סקרים, ומה שבינהם

סקרים, ומה שבינהם

סקר מאגר מוחות של פרופ׳ כץ מחודש אפריל וסקר ממאי של מנו גבע מציגים תמונת מצב מעניינת לפתיחת ״עונת הבחירות״ לשנת 2023. נציין שמדובר בדליפות של שאלות ספציפיות מכל סקר ולא הנתונים המלאים, וגם,  נקודות הפתיחה שחייבת לעמוד לכולנו מול העיניים לפני שמסתכלים על הנתונים הם שזה משחק של אחוזים בודדים שיכולים לזמן לנו סיבוב שני, כך שכל סטיה, כל מועמד שמתווסף או שפורש משנה את הקלפים, ואת התמונה הכללית.

המשתנה הבא והכי קריטי הוא תמיכת החרדים, שגם הם מפוצלים ל-2 וצריך לקחת טוב טוב בחשבון את ההבדלים בין אגודת ישראל וש״ס, מדובר בנאמנות הצבעה אחרת לגמרי.

אגודת ישראל צייתנית הרבה הרבה יותר, יש הטוענים שאחוז ההצבעה ״עובר את 100 האחוזים״ ואותו ניתן לקבוע גם ערב לפני הבחירות מה שקשה מאוד להגיד על ש״ס.

ש״ס מפולגת לחצרות והאגדה האורבנית שרצה ברחוב בה אריה דרעי או אבי אמסלם יגיד שם של מועמד וכולם ינהרו לקלפיות ויעשו את דברו רחוקה שנות אור מהמציאות בשטח.

בין סקר אפריל למאי ניתן לראות לאן ילכו המגמות, לחמני יהיה חייב להתעורר ולעורר את הקמפיין שלו, הן מבחינת יצירתיות והן מבחינת היקפים של עבודה ונראות. הלן ששוב התחילה בסערה ומאבדת טיפה גובה בסקר מאי, אלי נכט, חנוך דרך ארליך וכצנלסון יצטרכו גם הם לתגבר את הנראות ועבודת השטח למרות שמרץ לא חסר שם, בעיקר אצל חנוך ונכט – יתרון הגיל נותן אותתיו.

 

סקר אפריל פרופ׳ כץ

 

אז מה מה אומרים הסקרים?

 

 

ההפתעה: הלן גלבר

עפ״י סקר אפריל, אין ספק שהאוסקר של ההפתעות היה הולך ללא ספק להלן גלבר שהזדנבה אחרי לסרי במקום השני. גלבר ששידרגה את הקמפיין והנראות הפכה למועמדת רצינית מן המניין אחרי המפלה של 2018 בה נכנסה עם מנדט בודד והתרסקה לראשות עם 7%.  גלבר הצליחה לקום מהמתים ולהיות נוכחת באופוזיציה ובעיקר הצליחה להתנקות מפרשת ההקלטות בזיכוי מלא, פרשה שחיסלה אותה כמעט טוטאלית בבחירות 2018, הלן מצליחה להתייצב יפה על 14% נכון לחודש אפריל, טרום כנס ההשקה שלה שנחשב למוצלח. במאי היא כבר טיפה מאבדת גובה.

 

מנו גבע מאי 2023 (עפ״י פרסום של דפנה ליאל)

 

יחיאל לסרי

יחיאל לסרי נמצא למרות מה שמנסים לצייר במצב לא רע, התרסקות אין פה, אבל אין ספק שגם לא ניצחון בהליכה. לסרי אף הצהיר שאגודת ישראל תתמוך בו, במידה וזה נכון המספרים משתנים באופן מיידי אבל לא עד כדי ניצחון בסיבוב ראשון, וכאן הבעיה הגדולה של לסרי. סיבוב שני פועל בעיקר לרעתו ויש לו הרבה עבודה קשה לעשות כדי לגרד את ה-40% בסיבוב הראשון, אחוז שיבטיח לו כהונה רביעית ברציפות.

 

 

לסרי ככל הנראה הפנים את המסר, לראיה הוא פתח את המטה כבר בחודש מאי, מהלך לא אופייני אבל מתבקש מבחינתו, מה שמעיד על ערנות והפנמה של התוצאות והנתונים, שאננות אין פה. לסרי יעבוד בעיקר על חיבורים, נסיונו הרב ומערכות היחסים שלו יצטרכו לבוא לידי ביטוי, גבי כנפו שהוכיח לא פעם שאפשר להביא שלטון גם שזה נראה בלתי אפשרי יעמוד לימינו גם הפעם.

