בחירות 2018 – מה כבר על המדף?

בחירות 2018 – מה כבר על המדף?

נתחיל עם נתון מפתיע שנותרו קצת יותר מ-4 חודשים לבחירות המוניציפאליות. כן, ארבעה חודשים, מתוכם חודש ספטמבר שכולו חגים ויולי אוגוסט שחם ברמות קשות, הילדים וההורים בחופשה, או מה שמעניין את ההורים באמת זו החופשה, והרי לכם גג חודשיים של עבודה. או כפי שנהוג לקרוא לזה… קמפיין.

לראשות העיר התמונה פחות או יותר מתחילה להתבהר מבחינת המועמדים עצמם אך קיים ערפל גדול לגבי הסיכויים או חלוקת הקולות של כל אחד מהם. אז מי על המדף או יותר נכון… מי רלוונטי.

נכון להיום ולכתיבת שורות אלו ישנם 4 מועמדים שמתמודדים על קוד הכניסה ללשכה המשודרגת בקומה 5. מבלי לפגוע בכבודם של המתמנודדים הנוספים ההערכה היא שאלה ארבעת המועמדים שבסופו של דבר יישארו ויגיעו לישורת האחרונה.

ד״ר יחיאל לסרי, ראש העיר המכהן זו קדנציה שניה, 3 חברי מועצה מטעם הסיעה ״אשדוד בתנופה״ שמעון כצנלסון, יו״ר האופוזיציה וראש הסיעה הגדולה במועצת העיר (4 מנדטים), הלן גלבר, חברת מועצה המתמודדת לראשונה לראשות העיר ואלי לחמני, חבר מועצה שמתמודד אף הוא בפעם הראשונה לראשות העיר.

תסריטים אפשריים:

חרדים תומכים בלסרי

תמיכה גורפת של הקהל החרדי בעיר בראש העיר ד״ר יחיאל לסרי תסגור את המערכה בסיבוב ראשון עם הגעתו ל40% ומעלה (הקהל החרדי מגיע באחוזי הצבעה גבוהים לקלפיות, אדישות מצד הציבור החילוני יכול להביא לכח של כ-30% בספירת הקולות, ואז ראש העיר צריך רק 10% משאר האוכלוסיה האשדודית שזו משימה יחסית קלה לראש עיר מכהן.

החרדים מפצלים את הקולות

בעקבות מחאת השבת נוצר סדק באמון העיוור בין ראש העיר יחיאל לסרי לקהילות החרדיות, הסדק יכול להביא לכך שהאחוז הכללי מתמיכת החרדים יפחת ואז יצטרכו וחבריו לעשות עבודה משלימה על הציבור המסורתי והחילוני והערכה שראש העיר המכהן יצליח להשיג את חלקו בפרוסת העוגה ויצליח לעבור את ה-40%.

איחודים

את המילה איחוד תשמעו הרבה עד מועד סגירת הרשימות, הרבה מאוד. לשלושת המועמדים נכון להיום סיכוי נמוך להגיע ל-40% ללא תמיכת החרדים. כמובן שהעברת התמיכה של החרדים מגוש א׳ לגוש ב׳ טורפת את הקלפים והמרוץ לראשות נפתח מחדש. נכון להיום ש״ס כבר תומכת בלסרי אבל הכח האמיתי נמצא ב״יהדות התורה״, שם המכבש העיקרי. מי מהשלושה שיצליח לעשות מהלך פוליטי שכזה יהיה ככל הנראה המנצח הגדול.

לשלושה, שמתמודדים כמעט על אותו קהל יהיה לא פשוט, הלן וסניה כבר פתחו את הקמפיין, למרות שלא ממש בכל הכח ובימים אלו ממש צפוי לחמני להעלות קמפיין משלו.

