גבירותיי ורבותיי… בחירות 2023 יצאו לדרך!!!

גבירותיי ורבותיי… בחירות 2023 יצאו לדרך!!!

נהוג לומר ש״כלום לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה״, ובאשדוד, ב-2 העשורים האחרונים אומרים שקמפיין בחירות לראשות העיר לא מתחיל עד שיחיאל לסרי לא פותח מטה! אז אפשר להגיד באופן רשמי: יש מטה ללסרי ואפשר לברך על יציאת קמפיין 2023 לדרך.

במרחק מטרים ספורים מהמטה הפסטורלי של ברק סרי הוצב השבוע שלט ברור למטה המרכזי של ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי ויש לומר, מוקדם מהצפוי. לסרי שידע כל מערכות הבחירות להכתיב את הזמנים ולצאת 4 חודשים בקמפיין ממוקד נאלץ עקב ריבוי המועמדים ורצינותם יש לומר להתארגן מוקדם מהצפוי.

אמנם מדובר רק במטה וטרם ראינו פרסום אבל בזמן שקרבות האוטובוסים התחילו כבר לפני חודש וברק סרי נראה כמעט בכל פינה, יחיאל מבין שהוא לא יכול להפקיר את הזירה למתחרים וחייב לקחת חלק במשחק.

 

 

אלי לחמני, ברק סרי, הלן גלבר, אלי נכט וחנוך דרך ארליך כבר השיקו את הקמפיין והמסרים, ולכולם מטות פעילים, לסרי שמצטרף עכשיו יביא את הטירוף חודש או חודשיים מוקדם מהצפוי, אין ספק שזה יהפוך גם למשחק של תקציב אם מתחילים בשלב כל כך מוקדם, מועמדים ללא כיסים עמוקים ייבלעו בצל הכרישים שבאו להמר על כל הקופה.

מהמרים על סיבוב שני

הסיבה לאופטימיות הכל כך גדולה בקרב המועמדים היא הסבירות לסיבוב שני, כולם ינסו לעלות לגמר של הטופ -2 אבל ביום שאחרי, מניותיהם יעלו מאוד וכל אחד מהמועמדים יעלה את המחיר בתקווה לזכות בכל אחוז שעתיד להיות קריטי בסיבוב השני. ביום שאחרי גם אלו שנבחרו למועצה יבואו לשאת ולתת עם המועמדים ומי שחושב שלעלות לסיבוב השני זה כאב ראש גדול שיתכונן טוב טוב למסע הלחצים של היום שאחרי.

 

 

אין ספק שבחירות כמו אלו של 2023 לא ראינו בעשורים האחרונים, הכניסה הגדולה של עוד 3 מתמודדים נוספים שמציגים אג׳נדות חדשות, מפצלות וקורעות מבפנים את המחנות הקבועים והמסורתיים. שתי דוגמאות בולטות הן מחנה צילקר שהיה בידיים של הלן גלבר, התפצל לברק סרי, ומצביעי חבר העמים שהיה בידיים של כצנלסון, זולג לו בין האצבעות לאלי נכט שמפתיע את כולם בסקרים.

כך גם חנוך דרך ארליך שמכוון לדור הישראלי ולצעירים, הלן גלבר שהתחזקה משמעותית והעמידה קמפיין איכותי, וכמובן ברק סרי שנראה בכל מקום ומשוכנע בניצחונו.

 

 

מי ישרוד עד הסוף?

כמו שציינתי, מדובר בהתמודדות יקרה מאוד מבחינה תקציבית, המשמעות של ריצה עד הסוף היא ללא ספק עבודה טובה אבל הרבה יותר עניין של כיסים עמוקים, המאבק על התודעה עובר דרך חשבון בנק עמוק שמייצר פעילים ונראות, זה לא מלחמה על אג׳נדה או ערכים, הכל פה אישי, הכל בבטן, הכל בסוף משפחות ושבטים. ועד שעולים על העניין, זה יכול לעלות הרבה כסף.

יש המהמרים על חלק מהמועמדים שיתחברו, שמענו על זה הרבה ב-2018 וזה לא קרה, לא מעט מועמדים הפסידו המון כסף מה שלא בטוח שירצו שיקרה פעם נוספת, אז יש תקווה שהחשש מהפסדים כלכליים יעשו את מה שהאגו לא עשה ב2018 ואולי יקרה ב2023. ימים יגידו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*