להתחיל את השנה עם טעם מתוק

להתחיל את השנה עם טעם מתוק

מכבי "קפלן" אשדוד באר טוביה, תפתח הערב (19:30) באולם הקריה שבמקיף ז', את עונת הכדורסל 2016-2017, כשהיא תארח קבוצה דרומית נוספת, את מכבי קרית גת.
ארגון ה"דולפינים" וכל אוהדי הקבוצה המקומית, שחיכו בקוצר רוח לקראת שריקת הפתיחה של עונת הכדורסל עבור קבוצתם, עדיין לא יודעים איזה כדורסל? חיובי יותר מהעונה שעברו,או שלילי יותר, הם יקבלו העונה משניים- עשר הלוחמים על הפרקט.

בפן המקצועי – כל ארבעת הזרים מהעונה שעברה ( גארט,סוואן,תומאס,וג'ארד הומאן) עזבו את המועדון הצהוב. מי שנדדו עד לעיר הנמל מבחינת הזרים, הם אד דניאל הפורוורד שמגיע מהליגה האיטלקית, דניאל יואינג בעל ניסיון עשיר ביורוליג וביורוקאפ, צ'ייס סיימון שביינתים נראה כרכש ה"בינגו" שביצע מאיר טפירו במהלך הפגרה,ומרגע כניסתו לתפקיד עמדת המאמן, ואת הסנטר הניגרי-אמריקאי קליסטוס אזיוקו, שחתם רק לפני יומיים, ולא יתלבש למשחק הערב.
גם בגזרת הישראלים- הקבוצה מאשדוד עשתה מהפך. אור סולומון יונתן שולדבראנד שביו הדומיננטים בעונה שעברה, עזבו לקרית גת ונהריה בהתאמה. אורלנד הקפטן פרש, הול חתם בעירוני רמת גן בליגה הלאומית, אליו הצטרף בן אייזנדהארט שחתם בפרויקט בבאר שבע. ווורקמן שעזב לחיפה,ונאור שרון שכרגע לא מופיע לאימוני הקבוצה, וצפוי לעזוב.

מי שהגיעו – הם בן אלטיט ונמרוד טישמן, שעשו טרנספר בעקבות מאמנם החדש מקרית גת. אדם אריאל ויפתח זיו המוכשרים, שהגיעו מחולון ובני הרצליה. רם אליאספור שחוזר לקדנציה שנייה מאילת.וג'ייק כהן שבעברו
שיחק במכבי תל אביב, ומגיע מתאזרח.

14572376_10209360519784415_3168931009900036728_n

בחזרה להתמודדות הערב:
הכר את  היריבה- מכבי קרית גת כמו יריבתה הערב, עשתה גם היא חריש עמוק בסגל עם לא מעט שינויים, הקבוצה של נתי כהן שממשיך עונה שניה בליגת העל במועדון, תחסר הערב את הסנטר מרקו קילינגסוורת שנפצע וייעדר כחודש. החיסרון הזה היה ללא ספק, הדבר העיקרי שהשפיע על ההדחה המפתיעה של הקבוצה הדרומית מהגביע, בהפסד במטרווסט מול רעננה מליגת המשנה.

על מי צריך לשים עין? בהיעדר קילינגסוורת, מי שיתפוס את רוב תשומת הלב בקרית גת, הוא סינגלטון שהגיע לאחר עונה מצויינת בבני הרצליה אצל מיקי גורקה, וקיבל לא מעט אסיסטים בעונה שעברה מיפתח זיו, שיעמוד מולו הערב על הפרקט. הסווינגמן של נתי כהן, ביחד עם אור סולומון שכיכב באולם הקריה, בעונה שעברה במדי אשדוד, יקוו להוביל את הקרית-גתים לניצחון ראשון העונה.

מה למדנו ממשחקי ההכנה של מכבי אשדוד באר טוביה?  ההכנה של טפירו וקבוצתו לעונה לא הייתה הכי אופטימלית. נמרוד טישמן נפצע כבר בטרום העונה, ולא ישחק בזמן הקרוב. הקבוצה הפסידה 3 פעמים בהכנה מול שתי ניצחונות. וחטפה מהלומה לא קלה במשחק ראווה מול גלבוע גליל לפני כשבועיים.
אם יש משהו שאפשר לקחת בפן החיובי, זה את צמד החמד אריאל את זיו, שיילחמו על כל כדור במהלל העונה. ואת צ'ייס סיימון שביינתים נחשב לקלע המוביל של טפירו ואשדוד.

נתונים מהעונה שעברה: בעונה שעברה אירחה שלוש פעמים מכבי אשדוד את קרית גת. כשלכל משחק הייתה חשיבות גדולה.
הנשחק הראשון נגמר בתוצאה של 90-89 לאשדוד, עם סל משוגע של גארט בשנייה האחרונה.

המשחק בגביע,הסתיים גם הוא בניצחון אשדודי, שהעלה את צביקה שרף וחבורתו לחצי הגמר של המפעל,ומשם עד לגמר.
ומשחק הבית השלישי, הסתיים בניצחון של קרית גת, 87-86, משחק שהתחיל את ההתדרדרות של הקבוצה מעיר הנמל, והחריפה את המאבק בין שרף להנהלה.
במשחק היחיד שהיה בקרית גת, יצאה הקבוצה המארחת כשידה על העליונה, עם ניצחון 88-84, במשחק שבו שולדבראנד הצטיין במטווח שלשות מפלצתי עבור אשדוד.

מאת: מאור לוי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*