נוהרים לקלפיות – ניתוח ביניים

נוהרים לקלפיות – ניתוח ביניים

5 מועמדים, כולם ותיקים וכולם מוכרים, ל-80% אחוז מהם זו לא התמודדות ראשונה, כל ה-60% ניסו, טעו ב-2018 נכשלו, 2 מהם בילו באופוזיציה, אחד חתם שלא ייכנס ונכנס ורק החמישי מנסה פעם ראשונה.

אתגרתי אתכם בניחושים מי זה מי? עכשיו נעבור לפנים והשמות של מועמדי הראשות 2024… מתחילים.

יחיאל לסרי

20 שנים בצמרת השליטה, 5 שנים כסגן ועשור וחצי מכהן לסרי כראש העיר אשדוד. אין ספק שהעיר עברה מתיחת פנים מטורפת בעשור וחצי האחרונים בראשותו, אי אפשר לזכור אפילו את אשדוד שלפניו לעומת העיר של היום, אבל משהו לא עובד לאיש. למרות ההישגים, הפרסים והתוצאות המרשימות משהו בקלפי לא עובד. בכל מערכת בחירות יורד ראש העיר בנכסיו האלקטורליים הן במועצת העיר והן באחוזי התמיכה. בפעם הקודמת להזכירכם גירד לסרי את ה-40% לראשות ונכנס עם 2 מנדטים בלבד לראשות העיר וזאת לאחר 10 שנות שלטון כראש עיר כל יכול.

 

 

משהו בשיטת הניהול הרחוקה כנראה פחות מתחבר לתושבי אשדוד וגם שדרת הניהול הישירה שלא התחלפה כמוהו… 15 שנים כנראה לא עושה עימו חסד. קצת מאוחר לשנות את נוהל האירוע הפעם אבל זה בהחלט חומר למחשבה לקדנציית הפרישה (או שלא), לשנות קצת פאזה ולהיות יותר פוליטיקאי עממי וכמובן חילופי גברא בעמדות המפתח, כאלה שיביאו לו יותר נחת, הרי בסופו של יום הם הפנים שלו, הם האנשים שהציבור פוגש, ולפי גרף הירידה, משהו שם לא עובד.

המהלך האחרון של החבירה של ש״ס נותן עדיין תקווה שזה אפשרי בסיבוב ראשון, שעות יגידו.

 

הלן גלבר. מסיימת קמפיין

 

הלן גלבר

הלן גלבר הפכה מהסיפור העצוב של הבחירות הקודמות לסיפור המרענן של המערכה הנוכחית. להבדיל מלסרי, הלן כן פוליטיקאית של אנשים, מחוברת, מחבקת ובעיקר מנוסה. היא הרבה בזמן בזירה הפוליטית המקומית, ברוב הזמן באופוזיציה למעט הבלחה כיו״ר החברה העירונית לתרבות ופנאי אי שם לפני כמה שנים.

גלבר התכוננה טוב טוב לאירוע עם קמפיין מחודד ומסרים ברורים, כמעט עם אפס טעויות ועבודה סזיפית, גלבר שהפכה לאיום הגדול של הסיבוב השני הותירה את שאר המועמדים בכל הסקרים מאחור והפכה לאיום המשמעותי של לסרי. לנוכח העקביות שלה גרמה לברק סרי שעמד על אותם קהלים לפרוש מהמרוץ ולחבור לכצנלסון בתקווה לכבוש את המקום השני והיוקרתי באיחוד כוחות. יצליח? נדע בערב.

הלן עתידה גם להגדיל את כוחה במועצה, טוב זו לא משימה כזו גדולה לגדול ממנדט אחד בודד אבל עדיין, מגמת עליה תמיד טובה יותר מירידה.

