מחלוקת הקפסולות מגיעה להפגנה

מחלוקת הקפסולות מגיעה להפגנה

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ממשיך לעמוד איתן בדעתו להמשיך במתכונת הקפסולות, לימודים המווסתים עפ״י היכולות של המבנים להכיל ילדים במרחבים מוגנים מוסדיים בזמן אזעקה. אולי זה הרופא שבו, אולי אובר אחריות אך נראה שלא ניתן להזיז אותו מדעתו. עקשנותו מביאה את ההורים שלא מוכנים להמשיך במתכונת זו בעידודם של מועמדים פוליטיים הנותנים רוח גבית להתנגדות ומעודדים הפגנה שכבר קיבלה אישור ליום ג׳ בשעה 17:00 ותתקיים בכיכר המפרשיות. זה הזמן להמר שראש העיר ד״ר יחיאל לסרי לא ישנה את דעתו, כמי שעוקב אחריו כבר 2 עשורים הייתי מתחייב ששינוי גדול זה לא יביא אבל אירוע עיתונאי ואולי התנעת הקמפיינים זה יביא גם יביא.

הדעות רווחות לגבי החזרה או האי חזרה, מה שעומד לנגד עיני המתנגדים הוא חזרתם של תלמידי אשקלון למתכונת מלאה ואם באשקלון מותר? אז למה לא באשדוד…

ריכזנו עבורכם כמה מהפוסטים שהוציאו המועמדים לראשות, זו הזדמנות טובה לעשות השוואות מה חושבים המתמודדים על הנושא החשוב ביותר… הילדים שלנו:

 

 

 

יחיאל לסרי – נשקול הרחבה של הפעלה מלאה של מערכת החינוך בטווח של השבועיים הקרובים.

מדיניות הלמידה בקפסולות ממשיכה לעת עתה, אך לנוכח:

א. הירידה המשמעותית באיום הרקטי על אשדוד (ירי אחרון על העיר היה לפני שבועיים וחצי), כתוצאה מפעילות צה״ל ברצועת עזה.

ב. התקדמות בבנייה והצבה של כ-100 מרחבים מוגנים במוסדות חינוך (מממ״ים), כך שהשבוע יוצבו כ-30 מממ״ים, והשאר במהלך החודש הקרוב.

נשקול הרחבה של הפעלה מלאה של מערכת החינוך בטווח של השבועיים הקרובים.

הצבת המממ״ים, ביחד עם הירידה בעוצמת האיום הרקטי ותדירותו, תאפשר לנו להגדיל בהדרגה את ימי הלמידה, תוך מתן מענה מיגון איכותי גם במסגרת מדיניות הכי מוגן שיש, בהפעלה מלאה של מערכת החינוך.

זאת בהנחה שלא תהיה החרפה בטחונית אחרת משמעותית.

– אנו מודעים לכך שעבור חלק מההורים מדובר בקושי אמיתי וקשובים גם לקולות אלו. לצד זאת, אנו ממשיכים בקשר הדוק עם פיקוד העורף ועוקבים מקרוב אחר ההתפתחיות בגזרה הצבאית וככל שניתן יהיה להקל, נעשה זאת. לנגד עיננו עומדים כל השיקולים ומתווה זה מאזן ביניהם ברגישות הנדרשת.

 

צילום אלעד מלכה

 

הלן גלבר – חייבים לחזור לשגרה – חייבים שהתלמידים יהיו מוגנים

לכאורה שתי המטרות הכל כך חשובות שבכותרת נראות סותרות, אבל אני מבטיחה לכם שעם חשיבה יצירתית וראייה רחבה של האינטרסים העירוניים אפשר לקדם את שתיהן בו זמנית.

לצערי אני לא מוצאת חשיבה יצירתית בכיוון הזה בעירייה ולראייה בהערכת מצב שהתקיימה היום לסרי אמר שתיבדק האפשרות לפתוח את בתי הספר לפעילות מלאה כאשר הבסיס הוא שיש מיגון לכולם. עד אז תלמידי העיר לומדים באופן חלקי, בקפסולות, בזום וזה מכביד על ההורים, פוגע בנפש הילדים שסוחבים איתם את שיבוש החיים מאז הקורונה ומונע כעת מהעיר שלנו לחזור לשגרה כמו ערים שכנות.הצעתי בישיבה פתרונות ביניים שיחזירו כבר עכשיי את כל התלמידים בעיר ללימודים מלאים עד שיימצאו פתרונות קבע, כמו למשל למצוא מוסדות ציבור ממוגנים שיוכלו לתת מענה בטיחותי מלא ולהעביר לשם באופן זמני את תלמידי כיתות ה'-ו'.

ולא רק בתי הספר – הצעתי שנתחיל להחזיר את התרבות בעיר באמצעןת השכרת מבנים ממוגנים וכן לפתוח את השוק בחניון תת קרקעי כדי לאפשר לבעלי העסקים לחזור ולהתניע את הכלכלה המקומית.לצערי לא מצאתי אוזן קשבת אצל ראש העיר.

