ביום שברק סרי יכריז…

ביום שברק סרי יכריז…

מי שמסתובב ברחבי העיר לא ממש יכול להבין שעוד 247 ימים + כמה שעות (נכון לכתיבת פוסט זה) אשדוד תעצור את נשמתה כדי לדעת מי יוביל אותה ב-5 השנים הבאות או שאנחנו לפני דרמת סיבוב שני.

הסיבה האמיתית לשקט הפוליטי הזה עדיין לא קיבלה חיים, יש לה שם שנקרא ברק סרי, הבן אדם קיים, חי ונושם (בדקנו) רק שהוא עדיין לא הכריז באופן רשמי על ריצה לראשות העיר אשדוד.

העניין המרכזי בברק סרי היא הקירבה שלו לאריה דרעי, הוא שימש כיועצו האישי במשך כמה וכמה שנים וההיכרות בינהם מאוד משמעותית ומלחיצה לא מעט מהצמרת הפוליטית האשדודית.

המשמעות העיקרית של הקירבה לדרעי מתורגמת באופן מיידי לתמיכה מוניציפלית של ש״ס לראשות העיר, מה שאומר עמדת פתיחה מצויינת לקמפיין. ברק סרי יודע עוד דבר חשוב, האחוז הדחוק בו עבר יחיאל לסרי את אחוז החסימה לראשות העיר, 41.18% וסך 2 מנדטים למועצה הם נדוניה שאפשר להתמודד יפה מולה,  כל הזזה של הגבינה, בטח אם מדובר בכזה ״גוש גבינה״ בדמות 6 מנדטים, טורף את הקלפים ומביא את אשדוד לסיבוב שני, וזה הסיוט הגדול של יחיאל לסרי.

 

לסרי. יילחם על הכיסא?

 

עד ההכרזה של ברק סרי נמצאים על המדף במרוץ לראשות העיר באופן מוצהר פחות או יותר ד״ר יחיאל לסרי שהכריז על ריצה לעוד קדנציה, ד״ר אלי לחמני, שהכריז לא פעם על ריצה נוספת, הגב׳ שרון מרק שרומזת ואורן סרויה שהחל כבר בעבודת המטה. שמעון כצנלסון, הלן גלבר ואולי אלי נכט הם השחקנים שכרגע על הגדר ועשויים להכריז בחודשיים הקרובים על ריצה לראשות. כולם מחכים לראות האם ברק שם מגפיים ונכנס לביצה האשדודית או ששוב, נעשה את מה שאנחנו תמיד עשינו וככל הנראה נקבל גם את אותו הדבר.

בפוליטיקה כמו בפוליטיקה יש גם הרבה ספקולציות, אחת מהן טוענת שאם לסרי יידע שש״ס ואבי אמסלם מעניקים את התמיכה לברק סרי הוא יפרוש מהמרוץ וייקח את אחת ההצעות שיוצעו לו, ולא חסרות כאלה. לסרי יודע יותר טוב מכולם את מצבו האלקטורלי ללא התמיכה של ש״ס וספק גדול אם ייכנס לקמפיין הישרדותי שהסיבוב השני עומד לו כמו חרב על הצוואר, האם לסרי בנוי לקמפיין ״גוועלד״ אחרי 20 שנה במערכת? רבים מטילים ספק.

 

אלי נכט. מחכה להזדמנות

 

עוד ספקולציה שרצה לה היא ההתמודדות של שמעון כצנלסון, שמעון איבד הרבה מהמוניטין שלו בתחזוקה הכושלת של הפעילים ואת המחיר הוא משלם עכשיו. מהנבחרת שלו הוא כבר איבד 3 מנועים מהסקטור, גרשון פלדמן ז״ל, סטלה ויינשטיין שלא תתמודד הפעם, וולדמיר גרשוב שהודח בבושת פנים מהסיעה, כצנלסון נשאר עם הישראלים הצעירים חנוך דרך ארליך, אורית אלמוזלינו רייז ואמיר ליברטי שנכנס לאחרונה, ומי שעלול לנצל את חלון ההזדמנויות למגזר הרוסי הוא לא אחר מאלי נכט שצעיר בכ-4 עשורים מכצנלסון ויכול לטרוף לא מעט קלפים ממאוכזבי כצנלסון.

גם נושא האיחודים עומד על הפרק, האם שרון מרק או הלן גלבר ישוריינו אצל אחד המועמדים? האם ירוצו לבד? את כל זה נדע בוודאי לא לפני פסח או שאומרת הכותרת… ביום שברק סרי יכריז.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*