אמיר ליברטי, מאמין בלב שלם ששמעון כצנלסון יהיה ראש העיר הבא״ – ראיון אישי

אמיר ליברטי, מאמין בלב שלם ששמעון כצנלסון יהיה ראש העיר הבא״ – ראיון אישי

אמיר ליברטי בן ה-51 עונה לפרופיל חבר מועצה שהיינו רוצים לראות יותר בעיר, בן העיר שורשי, שעבר תחנות רבות בחייו והתנסה בלא מעט מצבים ותפקידים וצלח אותם בהצלחה רבה. רובכם מכירים אותו בעיקר מההתנדבות רבת השנים במגן דוד והמדים הלבנים הם חלק בלתי נפרד מההופעה שלו. ליברטי נכנס למועצת העיר כמספר 7 לאחר מותו הפתאומי של חבר הסיעה גרשון פלדמן לפני כחצי שנה  ומאז הספיק לא מעט. ליברטי נחוש לבצע לא מעט רפורמות בקדנציה הבאה ללא קשר לכמות המנדטים כל עוד הוא יצליח להיכנס, עובדה שהוא מאוד מאמין בה.

אמיר ליברטי, בן 51, נשוי פלוס 4, למד יסודי בבי״ס הדר ביסודי והמשיך בתיכון מקיף ג׳, בעל שני תארים וכאמור, מתנדב במד״א מגיל 15, 37 שנים.

״כיהנתי 12 שנים, 3 קדנציות כסגן יו"ר דירקטוריון מד״א, עברתי 3 ועדות מינויים לבדיקת כשירות. בעיר אני פעיל בתחום ההתנדבות".

 

מתוך עמוד הפייסבוק – אמיר ליברטי

 

איך נכנס לך החיידק הפוליטי?

לפני 7 שנים הבנתי שעל מנת לתרום יותר מניסיוני ומיכולותיי  למען כלל התושבים עליי למצוא מסגרת פוליטית וחברתי לשמעון כצנלסון שהיה ונשאר הראוי , המתאים והמנוסה ביותר להוביל את העיר אשדוד, הייתי מקום 7 ברשימה, לצערי נכנסו 6 ורוב הקדנציה סייעתי מבחוץ ככל יכולתי, השנה כשפלדמן נפטר זכרונו לברכה נכנסתי במקומו. מאז אני רק בעשיה.

חלק מהפעילות הינה ייזום פרוייקטים חברתיים כגון : נאמנים חברתיים בבתי הספר, שמטרתו לזהות ולטפל בילדים ונוער שעוברים חרמות/ הצקות/ נידויים החל מכיתה א' ועד יב' ע"י שיתוף פעולה של המורים, רכזי השכבה ומנהלי בתי הספר ובשיתוף התלמידים.

ביקור אוכלוסייה ערירית ולארח לה חברה וליצור לה חיי קהילה מגוונים ותוססים. רוב מתנדבי מד"א לדורותיהם הינם תושבי אשדוד שהקימו משפחות והם לגמרי תומכים ושותפים לעשייה שלנו במועצת העיר .

 

מתוך עמוד הפייסבוק – אמיר ליברטי

 

אנחנו יודעים שמחברות במועצה לא מתפרנסים, במה אתה עובד?

אני עובד בחברת חשמל, ביחידת הבטיחות הארצית, עברתי מגוון תפקידים, אני אוהב להתחדש, ללמוד ולהתמקצע. אני מביא את הניסיון שלי לכל תחומי החיים. שמתי לב שהרבה פעמים לקשישים יש פתרון. אבל יש אנשים ערירים בגילאי ביניים שאין להם חברה. הצעתי לנתר שעוני מים כדי לאתר מי במצוקה, (לקבל אות אזהרה כשאין שימוש במים) לגייס נוער מתנדב שיתעניין. התחלתי לקדם את הנושא עם העירייה, מקווה שבקדנציה הבאה אצליח.

יש לנו עיר יפה ולא מממשים את הפוטנציאל שלה. אני רוצה לארגן מרכזים בכל רובע לנוער, פעילויות חברתיות, להביא סטנדאפים לאמנים מתחילים, זה ווין ווין. אותו דבר לאוכלוסיה המבוגרת, גילאי 60.

 

 

בתקופה שלנו כנוער ההתנדבות היתה ערך מוטמע, היה מתנס והיה מדריך שמחכה לעשות מעשה טוב אתה מרגיש שנושא הקהילתיות בעיר דעך עם השנים?

בהחלט. אני במד״א ראיתי את כל סוגי האוכלוסיות. היה לי רעיון לעשות צוותי חירום שכונתיים – חשמלאים, אינסטלטורים, שאם למישהו יש תקלה – יהיה לו למי לפנות. ושכל תנועת נוער תקבל לפי הגודל שלה כרטיסים להופעות עירוניות על בסיס קבוע. בתמורה לדרוש מהם לסייע לקשישים, לנאמנים החברתיים. כולנו ככה מרוויחים, אנחנו נהיים חברה יותר ערכית. ללמוד להיות כזה זה בעקבות חוויות שעברת. מבוגרים בני 60 – אין להם יותר מדי מה לעשות. להקים קבוצת חשיבה, לחשוב מה אפשר לעשות עבורם. לעשות פעילויות מהדיור המוגן מונגשות לכולם לבתים. להביא להם מופעים בהתאמה, ללמד אותם טכנולוגיה. רוב הקושי הוא לא בגלל שאין להם יכולת, זה הפחד מהלא מוכר. תביא את בני הנוער שיחנכו וידריכו, ככה הם גם חווים את המבוגרים וכולם מרוויחים.