 

מנו גבע מאי 2023 (עפ״י פרסום של דפנה ליאל)

 

כצנלסון VS אלי נכט

שמעון כצנסון שהחליט שוב לרוץ רגע לפני גיל גבורות מתמקם במקום השלישי עם 10% (באפריל), תוצאה שלא מספיקה ולא תספיק לו כדי להמריא, את מגמת הצניחה רואים בסקר מאי, כצנלסון שהגיע לתוצאה יפה בבחירות הקודמות (25%) לא יצליח ככל הנראה לשחזר את המספרים האלה, אלי נכט שפועל במרץ ושואב לו תומכים מרכזיים וחזקים במגזר כמו סופה לנדבר, ולדימיר גרשוב ועוד שמות ממרכז הכח של חבר העמים יפגע ללא ספק במספרים שלו, יש המהמרים על חלוקה שווה בין השניים בסך הכל של שניהם מה שאומר תיקו 4, אבל עוד מוקדם להמר על השניים האלה.

 

 

ברק סרי

ברק סרי הוא ללא ספק החידה הגדולה של מערכת הבחירות הקרובה, העמידה על הגדר במשך 4 חודשים אולי תתגלה כאחת הטעויות שלו, נראה שברק סרי לא הבין את בעייתיות החדירה לעיר בעייתית וגדולה כמו העיר אשדוד ובזבז זמן יקר על התלבטויות, 4 חודשים שהיה מאוד שמח לקבל עכשיו כשרבע מהעיר בכלל לא מכירה אותו עפ״י סקר מנו גבע. אבל מגמת העלייה ניכרת ונראה שהמטה בהחלט נחוש להביא פה ניצחון. ברק יצטרך להרחיב מעגלים ולהביא קהלים, התמיכה הכל כך מדוברת של ש״ס על הפרק אבל עד אז יש הרבה מאוד עבודה.

סקר מאי – מנו גבע

ההתעוררות הצפויה של ברק סרי ניכרת בסקר מאי של מנו גבע, זה אמנם פער משמעותי מלסרי אבל מבחינת ברק, ההגעה לסיבוב שני זה חצי ניצחון, ברק בונה על התגייסות של כל מאוכזבי לסרי שיחברו אליו בסיבוב השני, זאת במידה כמובן שהוא יהיה זה שיגיע למקום השני בישורת האחרונה ויעלה עם לסרי לסיבוב השני. אם חשבנו שעכשיו מעניין רצוי שנחשוב שוב, מערכת הבחירות האשדודית הולכת להפתיע בגדול עם חיבורים של הרגע האחרון, הבטחות רבות ויצרים רבים.

 

 

מבחינת פופולוריות הנתונים של מנו גבע מאוד מעניינים, לסרי אמנם מוביל עם דעה חיובית בהפרש ניכר אך מוביל גם בדעה השלילית של התושבים עליו, ברק סרי עם נתון נמוך של דיעה חיובית אך גם אחוז נמוך גם בשלילי ועוד נתון מפתיע שרבע עיר בעיקר לא מכירה ולא שמעה עליו.

כצנלסון ואלי נכט לא מגיעים לתוצאות מרשימות מבחינת פופולריות כך גם הלן גלבר שעומדת על אחוז כמעט שווה בין פופולאריות לממש לא.

נציין רק שמדובר בסעיפים שדולפים עם אינטרסים מובהקים שמשרתים את המדליפים בעיקר, זו לא התמונה המלאה, לא של הסקר ובטח לא של המציאות, למרות שזה נראה קרוב מדובר ב-5 חודשים מאוד אינטנסיביים עבור כל החבורה שחולמת להשתלט על קומה 5.

הולך להיות חם, מה זה חם… רותח. סקרים אמיתיים ופייקים ישנו חדשות לבקרים את תמונת המצב. לדעתנו, קחו אוויר, ואל תקחו ממש ברצינות את הסקרים ובמיוחד לא שאלה קונקרטית מתוכו, זו בדרך שאלה שמשרתת את המדליף שלה, ומי שראה סקרים מלאים מבין שבשאלות אחרות תמונת המצב שונה לגמרי. שיה לנו בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*