שרון מרק בפניה לשרון פרייס אלרעי: זוהי קריאת מצוקה לעזרתך

שרון מרק בפניה לשרון פרייס אלרעי: זוהי קריאת מצוקה לעזרתך

עניין מצוקתם של תושבי מרכז הקליטה ״פלדות״ ברובע ח׳ לא יורד מהכותרות. חברת מועצת העיר הגבק׳ שרון מרק פנתה לד״ר שרון פרייס אלרעי: זוהי קריאת מצוקה לעזרתך לנוכח סאגת מרכז פלדות ובריאות הציבור.

מרק:ֶ תושבי העיר צריכים לדעת כי הבריאות של כולנו בעיר מופקרת למאבקי אגו צרים. סיכוני בריאות וסביבה אינם גזירת גורל, אלא החלטה של ראש העיר בקביעת סדרי עדיפויות עירונים. אף ויכוח פוליטי אינו שווה מחלתו של אדם אחד נוסף. הגיע הזמן לשים לזה סוף ולערב את גורמי משרד הבריאות.

מצ״ב תמליל המכתב ששיגרה הבוקר שרון מרק לד״ר שרון פרייס אלרעי בנוגע לאסבסט המסוכן והמסרטן ממנו בנוי מרכז הקליטה ומסכן את בריאות הדיירים

לכבוד ד״ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור משרד הבריאות

חשש לבריאות תושבי ״מרכז פלדות״ באשדוד

בשם תושבות ותושבי אשדוד אשר בריאותם מופקרת לאורך שנים ארוכות בעקבות חשיפה למקורות מזהמים רבים ומגוונים; בשם הילדות והילדים אשר מתגוררים ב״מרכז פלדות״ אשר קולם אינו מגיע לשולחן קבלת ההחלטות; בשמי כתושבת העיר, אמא לילדים ונבחרת ציבור אני סבורה כי הגיעה השעה למעורבותך הדחופה לשם שמירה על בריאותנו ובצמצום החשיפה לסכנות ולתחלואה, להלן:

״על פי הידע המחקרי הקיים, כל המחלות הקשורות לאסבסט, נגרמות בעקבות חשיפה ממושכת לאותם סיבי אסבסט״

מרכז פלדות צילום אשדודי

  1. ״מרכז פלדות״ נבנה בשנות ה-70 שימש כמרכז קליטה ומאז תחילת שנות ה-90 הפך למרכז דיור ציבורי בניהול חברת עמיגור.
  2. שלושת הבניינים ב״מרכז פלדות״ בנויים מקירות עשויים אסבסט. כיום הקירות מתפוררים ומהווים בכך סכנה בריאותית חמורה: כאשר המלט מתפורר, נשבר או נשרף, משתחררים סיבי האסבסט לאוויר.
  3. באוגוסט 2011 נכנס לתוקפו החוק האוסר שימוש חדש באסבסט – שהוכח כמסרטן ודאי.
  4. על פי הידע המחקרי הקיים, כל המחלות הקשורות לאסבסט, נגרמות בעקבות חשיפה ממושכת לאותם סיבי אסבסט. הסיכון העיקרי לחלות בעקבות החשיפה עומד ביחס ישר למשך ולרמת החשיפה לחומר.
  5. מסקירת כתבות בתקשור מקומית לאורך 15 השנים האחרונות – בקרב המשפחות המתגוררות במתחם תועדו
    עד כה מעל 20 מקרים של מחלות סרטן. לצער כולנו, בשנים האחרונות ובשבועות האחרונים בפרט, מתנהלים בעיר ויכוחים פוליטים ומאבקי אגו בהנהלת
    העיר ובמוסדות התכנון – אשר מסיתים את העיקר מבריאות התושבים ומגדילים את החשיפה לסרטן בקרב הדיירים.
    זוהי קריאת מצוקה לעזרתך. אני מבקשת להזמין אותך לסיור בעיר ובמתחם המגורים פלדות על מנת שנגבש תכנית פעולה לסיום הסאגה המתמשכת הזו ועל מנת שלא יהיה אפילו מקרה אחד נוסף של תחלואה בקרב תושבי העיר ושכונה זו בפרט.

כידוע הגישו חברי המועצה החרדים בזה אחר זה התנגדויות בטענה שאופי המגדלים לא תואם את רצון צרכי הקהילה החרדית ובשל כך נדחה שוב אישור הפרוייקט. יזם הפרויייקט צחי אבו טוען שמדובר ברדיפה אישית ועוד פרוייקטים שלו נדחים שוב ושוב לאורך שנים ללא סיבות הגיוניות.

בעיריית אשדוד מכחישים שמדובר ברדיפה אישית ושכל ההתגדויות הינן לטובת הציבור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*