 

השת״פ המסקרן. סרי וכצנלסון

 

שמעון כצנלסון

שמעון כצנלסון הוא קבלן הקולות הגדול ביותר שיש לאשדוד להציע, 5 שנים כסגן חזק עם כל התיקים הכי משמעותיים מביאים אותו איכשהו למקום לא תואם את הציפיות. את מחאת השבת הוא ניצל עד תום וגרף 25% מהפתקים הצהובים לראשות ועוד 6 מנדטים למועצה, הישג מרשים שהיה חותם עליו עכשיו בשמחה.

הרשימה הקודמת שלו קצת הוציאה אותו מהדימוי הרוסי, סניה ידע להביא דמויות רעננות כדוגמת אורית אלמוזלינו-רייז, חנוך דרך ארליך ועמיר ליברטי שהביאו לו קהל חדש ותדמית יותר ישראלית צברית.

אורית בחרה לא להמשיך, וחנוך עשה כל טעות אפשרית ובסוף חזר לתמוך בו, רק מחוץ לרשימה. ליברטי שנשאר נאמן לסניה יזכה ככל הנראה לקדנציה נוספת במועצה אם הכל יסתדר לפי התכניות.

את אפקטיביות החבירה של ברק סרי נדע רק אחרי סגירת הקלפיות. יש שיופתעו אם היא ממש עזרה ויש אחרים שיופתעו אם הזיקה. ככה זה בפוליטיקה, 1+1 לפעמים שווה 3 ולפעמים נשאר 1 או פחות.

 

לחמני מצביע הבוקר

 

אלי לחמני

את הסוגיה של אלי לחמני יצטרכו איכשהו ללמוד בבתי ספר לפוליטיקה, אי אפשר להבין איך האיש המוכשר הזה לא מגיע לראש בראש שכולם מאחוריו, משהו בהתנהלות הפרסונלית בדומה לראש העיר המכהן לא מתחבר, קשה להסביר שאיש משכיל, שגדל בעיר, ידוע כישר והוגן עם קורות חיים יותר ממרשימים, רוצה כל כך ולא ממש מצליח. משהו בקמפיין? משהו באישיות? לא ברור.

אמנם אין לדעת מה יכולתו האמיתית של לחמני בשטח, גם בפעם הקודמת לא ניתחו אותו נכון כשהביא לא פחות מ-23% אחוזים לראשות ו-3 מנדטים למועצת העיר, לחמני אמנם ישב באופוזיציה אבל משם נתן קדנציה פרלמנטרית ראויה לציון. הוא ושותפיו לסיעה.

מתחריו מאשימים אותו שהוא הסיבה לאי החיבור בין המועמדים, אבל את האמת כנראה לא נדע. לחמני בשלו, מאמין ומקווה לגבור על שאר המתמודדים, לקוות שלסרי לא יביא 40% ולעלות לסיבוב השני, שם סיכוייו יעלו משמעותית לקבל את המפתחות לקומה 5.

 

אלי נכט ודויד אסייג

 

אלי נכט

נכט הוא המתמודד היחיד שמתנסה בפתק הצהוב בפעם הראשונה. אם ישנה חידה לא פתורה במערכה של 2024 היא בוודאות הקהל הרוסי. איש לא יודע להסביר באמת את החיבור של ברק למחנה ואת האפקט של הקמפיין של נכט. אין ספק שהוא יכל לעשות יותר מבחינת בולטות, מקוריות והוא מאלה שיודעים איך. אלי נכט הוא בחור חרוץ, צעיר ונמרץ, ואין ספק לגבי שעות העבודה שנתן במסע.

לפתק הלבן הוא צרף את דויד אסייג, איש מוכר בעיר ומאוד מוערך שנתן לו בוסט לוגיסטי מטורף וערך אחר מאשר עוד מועמד מהמגזר הרוסי. נכט אולי לא יהיה ראש העיר הבא אבל התשתית שבנה והגיגול הצפוי במועצה עתיד להביא אותו לקדמת הבמה בקמפיין הבא, גילו הצעיר מהווה יתרון משמעותי על שאר המועמדים, כל מה שהוא צריך זה לא להרקב באופוזיציה ולהשכיח את עצמו לדעת.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*