אם לא נתחיל לפעול וליישם פתרונות אחראיים ויצירתיים העיר שלנו תמשיך לדשדש ותתקשה לחזור לעצמה גם כשהמלחמה תיגמר. תושבי העיר זקוקים לשגרה, בשביל להתפרנס, בשביל הילדים, בשביל הנפש שלהם. אני מבטיחה שאמשיך להיאבק כדי שזה יקרה ואהפוך כל אבן כדי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. זו חובתי לעיר שלנו שעברה תקופה כל כך קשה, כי אין לנו עוד אשדוד.

ם

ם

ברק סרי: ״יחיאל לסרי, טעית, החזר את התלמידים לבתי הספר!״

המועמד לראשות העיר, ברק סרי תקף היום את ראש העיר המכהן, יחיאל לסרי על המשך המדיניות של סגירת בתי הספר בעוד שבעיריית אשקלון פתחו:

״יחיאל לסרי, טעית, החזר את התלמידים לבתי הספר!
זו לא בושה להודות בטעות, לקחת אחריות ולהחזיר מיידית את כל התלמידות והתלמידים באשדוד למסגרות.

אתה חי פה איתנו?
אתה רואה מה קורה בערים סמוכות?
אתה היחיד שעוד לא יצא מהממ"ד – כולם כבר חזרו לשגרה.
לסרי, דיברת עם הורים באשדוד לאחרונה?
אתה מודע לחומרת המצב?
פונים אליי הורים רבים שמספרים כי הם קורסים: לא יכולים ללכת לעבודה, נאלצים לשהות בחל״ת ונפגעים קשות כלכלית.
וגם הילדים סובלים: ימים רבים וארוכים מול המסכים, ללא מסגרת, בלי להיפגש עם ילדים בני גילם. זו פגיעה קשה בילדים, פגיעה מיותרת.
אבל לא רק בנוגע למוסדות הלימוד טעית: פתח את השוק העירוני ביום רביעי, אשר לקהל להגיע למגרשי הכדורגל, החזר את אשדוד לשגרה מלאה.

מנהיגות פירושה להחליט גם החלטות לא פופולריות. מנהיגות פירושה ליזום, לא רק להגיב לאחר שההורים יוצאים להפגין.
לסרי, מספיק, שחרר את אשדוד!״

ם

 

אלי נכט – ״התבקשתי לפעול להחזרת הלימודים לשגרה״

בעקבות פניות רבות וישיבות שקיימתי עם הורים לילדים במערכת החינוך כמוני, התבקשתי לפעול להחזרת הלימודים לשגרה.

פניתי לראש העיר בעניין ואף הראיתי לו את הנתונים שבידי. מקווה שהנושא ישקל בכובד ראש. האיום הרקטי אינו מסיבי בימים אלו, ואנו מחוייבים לפעול למען בריאותם הנפשית והחברתית של הילדים כמו גם לעובדה שההורים מחויבים לצאת לעבוד.

כל השיקולים הללו הובילו אותי למסקנה כי התועלת בחזרה לשגרה, גדולה יותר מהמשך המצב הקיים.

ם

ם

שמעון כצנלסון – אשדוד חייבת לחזור לשגרה בחינוך

המערכה שאנחנו נמצאים בה היא ארוכה וקשה מהרגיל. כולנו מגויסים למען חיילנו בחזית ובעורף, נאבקים למען החזרת החטופים מרצועת עזה ונחושים לנצח בכל חזיתות ישראל.על מנת שהחברה האזרחית תצליח להכיל מלחמה לאורך זמן

חייבים: לחזור לשגרת לימודים מלאה בכל מוסדות החינוך בהתאם להנחיות וההוראות של פיקוד העורף. זה חיוני לילדים ובני הנוער וגם להוריהם שיוכלו לחזור לשגרת עבודה מסודרת.

 

צילום: אבי רוקח

 

אלי לחמני – אם אשקלון חזרה לשגרה מלאה, מדוע אשדוד לא חוזרת?

מזה שבועות רבים החליט ראש העיר כי ילדי הגנים וגם בבתי ספר ילמדו בקפסולות לימודים חלקיים ביותר וזאת על אף שאשדוד מוכרזת על ידי פיקוד העורף כאזור ירוק-אזור בו ניתן לקיים בו פעילות רגילה. החלטה שהתקבלה עקב המחדל של ראש העיר שלא דאג למגן את בתי הספר גני הילדים ושטחים ציבורים.

ההחלטה מונעת את החזרה לשגרה של ההורים לילדים קטנים וזאת מבלי להתחשב בהורים הסובלים מזה שבועות רבים בחוסר יכולת לתפקד ולהתפרנס.לסרי, הגיע הזמן לשחרר ולחזור להפעיל את הגנים באופן מלא! באם החשש מפני הגעה למקומות מוגנים של הילדים- הגבר את כוח האדם מהתקציב המיוחד שאישרנו לך במועצת העיר, מצא פתרונות יצירתיים במקומות מוגנים במרחבים ציבוריים והפסק לפגוע בהורים ובאם צריך נאשר הגדלת תקציב נוסף לכך.אם אשקלון חזרה לשגרה מלאה, מדוע אשדוד לא חוזרת?זה הזמן לחזור לשגרה מלאה ועכשיו!

 

התגעגעתם להפגנות? קבלו!

יום שלישי, 9.1.2024 בשעה 17:00 – כיכר המפרשיות

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*