עוברים לשיטת הגושים – עושים סדר בבלאגן

עוברים לשיטת הגושים – עושים סדר בבלאגן

כצפוי, הבינו המועמדים שלבד לא יוכלו להגיע לשום מקום והיום ראינו את הצעד הראשון באיחודים, או יותר נכון תמיכות. ברק סרי היה הראשון להניף דגל לבן ולצאת מהמרוץ ונראה שפתח דלת לפחות לעוד 1 או שניים לצאת מהמרוץ בעקבותיו. אז עם מה נשארנו ומה מחכה לנו בשבוע הקרוב.

 

לסרי, אמסלם ואריה דרעי בימים אחרים

ד״ר יחיאל לסרי:

נתחיל עם ראש העיר המכהן שבכל סקר מהיום הראשון הוא המוביל מבין המועמדים אך לא מוביל מספיק כדי לנצח את המערכ בסיבוב ראשון, דהיינו, לא עובר את הסיבוב הראשון אבל עולה בטוח לסיבוב השני. לסרי זכה השבוע בכח משמעותי כשיהדות התורה הכריזה בקמפיין על שני פתקים, והצהוב הוא שלו. להזכיר למי שלא יודע, מדובר בכח מאוד משמעותי ומאוחד עם 100 אחוזי הצבעה ביום גשום. זה הפרטנר האידיאלי לכל ראש עיר ומירב המאמצים נעשו כדי לפצל אותם מלסרי כמו גם את ש״ס של אמסלם. במקרה של אמסלם זה יותר הצליח, במקרה של יהדות התורה… פחות.

לסרי לא נהנה מתמיכות מוצהרות נוספות, בהחלט עקב אכילס בהיערכות, ראש העיר ציפה והתאכזב שלא קיבל את תמיכת סיעת ״אשדודים״ אותם טיפח ודאג לצ׳פר במשך הקדנציה בידיעה שביום הדין יתייצבו לצידו אך זה לא קרה, כך גם משה בוטרשווילי שהיה תמיד הראשון להצהיר פומבית והיום שומר את הקלפים צמוד לחזה.

לסרי נהנה מתמיכה של כמה חצרות מובילים ממחנה ש״ס שהצהירו תמיכה בחתימתם, כוחם של יימדד ב-27.2.24 למבחן הראשון.

שורה תחתונה: יש סיבוב שני בטוח במידה ויתקיים כזה.

 

הלן גלבר, צילום אלעד מלכה

הלן גלבר:

הלן היתה הפייבוריטית להגיע לסיבוב השני עד הערב, גם הערב כוחה עומד לה ולמרות החיבור של סרי וכצנלסון היא עדיין חזק ה=בתמונה של הסיבוב השני, היתרון שלה הוא הקמפיין המושחז והאסתטי, אחיד וזכיר מהיום הראשון ומטה שכבר מחובר גם הפעילים וקהל הבוחרים. הלן תהיה חייבת לתת טוויסט לקמפיין ואולי אפילו לעשות מעשה מקביל לכצנלסון וזאת כדי להרחיק את כצנלסון-סרי שנושמים בעורפה. היא תהיה חייבת ״בוסט״ קדימה כדי להבטיח את העליה לסיבוב השני שהיה בטוח מבחינתה עוד בארוחת הצהריים היום.

היתרון הבולט של הלן הוא שקהל הבוחרים של לחמני ואלי נכט יכולים לבלוע חיבור שמתאים לשלושתם, זו הדרך היחידה לעקוף את השניים מבלי לאותת, לתת להם סגנות מובטחת מה שיהיה להם מאוד קשה להשיג בזכות עצמם.

שורה תחתונה: יש סיכוי טוב לסיבוב שני בטוח במידה ויתקיים כזה.