שמעון כצנלסון – פוליטיקאי משופשף עם רקורד מצויין של גיוס קולות, ״יודע את העבודה״ כמו שנהוג לומר בסלנג הפוליטי, פעמיים התמודד, בפעם הראשונה גרף 9 מנדטים למועצה, ובפכעם השניה גרף 4 מנדטים במערכה קשה ומורכבת מה שאומר שתשתית כבר יש לו וגם ניסיון בריצה לראשות, בפעם הקודמת גרף 15.6% לראשות כשהתמודד גם מול לסרי וגם מול צילקר.

הלן גלבר – מתמודדת לראשונה לראשות העיר, עומדת נכון להיום במרכז פרשיה לא נעימה שלך הקלטות שנחשפו ורחוקות מלהחמיא לה, לפי דבריה מדובר בלא יותר משריטה בכנף ושהתגובה שהיא מתכננת תטרוף את הקלפים. לגבי פליליות הקלטות עומדת גלבר על שלה, ״לא היה כלום, כי אין כלום״. גלבר נהנית גם מתמיכתו של ראש העיר המיתולוגי אינג׳ צבי צילקר ששובץ במקום ה-3 בעיקר כדי להיות הממליץ העירוני ולגייס את תומכיו ששווים עפ״י בחירות 2013 כמעט 31%. נשאלת השאלה האם תצליח גלבר לקבל את תמיכת בוחריו של צבי כממליץ ולא כעומד בראש הפירמידה.

אלי לחמני – נכנס לנישה שבונה מצד אחד על תקרת הזכוכית של כצנלסון ומצד שני על אובדן האמון בהלן גלבר. לחמני שהיה חבר בסיעתה של גלבר כבר רמז על חוסר שביעות הרצון ממה ששמע בהקלטות ולא ממש חיכה להסברים מצדה של גב׳ גלבר. לחמני משוכנע שמכל האופציות המונחות על הכף, בתוספת גיוס רשימה צעירה ובועטת הוא יכול לסחוף את אמון הציבור ולהגיע לישורת האחרונה תוך ניסיון לסחוט סיבוב שני, שם כבר הוא בטוח שיגבור על לסרי.

אז למה המערכת רדומה:

שאלה מרכזית שנשאלת, אם יש כל כך הרבה מועמדים, וכולם טוענים שהם יכולים להחליף את ראש העיר… למה הם מחכים?

ככל הנראה שהשיקול המרכזי הוא כסף. לסרי מבחינתו נוהג באותה טקטיקה כמו בבחירות הקודומות. הוא לא צריך לתכנן הבטחות, הוא מגיע עם העשייה שלו ונותן בליץ של 3 חודשים כדי ליידע, יש לו יתרון משמעותי של חשיפה באירועים ופריבילגיה לדבר על כל במה, מה שהמתמודדים האחרים צריכים להקיז דם כדי לקבל. יש לו את התקציב הדרוש וצבא של פעילים עליהם מנצח הממ״ק… גבי כנפו שאת העבודה מכיר ומכיר טוב.

הלן, סניה ולחמני צריכים לגייס תורמים, לעבוד עפ״י חוק ולנסות לקבל חשיפות תקשורתיות ככל שניתן, דובר לא פעם על זירת הרשתות החברתיות שלשם ככל הנראה ינותבו לא מעט מתקציבי המועמדים.

אל תתרגשו אם לא תראו הרבה מרפסות ושלטים, פליירים וחומרים מודפסים, אבל דבר אחד בטוח, ה-wall שלכם הולך להיות מוצף בפוסטים יצירתיים יותר ויצירתיים פחות והרבה… מלא דם רע שיזרום בעיר עד ה-30 באוקטובר ואולי קצת אחריו.

הכי חשוב, צאו להצביע!

מכל ההבטחות שיבטיחו לכם המועמדים/ות תזכרו רק דבר אחד, גורלכם בידכם. לא תצאו להצביע לא ישמע קולכם. לא תהיו זכאים אפילו להתלונן, לפחות עד אוקטובר 2023!!!

00

פרסומת:

החלה מכירת הכרטיסים לאירוע הגדול של הקיץ

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*