היום, החלטה סופית לגבי דחיית הבחירות

היום, החלטה סופית לגבי דחיית הבחירות

בסוף, אנחנו מדינה של ביטחון. סוגיית דחיית הבחירות מתנוססת מעל לראשינו כבר כמעט חודש כאילו שאין לנו מספיק על הראש. סמוטריץ׳ (שר האוצר) נלחם בארבל (שר הפנים), זה מש״ס וזה מהציונות הדתית, ושניהם נלחמים יחד בליכוד שבעצם יכריע.

בדיון שהתקיים בכנסת לאור העמדה העדכנית והמפורטת שהעביר הרמטכ"ל הלוי באשר ל"זכות לבחור ולהיבחר בקרב משרתי המילואים". בעמדתו טען הרמטכ"ל כי "יש להיערך לאפשרות של מימוש זכות הצבעה מחות לגבולות ישראל", ועל כן "יש להאריך את ההצבעה המוקדמת בצה"ל מ-72 שעות ל-8 ימים לאור היקף הסד"כ המשמעותי שצפוי להיות בשירות במועד הבחירות וסמוך לו".

על הזכות להיבחר כתב כי בימי שגרה משרתי מילואים מוקפאים משירות מילואים מיום הגשת הרשימות ועד ליום הבחירות, אולם "בעקבות פרוץ המלחמה, תוקנו הפקודות בדרך של הוראת שעה, כך שראש אכ"א רשאי לקבוע כי מועמד בבחירות ימשיך לשרת אם קיים צורך ביטחוני".

עמדת ה״להיבחר״ הופכת לסוגיה הבעייתית והשאלה אם ניתן לשחרר עשרות קציני מפתח במלחמה שרצה הגורל והם גם מעוניינים לשנות גם בעירם ונמצאים כמועמדים לראשות עיר או מועצות היא הפקטור הבעייתי.

 

 

סוגיית ה״לבחור״ מסתמנת כפחות בעייתית ויותר לוגיסטית או טכנית, הצעתו של הרמטכ״ל הרצי כוכבי להגדיל את תקופת ההצבעה ל-8 ימים עשויה לפתור את ההיבט הזה.

לנו באשדוד אין כידוע מועמד שנמצא בלחימה וזה לא שחסרים מועמדים. אצלנו זו לא סוגיה אבל ההכנות לישורת האחרונה נדחות ומועמדים מפחדים לצאת ראשונים בקמפיין בזמן מלחמה ולאבד מומנטום, כמובן שמדובר גם בסוגיה כלכלית לא פשוטה ואורך רוח זו פריבילגיה כלכלית לכל דבר ועניין.

הסוגיה לא תוכל להידחות יותר ממה שנדחתה ומחר עתידה הממשלה להחליט סופית, ינואר או פברואר. החלטה זו תשפיע ככל הנראה על המועמדים באשדוד לצאת בקמפיין הישורת האחרונה, עם כל הבוץ, הרפש, המיתוגים מחדש וכמובן הסקרים.

נכון להיום אף מועמד לא הודיע על פרישה מהמרוץ לראשות, מה שעלול להשתנות ברגע שיקבע תאריך סופי. אז קחו אוויר, מחר זה נגמר או בעצם רק מתחיל.

 

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*