״היום זה בנים״ – זה מה שענה נהג אוטובוס לצעירה בת 21

״היום זה בנים״ – זה מה שענה נהג אוטובוס לצעירה בת 21

לא, לא מדובר בידיעה על בית שמש, בני ברק או ביתר עילית, זה כאן אצלנו באשדוד. התופעה מסתבר יותר מוכרת ממה שחשבנו וידענו פשוט נח לכולם לא לדבר ו״לזרום״ מבלי לדעת שהם מפתחים פה תופעה אסורה ובעיקר מסוכנת שתתפוצץ לכולנו בפנים, הפעם זו היתה הילה פלג בת ה-21 מאשדוד שבסך הכל ביקשה לעלות על קו 86 של חברת אפיקים בעיר, לדבריה הנהג מנע ממנה לעלות בטענה כי האוטובוס מיועד לגברים חרדים שעושים את דרכם לחוף הנפרד. מחברת אפיקים נמסר מ כי הנהג הושעה מעבודתו: "רואים זאת בחומרה".

0

0

תושבת אשדוד נוספת סיפרה בפוסט בפייסבוק כיצד בתה בת ה-17 וחבריה נאלצו לוותר על הופעה בירושלים וירדו מהאוטובוס לאחר שחשו מאוימים מהנוסעים החרדים: "אישה! אישה! בלי אייפון כאן!" – היא מספרת שצעק אחד הנוסעים לעבר בתה.

0

0

שרון מרק, חברת מועצת העיר הגיבה:

אני רואה בחומרה הדרת נשים מאוטובוסים באשדוד. המרחב הציבורי שייך לכולם ואין מקום להדרת נשים. טוב עשו בחברת ״אפיקים״ שהשעו את הנהג מתפקידו. במשמרת שלנו – אף אשה לא תודר מהמרחב הציבורי״.

0

תגובת הלן גלבר:

עוד אישה נשארה מחוץ לאוטובוס באשדוד – הגיע הזמן שנתעורר ונשים לזה סוף.

את הסיפורים האלה אני לא אתן להעלים או לטאטא מתחת לשטיח. הילה פלג, אישה צעירה בת 21, בסך הכל רצתה לעלות על קו 86 של חברת אפיקים באשדוד, ונתקלה בסירוב של הנהג שאמר לה "היום זה רק גברים".

דבר כזה לא יכול לקרות בעיר שלנו שוב ושוב – כי זה מדרון תלול ומסוכן שיוביל להדרת נשים מעוד מקומות במרחב הציבור.

אבל לפני כל הדיבורים הגבוהים על מקומן של נשים במרחב הציבורי – יש כאן אישה צעירה שחוותה אירוע משפיל שלא אמור לקרות בעיר כמו אשדוד ב-2023, סיפור שישאיר צלקת בנפשה. זה כל כך מיותר.

ידענו לחיות כל השנים ביחד ובשיתוף פעולה בעיר בלי שאף צד מנסה להכניס אצבעות בעין לצד השני – ואין שום סיבה שבשם המאבק המיותר הזה יפגעו נשים כמו הילה. לכן היה לי חשוב לדבר עם איתה הבוקר, להגיד לה שהיא לא לבד בסיפור הזה ושאני מתכוונת לעשות מה שצריך כדי שכל מי שצריך לדעת עליו יידע – וימנע ממנו לקרות שוב.

הילה, את גיבורה אמיתית והעובדה שבחרת להציף את המקרה הזה למרות המחיר של החשיפה – רק בשביל למנוע מנשים אחרות לעבור את הדבר הזה מעידה כמה את מדהימה. בשבילך ובשביל כל הנשים באשדוד, בשביל שהעיר שלנו תישאר מקום שאפשר לחיות בו ביחד מבלי לכפות ומבלי לפגוע באף אחת או אחד, בשביל הילדות שלנו – אני אדאג שתופעות כאלה ייעלמו מהנוף של העיר.

0

תגובת אלי לחמני:

"אני בוש ונכלם שגם בשנת 2023 הדרת נשים עדיין קיימת במרחב הציבורי.

יש לפעול בכל תוקף כנגד השפלתן של נשים שהן שוות ערך לכל אזרח במדינה. אי מתן זכות לשימוש בתחבורה הציבורית הינו בניגוד לחוקי היסוד של מדינת ישראל. אני מוקיע את התופעה ומבקש כי הגופים הרלוונטיים יטפלו ביד קשה על מנת למגרה לחלוטין".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*