הקרב על הסיבוב השני

הקרב על הסיבוב השני

לא נראה לכם ששקט מדי? 20 יום לבחירות והשטח רגוע, כל מועמד עם 10% תמיכה מסתובב בתחושה שהוא ראש העיר הבא! סברה זו היתה נשמעת הזויה אלמלא הסיבוב השני היה כל כך רלוונטי למערכת פברואר 2024.

כולם כבר ״ניתחו״ את הזירה, עם חרדים בלי חרדים, עם הרוסים ובלי הרוסים, עם רובעים ותיקים ורובעים חדשים, גברים, נשים, צעירים… כולם כבר הסיקו שיש סיבוב שני והקרב הגדול הוא מי יעלה מול לסרי לסיבוב השני? מי יכול להביא את תמיכת אריה דרעי? האם אריה דרעי ייקח סיכון לאבד את אשדוד? מה יהיו אחוזי ההצבעה? בקיצור, ה-27.2.2024, יום הדין המוניציפלי הוא רק הסלטים בארוחה הבשרית, האנטריקוט יגיע רק שבועיים אחרי.

 

הגברים בוכים בלילה…

מה שבטוח קורה בעיר, במחשכים, בפגישות ליליות אלה הנסיונות לחיבורים. מי יוריד מועמדות? מי יתמוך במי? לאור התוצאות השיוויוניות בין כל כך הרבה מועמדים, החיבורים יהיו ההימורים הגדולים של המערכה הקרובה. מחכים לנו בסופה של המערכה מרוויחם גדולים ומפסידים שככל הנראה ייעלמו מהזירה שההיסטוריה תתקשה לזכור.

הרבה מ״מביני העניין״ מסיקים שהראשונים להתחבר עשויים לגרוף את ההגעה לסיבוב השני שכרגע, במצב הקיים, נראה שהלן גלבר צועדת אליו, לפחות עפ״י כל הסקרים.

סביר להניח שהנתון הזה מדיר שינה משאר המועמדים, והיות והפער בינם לבינה הוא מרחק איחוד, אף אחד לא ירצה להישאר עם המחמאות ועם 10% ולא לקחת חלק בקרנבל הגדול של הסיבוב השני, במידה ואכן יהיה כזה.

 

גבי ויחיאל בקמפיין הקודם

 

את כל הנתונים האלה רואים מקומה 5, וגם הם לא נחים ולא קופאים על השמרים, יחיאל לסרי ששטף את העיר בקמפיין המבוגר האחראי היה שמח לסגור את הבסטה ב-27 בפברואר, יחד עם גבי כנפו הם כנראה מנתחים את האירוע ומפעילים את כובד משקלם ונסיונם כדי לשנות את לוח השנה ולהוריד את אמצע מרץ ואת הסיבוב השני מעל הפרק.

בגזרת המועצה לא צפויים (נכון לעכשיו ונכון לסקרים) שחקנים חדשים ורשימות חדשות שייכנסו למועצת העיר, השינויים יהיו ככל הנראה פרסונליים מתוך הרשימות הקיימות.

משחק המועצה ותפקידי המפתח בניהול העיר בקדנציה הבאה יהיו תלויים בהימורים על המועמדים לראשות. אלה שידעו להמר על הסוס הנכון יהיו אלה שיזכו למשרות הנחשקות ואלה שעל הגדר… יזכו לתיקים הפחות משמעותיים ככל הנראה. אם בכלל.

אז מה למדנו? שפוליטיקה והימורים מתחברים יפה, שקמפיין טוב מביא תוצאות טובות ומי שלא מסתכן לא מרוויח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*