פחות משבוע לבחירות – תמונת מצב

פחות משבוע לבחירות – תמונת מצב

שורות אלה נכתבות סמוך לשבוע לפני סגירת הקלפיות. כל כך הרבה אירועים צפויים לנו בשבוע הקרוב, אחד מהם, כבר מלווה אותנו כמה ימים, פרישתו של ברק מהמרוץ והחבירה לכצנלסון. החיבור הביא איתו קול תרועה של game changer וככל שעובר הזמן נראה שהאירוע לא ממריא כפי שציפו, ואולי אפילו להיפך.

יש חיבורים שבאים מכח, ש-1+1 שווה 3 אבל לא נראה שזה המקרה, ה-1+1 לא נראה ששווה אפילו 2 מהסיבה הפשוטה שהקהלים של השניים לא משותפים. אלמלא החיבור לא הייתם מוצאים תושב אשדוד אחד שהיה עובר מברק סרי לשמעון כצנלסון ובטח לא ההיפך.

לא מעט מפסידים נותרו מאחור מהחיבור הזה, לא מעט האמינו בחלום של ברק סרי, שפרץ אל עולמינו באפריל האחרון עם מגה קמפיין ולא מעט רעשי רקע של מהפך. ברק התחיל מומנטום קטן של מגמת עליה בישורת האחרונה ואז נחת על כולנו ה-7 באוקטובר וטרף את כל הקלפים.

הפרישה של שרון מרק מיד אחרי תחילת המלחמה לא סייעה ואווירת הסוף כבר נראתה באופק.

 

 

בשבועות הראשונים של המלחמה הצליח סרי לשמר מומנטום כשהמטה הופך לבסיס תמיכה בחיילי צה״ל, עם מטבח פעיל ואספקת ציוד, אך המלחמה לקחה הרבה מעבר היכולת של מטה סרי להחזיק מבנה יקר (מאוד) על שפת הים, וסרי התפתה לחזור לאולפנים עד יעבור זעם, הקפיא פעילות ו״נעלם״, עד שהוחלט על תאריך בחירות. גם אז לא ממש חזר בפול גז אבל ניסה בכל כוחו להחזיר את המומנטום, כשזה לא קרה, נקרתה בדרכו ההזדמנות לפרוש מהמרוץ עם חבירה לשמעון כצנלסון.

עיקר הרעיון היה להזדנב אחרי גלבר ששמרה על מקומה כמספר 2 במרוץ. לסרי, נכון לנתונים של היום יתקשה לעבור את ה-40% ומספר 2 בסיבוב השני הוא עיקר יהבם של שלל המתמודדים לראשות. כולם זיהו את פוטנציאל הסיבוב השני שהפך לפרס הגדול של בחירות 2024.

כולם מצפים שה״רק ״לא״ לסרי״ יהיה ה״כן״ עבורם, עבור מי שיתמודד נגדו בסיבוב השני. כך מצפים גם שמעון כצנלסון וגם ברק סרי, שיחד יוכלו להלן ויקטפו את המקום השני, לבד בכל מקרה לא יעלה בידם.

 

 

מה תעשה הלן גלבר? מה יעשה לחמני? ומה יעשה נכט?

לא סתם אני שואל את אותה השאלה לשלושתם יחד כי אולי התשובה שלהם מצויה בגוף השאלה.

הנה חיבור שכן יכול להניב סיבוב שני כי מדובר בקהל יעד די דומה, לחמני וגלבר בטוח מתמודדים על אותו קהל בדיוק וגונבים אחד מהשני לא מעט קולות, גם אלי נכט יכול להצטרף עם קהל דומה שייקח בקמפיין נכון גם לא מעט מקהל היעד של כצנלסון, יוצאי חבר העמים.

במגזר הרוסי לא בטוח יבלעו את הקפסולה של 4 שנים סניה ואז ברק סרי. יהיה מעניין לראות איך יגיב בקלפי לרעיון של להמליך את ברק סרי במסלול עוקף כצנלסון.

במידה ולא יהיו פרישות/תמיכות בימים הקרובים צפויה לנו מערכת מותחת במיוחד, הקרב על המקום השני הולך להיות ללא ספק האירוע של הבחירות, זה קרב שיכול להיגמר בניצחון של קולות ספורים והולך להיות קשוח.

 

 

יחיאל לסרי ממשיך בשלו, אצלו מדובר בצרות אחרות, לסרי מנסה למצוא את הנוסחה של ניצחון בסיבוב הראשון, פגישות בלתי פוסקות עם נציגי קהילות סקטוריליות קורות בקצב מסחרר עם אחוזי הצלחה לא מבוטלים. האם יצליח לעשות שוב את הבלתי יאומן ולגרד את ה-40% מהצד העליון כפי שעשה בפעם הקודמת כנגד כל הסיכויים? ימים בודדים יגידו.

אם תסתכלו טוב על כיס החולצה המכופתרת של לסרי תזהו פנקס קטן ועט, בפנקס הזה רשומים לא מעט שמות איתם יבוא ראש העיר חשבון במידה וייבחר לקדנציה נוספת, שמות כמו יניב קקון ומשה בוטרשוילי שנכון להיום לא תומכים בו בשעתו הקשה, יהיו גם לא מעט שמות אחרים שמופיעים בדפים הבאים, כאלה שנטשו את הספינה ברגע האמת ועברו מחנה, ולא שמרו אמונים.

העיר אשדוד הולכת לעבור מתיחת פנים אחרי הבחירות הקרובות, בין אם סיבוב ראשון או שני, בין אם יחיאל ייבחר או לא, כל תוצאה תביא שינוי לאשדוד שהכרנו עד ה-27.2.24.

 

 

ואמסלם? אבי אמסלם…

מי היה מאמין שנדבר עליו כמועמד לגטימי עד הסוף, והנה אנחנו שבוע לפני והוא עדיין פה, בשלו. שבוע אמנם זה הרבה זמן אבל מעט זמן כדי לעשות שינויים גדולים. שאלה נוספת שצריך לשאול אפרופו החיבור של כצנלסון וסרי היא מה יעשו בוחרי ש״ס בסיבוב שני (בהנחה שיהיה כזה) אם יעלו השניים אל מול לסרי? הכח של ש״ס הולך להיות קריטי במערכה הקרובה, הפיצול של הבוחרים שם, כאלה שבעד יחיאל וכאלה שהולכים עם מועצת החכמים יתגלה בדיוק בעוד שבוע, כשתתחיל הספירה של הפתקים. יכול מאוד להיות שצפויה לנו הפתעה גם בגזרת האחדות המפורסמת שאפיינה את ש״ס, הפתעה שתשליך על תוצאות הבחירות באופן משמעותי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*