קבלו את מועמד 007: דרך ארליך… חנוך דרך ארליך

קבלו את מועמד 007: דרך ארליך… חנוך דרך ארליך

חשבתם שסיימנו עם רשימת המועמדים לראשות העיר אז תחשבו שוב. יו״ר חפ״א עו״ד חנוך דרך ארליך הצהיר על ריצה עצמאית לראשות העיר, בראיונות החשיפה שהעניק בחר חנוך להעמיד תחזית פאסימית לעיר והלעמיד את בחירות 2023 כמערכת הבחירות הקריטית לעתיד העיר מה שאנחנו מנבאים כבר מ-2013.

להזכירכם, חנוך הוצנח למקום השני של כצנלסון חודש לפני יום הבוחר של שנת 2008, דרך ארליך לא ממש היה שותף לקמפיין ולא התמודד באופן אישי עם גיוס תומכים, ניהול קמפיין, הקמת מטה, ניהול ותכנון יום בחירות, סקירת קלפיות, דאטות של בוחרים, חוגי בית וכל מה שמתלוווה לריצה לבחירות למועצת העיר, קל וחומר לראשות העיר.

אם נאמר בכנות חנוך דרך ארליך הוא בהחלט מועמד ראוי בפני עצמו, בן העיר, גדל והתחנך פה, נשוי לבת העיר (מרב בנישו-דרך ארליך) שמעורבת מאוד בחיים העירוניים והוא בגיל הנכון, בהשכלה הנכונה ויש שיאמרו בלוק הנכון, הניסיון כיו״ר חפא חשף אותו ללא מעט מאחורי הקלעים, חנוך היה חבר מועצה פעיל ומעורב, אולי המעורב שבהם והכנות שלו היתה נוכחת גם במקרים שלא היה ממש צריך. חנוך ידע בחלק מהמקרים להיות ״נציג העם״ במאבקים עירוניים ולא פעם היה עדיף אם היה נמנע מכך.

נשאלת השאלה אם הזיגזוג מכצנלסון היא נקודת פתיחה לפתוח מערכה, הרי אין ספק שהשניים לא קורצו מאותו חומר והדמיון בין שניהם כמעט ולא קיים. לחנוך יש לו את המעגלים שלו, בני דורו שנוגסים וינגסו בעיקר בסיעות כמו אשדודים, אותו דור, כמעט אותו מצע אבל להבדיל מאשדודים ברגע האמת ידע חנוך לקחת אחורה בנושא הכולל בטו׳ וקינח בנאום שהעלה את מניותיו ללא מעט בוחרים פוטנציאליים.

הקאנטרי המתעכב, אולי הדגל הכי משמעותי של דרך ארליך פוגע משמעותית ביכולתו להצטייר כבולדוזר עשייתי, חנוך בעיקר מתנצל שוב ושוב בשם חפ״א ועיריית אשדוד על עיכובים בלתי הגיוניים וטורח לעדכן על כל מגמת התקדמות, האשדודים ששבעים מהבטחות שאוטוטו מוכן (ובצדק), פחות מתחברים ורוצים כבר לקפוץ ראש לבריכה. גם המימדים של שטח הקאנטרי שהצטמצמו לא מוסיפים לו נקודות.

אולי בגלל חוסר הניסיון בהובלת קמפיין עצמאי, חנוך דרך ארליך לא ממש מבין לאיזו זירה הוא נכנס, הוא אומר שהוא מוכן והוא יודע מה יעשה ביום שאחרי ומזכיר לכולנו את התחלואות שכולנו יודעים ושבעים מהן, אבל הוא אוטוטו יפנים שהבעיה הגדולה היא הדרך לקומה החמישית. עוד 6 מועמדים נחושים וותיקים לא מתכוונים לתת לו כבוד ובטח לא אמפטיה, וגם אם נסתכל על הארנק האישי יש חזקים ממנו.

חנוך יצטרך לגייס רשימה מרשימה ועדת תומכים משמעותית כדי לצאת ולחפות על העיתוי המאוחר, על המימון שכרגע אין לו ובעיקר על היכולת להתארגן על האירוע שנקרא ריצה לבחירות לראשות עיר… גדולה.

מצד שני, היות וניתן לראות כבר עכשיו רמיזות לרפש שמתנהל בין שני המועמדים מהטופ 3 והתופעה כנראה תתרחב יפתחו לדרך ארליך אולי נסיבות מקלות במידה והצדדים ימאסו על התושבים, כשרפש מתחיל ניתן לדעת רק איך התחיל, ולעולם לא ניתן איך הוא ייגמר. קמפיין נקי ויצירתי + חיבורים נכונים או חבירות בהמשך יכולים להוות הפתעה מרעננת. האם מלאכתם של צדיקים תעשה ע״י אחרים? ימים יגידו.

כך או כך שאפו על התעוזה והניסיון הראשוני לצאת לדרך, אין ספק שאשדוד צריכה עוד מאותו דור שייקחו את המושכות, הן כראשים והן בהנהגת העיר.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*