עבודה ישראלית: ניצחון ענק לאשדוד על הפועל ירושלים

עבודה ישראלית: ניצחון ענק לאשדוד על הפועל ירושלים

כשיפתח זיו ואדם אריאל זומנו לסגל נבחרת ישראל ב' בקיץ האחרון, ספק אם היו כאלה שהאמינו ששלושה חודשים לאחר מכן, צמד הישראלים האלה ינצחו בתצוגה מרשימה את סגנית האלופה הגאה, בעלת סוללת הכוכבים מירושלים.

אך הערב זה קרה, מכבי "קפלן" אשדוד באר טוביה גברה 70-57, על האדומים מירושלים, כשלאורך 40 דקות של התמודדות,שחקניו של טפירו הראו משחק לחימה לא פחות מדהים מבשבוע שעבר, ותסכלו פעם אחר פעם את החבורה של סימונה פיאנג'יאני.

מכבי אשדוד שהגיעה לאחר שלושה הפסדים ברציפות,ידעה שהמשחק הערב יכול להיות עבורה משחק מפתח,שיכוון לאן בדיוק מועדות פניה להמשך הדרך. כשמן הצד השני גם הפועל ירושלים סבלה משתי תבוסות קשות בליגה ובאירופה,שבוודאי הוציאו את הרוח עבורה מהמפרשים.

jer1

מתחילת המשחק הצהובים מאשדוד הראו נחישות יותר גבוהה מיריבתם. ג'ייק כהן פתח את המשחק עם 8 נקודות ראשונות עבור הקבוצה מעיר הנמל, שרצה ל8-2 מהיר לאחר 4 דקות של משחק. כמו בשבוע שעבר, גם הפעם הקצב באולם הקריה לא היה גבוה ומהיר במיוחד, שלשה של יפתח זיו שנתו משחק פשוט מושלם סגר תוצאת רבע נמוכה ביותר,של 13-11 לצהובים מאשדוד.

זיו היה דומיננטי גם בתחילת הרבע השני, סל עם הקרש ל2,ועוד שלשה במתפרצת נתנו יתרון של שש נקודות,20-14 לאשדוד שתי דקות בתוך הרבע השני. ארבע נקודות רצופות של כהן שנתן תצוגה גדולה בהתקפה ובהגנה, העלו ל28-20,3 וחצי דקות לסיום המחצית, אך דווקא אז ריצת 7-0 של האורחים מהבירה שלחה את הקבוצות לחדר ההלבשה עם 28-27 לאשדוד.

jer3

הזרים של אשדוד שקלעו 4 נקודות מה28 של קבוצתם בכל המחצית הראשונה,כנראה שקיבלו כמה שטיפות ממאמנם, או לפחות צ'ייס סיימון. הגארד פתח את הרבע עם נקודות מהירות, ולאחר מיני חזרה של ירושלים, אדם אריאל סיפק שתי שלשות רצופות שהגדילו את ההפרש חזרה ל6,כשבתווך דניאל יואינג רשם דאנק מהדהד ביותר על אמארה סטודמאייר כוכב הNBA, דאנק שבהחלט ייכנס לסיפורים שאותם יואינג יקריא לנכדיו. יפתח זיו שסיים את הערב עם 15 נקודות ו4 שלשות, תפר שתי שלשות גדולות בדקה האחרונה של הרבע, שהרעידו את הר הגעש הצהוב באולם "הקריה", ונתנו 48-38 לאשדוד לאחר שלושת הרבעים הראשונים.

במשחק נגד מכבי תל אביב לפני שישה ימים,אשדוד הובילה ביתרון דומה נגד הצהובים, אך רבע אחרון חלש ביותר גרם להפסד מתסכל. הפעם עושה רושם שחניכיו של טפירו הפיקו לקחים, וגם את הרבע האחרון פתחו בצורה מעוררת גאווה.

אלטיט נתן נקודות מתחת לסל,ויחד על סל ועבירה של אזיוקו לאחר אסיסט ענק של יפתח זיו,נתנו 53-38 צהוב.

מאותו הרגע המשחק בעיקר הפך לגארבג' טיים עבור אשדוד,שידעו לשמור על הפרש דו ספרתי עד לסיום המשחק,ולנצח 70-57 מדהים בסיום!

אז מאיפה להתחיל?

קודם כל הדבר הראשון שצריך להחמיא עליו לקבוצה של טפירו הוא משחק ההגנה הנהדר. הפועל ירושלים קלעה הערב 57 נקודות, הפעם האחרונה שהירושלמים קלעו בכזה סקור,היה לפני כ-5 שנים!!!.

ואיך אפשר שלא להחמיא לקהל האשדודי?

משריקת הפתיחה הדולפינים בצהוב לא הפסיקו לעודד, וברבע האחרון בכלל השתיקו וגרמו לאוהדי ירושלים להבלע בתוך ההמון הצהוב, וגם הדרבוקה מעיר הבירה הפסיקה לתת את שלה. אך מן העבר השני,קיים עדיין בעיית הזרים של הקבוצה. בשבוע האחרון נשמעו לא מעט שמות כאלה ואחרים של שחקנים שמועמדים לחזק את קבוצתו של טפירו,ולהחליף חלק מהזרים.

דווקא הערב האמריקאי שאולי בלט מעל שאר חבריו,היה קליסטוס אזיוקו מי שהיה הראשון בתור לעלות על הטיסה הראשונה הביתה. דניאל יואינג סיים ערב מביך ללא נקודות, כשגם סיימון ואד דניאל נראו מבולבלים לגמרי,הן מבחינה הגנתית והן מבחינת התקפית.

jer4

הישראלים של אשדוד תרמו 57 נקודות מתוך ה70 של קבוצתם, לשם השוואה כל ירושלים ביחד קלעה את אותו מספר נקודות. מה שמספק עוד הוכחה לכך שהישראלים של אשדוד הם המשפיעים ביותר מבין כל קבוצות הליגה.

עם כך, כשהיא במאזן של שלושה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים,תצא ביום שני הבא הקבוצה הלוחמנית של טפירו למשחק חוץ לא פשוט ב"רוממה" מול הירוקים ממכבי חיפה, ותנסה לחבר שוב רצף של ניצחונות,ולעלות בחזרה למאזן חיובי.

מאיר טפירו אמר בסיום: " יש פה הרבה למידה,אנחנו חבר׳ה צעירים, כל השחקנים פה לומדים,אבל החכמה היא תמיד לדעת לשפר מהמשחק הקודם. אני מרוצה ורוצה שהצעירים יצליחו יותר ממני,אני מאמין בהם ורואה את כולנו כמקשה אחת".

אדם אריאל מכוכבי המשחק סיכם : " באנו עם אנרגיות טובות ונכונות, כל הכבוד ליפתח,אני שמח בשבילו ובשביל כל הקבוצה".

קלעו לאשדוד:

אריאל 18 (3-5 לשלוש, 7 ריבאונדים), כהן 17 (6-9 לשתיים, 1-5 לשלוש, 9 ריבאונדים), זיו 15 (4-6 לשלוש, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אזיוקוו ואלטיט 7 כ"א, סיימון 4 (1-6 מהשדה), דניאל 2 (6 ריבאונדים). כן שותפו: יואינג (6 אסיסטים, 0-6 מהשדה) ולייש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*