הערב, 21:00: מכבי אשדוד מארחת את הפועל ירושלים

הערב, 21:00: מכבי אשדוד מארחת את הפועל ירושלים

פחות משבוע אחרי המשחק ההירואי והמאכזב בהפסד הביתי מול מכבי תל אביב, תארח מחר (ראשון) באולם ה"קריה" קבוצת הכדורסל שלנו, את סגנית האלופה הפועל ירושלים. אוהדי הקבוצה שיצאו עם רגשות מעורפלים מהמשחק ביום שני שעבר, כשמצד אחד תחושת ההחמצה מול היריבה החזקה מתל אביב, אך מן הצד השני הגאווה מלאת האופטימיות מהלחימה והרצון אותם הראו שחקני הקבוצה על הפרקט.

המשחק מחר יפגיש שתי קבוצות המגיעות במומנטום שלילי, ושמות לעצמן מטרה אחת: לחזור כמה שיותר למסלול הניצחונות. הצהובים של טפירו מגיעים אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים (נהריה, חולון, מכבי תל אביב), שהגיעו אחרי שני ניצחונות במחזורי הפתיחה ( קרית גת וגלבוע גליל).

מן העבר השני האדומים של המאמן האיטלקי סימונה פיאנג'יאני, מגיעים לאחר תבוסות קשות, אחת בליגה מול הפועל חולון ב-23 נקודות הפרש, וברביעי האחרון ספגה הקבוצה מהבירה עוד הפסד לא פשוט במסגרת ה"יורוקאפ" מול אולם הגרמנית בחוץ,ב26 נקודות הפרש. ובכלל עושה רושם שסיבה לאופטימיות נוספת בצד הצהוב, היא שהפועל ירושלים בשלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם בכל המסגרות, לא השכילו לנצח ולצאת עם ידם על העליונה.

טפירו

מעניין יהיה לראות איזה תפוקה נקבל משחקניו של טפירו מחר, הן מצד הישראלים והן בגזרת הזרים.

אד דניאל למשל,שלא הציג יכולת טובה במשחקים הראשונים עד למשחק ביום שני, נתן יופי של משחק עם לא מעט לחימה מתחת לסלים. גם הישראלים של הקבוצה הם סימן שאלה גדול, בטח ובטח שמנגד הישראלים של ירושלים נחשבים אולי לטובים בליגה,ויתרמו גם את החלק שלהם בצד האדום מחר. בצד השני של הסקאלה,הסנטר המאכזב קליסטוס אזיוקו יקבל גם מחר הזדמנות, אך כלל הנראה לא יישאר יותר מזה בעיר הנמל הדרומית.

אחד הדברים עליהם יצטרך לתת טפירו את דבריו, וינסה לשפר לקראת מחר. הוא תסמונת הרבע האחרון של הקבוצה,בשלושת המשחקים האחרונים מכבי אשדוד באר-טוביה נראתה טוב בשלוש הרבעים הראשונים, והייתה צמודה ואף הובילה על יריבותיה, אך לאחר כ-30 דקות של משחק בערך,הגיעה נפילה מצד חניכיו של טפירו, מה שגרם לפתיחת פער של הקבוצה מנגד,שבסופו של דבר הביא להפסד אשדודי וצהוב.

DKA_0793

פיקנטריה יפה למחר מגיה מצידו של מאמן אשדוד מאיר טפירו,טפירו שמזוהה אולי עם הפועל ירושלים כשחקן,יותר מכל קבוצה אחרת,יפגוש אותה מחר בפעם הראושנה כאמור כשהוא על עמדת הקווים, וינסה גם לגרום לאוהדים האדומים לחזור הביתה עם הפסד שלישי ברציפות,ולאוהדים הרבים והנהדרים בצהוב, לצאת ולחזור סוף סוף עם טעם הניצחון.

מבחינה סטטיסטית, שתי הקבוצות נפגשו 15 פעם במסגרת הליגה,כשמאזן הניצחונות עומד על 8-7 בלבד לזכות הירושלמים.

בעונה שעברה במשחק הבית שאותו אירחה מכבי אשדוד את האדומים מהבירה, ניצחו הצהובים בתוצאה 80-76,כשאייזיאה סוואן קלע באותו ערב 6 שלשות כשחלקם עדיין זכורות לכולנו.

player to watch:

הפועל ירושלים תגיע מחר לאולם "הקריה" עם לא מעט שמות וכוכבים בעלי שיעור קומה גדול, כמובן שהשם הכי גדול שיגיע מחר ויתלבש למשחק הוא כוכב הNBA לשעבר אמארה סטודמאייר.

אך מי שעושה את העבודה המרשימה ביותר מבחינת מספר הנקודות בקבוצה הירושלמית, הוא הגארד הנהדר ג'רום דייסון.  הגארד שעבורו זו קדנציה שנייה בארץ,לאחר ששיחק גם בהפועל חולון,נחשב לאחד היוצרים הטובים ביותר מבחינת הקבוצה האורחת, ויחד עם מוטות ידיים ארוכות שעוזרות גם בחטיפת כדורים והוצאה למתפרצות, השחקן עושה לא מעט בעיות ליריבות באירופה ובליגה. אין ספק שגם לאשדוד תהיה לא מעט עבודה בשמירה עליו בין היתר.

DKA_0816

מאצ'-אפ:

המאצ'-אפ למחר יפגיש בין שני הרכזים של שתי הקבוצות. שני רכזים טהרת הכדורסל המקומי.

הראשון הוא יפתח זיו מאשדוד, זיו שמצד אחד העניק למכבי אשדוד את אותו ניצחון גדול בגלבוע במחזור השני, היה גם לאחד השחקנים שאולי גרמו לאיבוד המשחק שכבר היה ביד מול מכבי תל אביב, כשהחטיא 4 זריקות רצופות מקו העונשין,ואיבד כמה כדורים במאני-טיים. מכבי אשדוד יודעת שבכדי לנצח מחר היא תהיה חייבת לקבל את יפתח זיו ברמה גבוהה, שיידע לכוון את עצמו ואת שאר חבריו למשחק לחימה טוב.

בצד השני ניצב לו בר טימור- הרכז הנהדר של הירושלים עושה את ההבדל בעיקר במשחקי הליגה בין הפסדים לניצחונות. אם בר טימור טוב קשה מאוד לעצור ולמנוע משחק מעבר שוטף ונכון מכיוונה של הפועל ירושלים.

טימור שנחשב ביחד עם זיו כרכזים המובילים הבאים של הכדורסל הישראלי,והיו ביחד במסע הנבחרת בקיץ האחרון,יהיה מחר ראש בראש על מנת להוביל את קבוצתם לניצחון.

 

pub

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*