 

 

שמעון כצנלסון וברק סרי

שמעון כצנלסון וברק סרי:

זה כוחם של איחודים, השניים היו עם רגל וחצי מחוץ לתמונת הסיבוב השני והנה בא מהלך ששם את סניה חזק בעניין הסיבוב השני גם אם רק מבחינת המומנטום של הסחף. השניים נצמדים בעיקר להלן גלבר ומאיימים על המקום השני, המקום השני בבחירות 2024 הוא מילת הקסם, איש מהמתמודדים לא פינטז על 40% וראשות בסיבוב הראשון אלא כיוונו להיות הראש לזאבים ולגנוב את ההצגה בסיבוב השני ולאגד את כל מתנגדי לסרי לקמפיין רק לא לסרי. מדובר במשחק שחמט שכל פיון שנופל בדרך יכול להשפיע על מהלך השח או המט.

השניים אמנם מאחדים אחוזים אך לקהל הרוסי יהיה לא קל לתת את הפתק הצהוב למי שבסופו של יום ישאיר אותו עם מתמודד שאיך לומר בעדינות… לא בן העדה. דווקא אלי נכט צריך לארגן משלוח גדול של קשים ולהתחיל בקמפיין שתיית הקולות המתלבטים, יכול מאוד להיות שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו אבל זה גם תלוי במה יעשה נכט בנדון, יהיה יצירתי או אפילו יחבור, כרגע סיכוייו באופן עצמאי לא גבוהים.

שורה תחתונה: יש סיכוי טוב לסיבוב שני בטוח במידה ויתקיים כזה.

 

 

לחמני, צילום: אבי רוקח

אלי נכט ואלי לחמני:

שני המתמודדים שעיקרי המצעים שלהם מאוד דומים, כך גם המוטיבציה שלהם לשנות את פני העיר נשארו לעת עתה בזכות עצמם. סביר להניח שהם מודעים למצב החדש והם יצטרכו לחשב מסלול ומהר, השניים, לפי המספרים של הסקרים לא קרובים לסיבוב השני אבל יחד, יש על מה לדבר.

חבירה מהירה של השניים תבלום את הסחף ותרחיב את הפוטנציאל של הקהלים החילוניים ובעיקר של הקהל הרוסי שיסמן את נכט הצעיר ליורש של כצנלסון, שגילו הנושק לגבורות מהווה את אקורד הסיום וככל הנראה את הקדנציה הנכונה.

 

אלי נכט

 

נכט ולחמני יהיו חייבים להגיב מהר אחרת המומנטום יחלוף להם ו-2 הקבוצות העליונות יתפסו פער בזמן הקצר שנותר עד ליום הבחירות.

שורה תחתונה: יש סיכוי טוב לסיבוב שני בטוח במידה ויתקיים כזה. ובתנאי שיתאחדו.

 

 

אבי אמסלם

אבי אמסלם:

אין ספק שאמסלם זו התעלומה הגדולה של בחירות 2024, ההחלטה על ההתמודדות שנראתה כתרגיל והפכה לאמיתית יום אחרי הגשת הרשימות. לא מעט ממביני העניין היו בטוחים שאמסלם יסיר את מועמודותו אך אמסלם התאהב ברעיון והוא עדיין איתנו, כמועמד לראשות. ש״ס חרגה מכל דפוסי ההתנהגות הפוליטית של עד כה ונראה שהיא בשיאה של הרפתקאה לא מוכרת וחדשה לה. הרבה מאמינים שאבי אמסלם יפרוש בקרוב אך כך חשבו כולם גם לפני הגשת הרשימות. בכל מקרה במסלול הבודד והנישתי של ש״ס ואמסלם לא צפויה חבירה לשאר המועמדים ולמרות כל המשחק המקדים לא הייתי פוסל סולחה עם לסרי וריצה משותפת. כנגד כל הסיכויים. בפוליטיקה כמו בפוליטיקה אין עקרונות ששווים אובדן שלטון, אם האחד ירצה לתת, השני ידע לקבל. או שלא.

שורה תחתונה: בריצה עצמאית סיכוי נמוך לסיבוב שני, במידה ויתקיים כזה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*