו מרוצים, זו הסיבה שאתם מדברים על מנהיגות והחשיבות של מערכת הבחירות הנוכחית. המשימה גדולה מכולם.
  5. את כל היריבות תשאירו בחדר המשא ומתן וצאו לתקשורת אחרי ששתיתם מים קרים ואכלתם משהו מתוק. צאו כיחידה אחת ותוציאו save the date לשידור הלייב בו תכריזו על תוצאות הסקר.

שמחתי לעזור!

צילום אלי לחמני – אבי רוקח

פרק שני יעלה ביום ג׳

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*