אשדוד תיכלל במעגל השני של ההקלות בבגרויות במועד החורף הקרוב

אשדוד תיכלל במעגל השני של ההקלות בבגרויות במועד החורף הקרוב

בשורה לתלמידי אשדוד: בעקבות פנייתה של עו"ד הלן גלבר למשרד החינוך, אשדוד נכללת במעגל השני של ההקלות בבגרויות במועד החורף הקרוב

המועמדת לראשות העיר, עו"ד הלן גלבר, הצליחה במאבקה אל מול משרד החינוך להרחיב את ההקלות בבגרויות לתלמידי אשדוד. הפנייה שהעבירה גרמה להכנסתה של העיר אשדוד למעגל השני במתווה הבגרויות עליו החליטו במשרד החינוך.
בסוף חודש נובמבר 2023 שלחה עו"ד הלן גלבר מכתב דחוף למנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני בקריאה להוסיף את העיר אשדוד למעגל השני במסגרת מתווה ההקלות בבגרויות. המכתב נשלח על רקע קצב התרעות הירי הגבוה במהלך ימי המלחמה והפגיעה המנטלית של החיים תחת אש ששיבשו לחלוטין את היכולת של התלמידים להתמקד בלמידה.
וועדה מקצועית מטעם משרד החינוך קיבלו את בקשתה של גלבר והחליטה להעניק את ההקלות בבגרויות במועד החורף הקרוב.

ניכר כי משרד החינוך קיבל את טענותיה של גלבר, והסכימו כי העיר הייתה נתונה למספר רב של התראות ירי, מה שהביא לשיבוש של הלמידה והמוכנות המנטלית. בעקבות הבקשה, אשדוד עברה מהמעגל הראשון למעגל השני של מתווה הבגרויות לאחר קבלת הבקשה, גלבר כותבת: "כל מי שחי באשדוד יודע איזה מחיר כבד שילמנו ואנחנו עדיין משלמים במלחמה הזאת. במצב הזה ידעתי שחובה עליי לפעול על מנת להשיג הקלות בבגרויות לתלמידים שלנו ולא סביר לדרוש מהם לעמוד בעומס של הבגרויות בתוך הסיטואציה המורכבת הזאת.

 

קליק אחד והאפליקציה של אשדוד פור יו אצלכם בנייד

 

התרעתי על המצב, נלחמתי, זעקתי את זעקת התלמידים והמורים – אבל בעירייה ובמחלקת החינוך סרבו לשתף איתי פעולה בנושא. לכן החלטתי לפעול לבד, ניהלנו שיחות ארוכות עם שר החינוך שהעביר את הנושא לטיפול דחוף של מנכ״ל משרדו. דרשנו לעלות לוועדה מקצועית. לשמחתי משרד החינוך נענה לבקשתי ויעביר את אשדוד למעגל 2 במסגרת בחינות החורף. המשמעות: התלמידים בעיר יקבלו הקלות משמעותיות בבחינות הבגרות הקרובות! אני מקווה שההחלטה הזאת תסייע לתלמידות ותלמידים בעיר ותקל עליהם מעט מהעומס הכבד שמביאה איתה המלחמה הזאת.

אני שומעת מההורים ומהמורים שלהם איך הם מתמודדים בגבורה עם התקופה – ועכשיו אני בטוחה שהם יצליחו במבחנים ויביאו להורים, למורים ולעיר כולה הרבה נחת. אמשיך להיות כאן בשבילכם לכל דבר"
זהו הישג משמעותי שנעשה בזכות עבודה עיקשת של גלבר, ומבחינתה המטרה הבאה היא להביא ליישום ההקלות הללו גם במועדי בגרויות הקיץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*