 

מתוך עמוד הפייסבוק – אמיר ליברטי

 

ואיפה זה תקוע?

צריך לבנות מנגנון נכון, מרכז התנדבות עירוני שיתחלל את פעילות והמשימות של כל ארגוני המתנדבים.

איך אתה רואה את המנגנון?

לתת לזה עדיפות ומשאבים עליונים , חבר מועצה יהיה ממונה על זה. שזה יהיה תחת חברה עירונית, לבנות תוכנית ולהגדיר לו״ז ולבנות עיר חברתית הראשונה בישראל אנחנו נהיה הראשונים. עשיתי את זה ואני יודע לעשות את זה. אחרי 5 שנים אתה מקבל עיר ערכית. מדברים כל הזמן על חינוך. מה עם ערכים? מצוינות ללא ערכים זה 50 אחוז הצלחה.

למה דווקא דרך שמעון כצנלסון ולא תנועה חברתית בראשותך?

שמעון הוא בולדוזר. גם אני כזה. בגלל זה חברתי אליו, יש לו חזון , הוא חד, מוכשר ומנוסה. נושאים שהיו תקועים 25 שנים כגון כביש יצחק רבין, שמעון טיפל ויש כביש. , דיור ושכירות ארוכת טווח תראה איזה אגם וטיילת יש, חניונים תת קרקעיים, דירות ייעודיות לאוכלוסייה צעירה עד 75 מ׳, השכרה בפחות מ-20% אחוז ממחיר השוק, לבנות דיור לשכירות ארוכת טווח.

 

פרוייקט הדגל, הקאנטרי: מתוך עמוד הפייסבוק – אמיר ליברטי

 

חשבת לרוץ לבד?

לא. אני מאמין בשמעון כצנלסון.

יש לי יכולת, ידע וניסיון להיות שליח ציבור. מידי בוקר שאני מניח תפילין, אני מבקש מהקדוש ברוך הוא שיעשה אותי שליח ציבור טוב. לאחרונה הובלתי מהלך למימון עירוני לסייעות רפואיות לילדים עם מחלות מסכנות חיים. החוק נותן להם סייעת רפואית צמודה. זה לא היה בקייטנות. לאחר התערבותי נמצא פתרון, הרצון שלי לסייע מאפשר לי לחשוב מחוץ לקופסא ולתת רעיונות יצירתיים.

במידה ושמעון מנצח או לא, יש לך תפקיד שאתה מכוון אליו?

אני לא אוהב לרתום את הסוסים לפני העגלה, יש לי יכולת , ידע, השכלה וניסיון ניהולי, ואני יכול לבצע כל תפקיד שיוטל עליי בצורה מיטבית למען התושבים.

 

משהו ספציפי?

איפה שאני יכול לתרום ולהשפיע אעשה את זה בצורה המיטבית. אני מעלה רעיונות ויוזם דברים שאני מאמין בהם. אני איש של אנשים. החכמה לא ניתנה לי בבלעדיות. אני אוהב להקשיב ולמצוא מכנה משותף על מנת להוביל ולקדם אותם להצלחה.

שמעון כצנלסון: צילום דודו קקון

מה אתה שומע מהקהל שלך? אנשים מרוצים?

כן, אנשים מאד מרוצים. מעשייתנו ב5 שנים האחרונות הן תיירות הן בחפ"א הן במנהל ההנדסה כל הפרויקטים בחברות העירוניות שבאחריותנו הובלו בצורה מקצועית ועמידה בלוחות זמנים אני מעוניין שנהווה כתובת ונשמיע את קולם של התושבים , להיות שותפים שלהם , בסופו של דבר אנו שליחי ציבור שמשרתים את התושבים.

הקאנטרי, הגלגל ,יעבדו בשבת?

זה חייב יהיה לעבוד בשבת הגלגל והקאנטרי, אין אפשרות אחרת, ואני מדבר בתור יהודי מסורתי.  אין הצדקה שתושבים ייצאו לבלות מחוץ לעיר בשבת כשיש להם אפשרות לעשות זאת באשדוד בקאנטרי רחב הידיים. אחרי הבחירות בע"ה, כל הנושא של חברה תרבות ופנאי ייראו אחרת. העיר תהיה בצמיחה. צריך אנשים שמבינים, זה בדמי ובדמו של שמעון.

 

מתוך עמוד הפייסבוק – אמיר ליברטי

 

מה עם איחוד עם נכט?

בבקשה. אנחנו קוראים לכולם. אם נתאחד סביב שמעון כצנלסון, אנחנו לוקחים את ראשות העיר ויוצרים עיר צומחת משגשגת ומובילה , שמעון ניסה לעשות מפגש ראשוני עם נכט אך לצערי נכט הכשיל זאת, משא ומתן עושים בפרטיות ולא בלייב בפייסבוק..

מה לדעתך סיבוב שני? יהיה?

הכל פתוח. הערכה אישית? שמעון יכול לקחת בסיבוב הראשון. המנדטים חונים ומחליפים מקום. הקונסטלציה לא השתנתה הרבה. יש לנו תומכים נאמנים שנים רבות ולפיכן הבאנו במועצה האחרונה כמעט 7 מנדטים. אני באתי עם המון מוטיבציה, רצון, ניסיון ויכולת שתהיה לנו עיר צומחת וחברתית. שכל האנשים יסתכלו על השכנים שלהם בעין טובה ובכבוד.

 

צילום תמונה ראשית: דוד קקון

 

הורדה בקליק: אנדרואיד ואייפון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*