כמו המורה, כך התלמיד

כמו המורה, כך התלמיד

כשמאיר טפירו צירף לסגל הישראלי של קבוצתו הראשונה כמאמן ראשי את יפתח זיו, בדיוק על ערב כזה ותצוגה כזאת הוא חלם!.
מכבי "קפלן" אשדוד באר טוביה, עשתה הערב (שני), היסטוריה בליגת העל, כשלראשונה בתולדותיה פתחה בקבוצה מעיר הנמל את הליגה, עם שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים. עם ניצחון גדול 77-75 על גליל גלבוע באולם בגן נר.

זה הלך קשה, מעצבן, לרגעים מרובים אפילו לא נוח לצפייה. אבל על סוג משחקים כאלה, תמיד אומרים את הקלישאה הידועה, שהדבר הכי חשוב והכי מתוק הוא הניצחון.
מאיר טפירו יכול להיות מוטרד מלא מעט בעיות. ביניהם ואולי החשובה מכולם, היא הקושי בקליטת כדורים חוזרים במיוחד בהגנה. הבעיה שאופיינה גם במחזור הראשון מול קרית גת, הורגשה גם הערב. גלילגלבוע בראשות ברנדון הלואווי עשתה ככל העולה על רוחה מתחת לסלים. תוסיפו לזה נתון מזעזע עבור מכבי אשדוד באר טוביה מקו העונשין (17מ29) ו59 אחוז מעמדת הקו. ובמיוחד שבן אלטיט בקושי מגיע לטבעת עם 0מ6, ועושה רושם שאם המצב יימשך,

קבוצות אחרות פשוט יידעו לנצל את החיסרונות של אשדוד, לנקודות יותר קלות. לא ברורה הטענה של מאיר טפירו לכך שהסנטר החדש קליסטוס אזיוקו לא שיחק, אף שהתלבש " לא מתאים למשחק הזה ספציפית". יכול מאוד להיות שעם הסנטר האמריקאיניגרי (2.08) היה משחק כמה דקות, אולי בעיית רבאונד ההגנה הייתה נפתרת במעט. מה שבטוח זה שאשדוד תגיע למשחק הבא במוצאי שבת הקרובה מול עירוני נהריה, עם מומנטום והרגשה חיובית, ובמיוחד שהסגולים מהצפון מגיעים עם שני הפסדי ליגה,בדיוק ההפך מאשדוד של טפירו.

14681791_1132189943527088_2494618088640752118_n

מהלך המשחק:

המשחק נפתח עם 4 נקודות רצופות של ג'ייק כהן, שסיים עם 17 בסיומו. ולאחר חמש דקות וחצי אפרוריות, התוצאה קבעה 5-4 למארחת באדום. סל של כהן, ושלשה של ראשונה מתוך 5 של זיו הצעיר החזירו את אשדוד ל9-5.אך ריצת 7-0 בחסותו הבלעדית של יחזקאל סקוורר החזירה את גליל לשיויון, ושלשה של קוואלס סיימה את הרבע ב15-12 חלש לגליל.

גליל המשיכה לרוץ בכל הזדמנות שקיבלה מהדרומיים, ושלשות של שוכמן הנהדר וקוואלס שעוד נחזור אליו בסיום, קבעו יתרון שיא באמצע הרבע השני של 35-23, במיוחד עם יכולת נרפית של ההגנה האשדודית. סל של דניאל יואינג שהיה מצטיין המחזור הקודם, והיה סביר במשחק היום, צימק את התוצאה ל10 נקודות הפרש 40-30, לגלילגלבוע אחרי 20 דקות של משחק.

הצהובים מאשדוד עלו חדים יותר לחצי השני, שתי שלשות נוספות של זיו, ועוד אחת של כהן, צימקו עד לכדי שתי נקודות, 50-48 למארחים.
אד דניאל השווה,קוואלס החזיר עם שלשה, אך כהן ויואינג קבעו מהפך צהוב. עמית ביר כץ שהיה בעברו עונה אחת באשדוד, קבע סל ועבירה לקראת סוף הרבע. ועוד סל של הלוואווי הנהדר קבע שיוויון 57-57, צמוד ביותר וחם בסוף הרבע השלישי בגן נר.

20161017_221459

קטורזה חוגג עם טפירו גם ליד הפרגוד

הרבע האחרון היה מאבק עיקש כמו בכל השלושה הקודמים, בין הרכזים הצעירים. יפתח זיו מהצד הצהוב, וחואקים שוכמן האדום.
22
שניות לסיום שלשת קלאץ' של זיו קבעה יתרון 76-75 לאשדוד. גליל איבדה כדור, ושלחה את זיו לקו העונשין. הרכז הצעיר החטיא את הזריקה הראשונה, אך תיקן בשנייה. ו4 שניות לסיום, קוואלז קיבל כדור פנוי לטווח השלשה. אך הזריקה של הפורוורד שהיה מצויין הערב, הלכה החוצה, והורתה לחגיגות הניצחון של מאיר טפירו ושחקניו בסיום, ואת השמחה הגדולה בנוסף לחג הסוכות. עוד נתון מעניין לגבי המשחק הוא שזהו ניצחון שני בסך הכל של אשדוד באולם בגן נר מתוך 7 מפגשים בהם שיחקה בחוץ מול גלבועגליל. הפעם היחידה הייתה בעונה בה מאיר טפירו שיחק במדים הצהוביםכחולים של אשדוד, אותה הפעם הייתה בה אשדוד עברה את גליל בסדרת רבע גמר הפליאוף. אז נעצרה רק בגמר מול מכבי תל אביב.

קלעו לאשדוד:
זיו 23 , שיא קריירה בליגה (5 מ-7 לשלוש) וארבע חטיפות. כהן 17. סיימון 11. דניאל 10 (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפותיואינג 8, (7 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 5 חטיפות). אלטיט 6 (0 מ-6 מקו העונשין). אדם אריאל 2. נועם לייש, שיחק אך לא קלע.

מאת: מאור לוי

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*