משה בוטרשוילי דוהר לקדנציה חמישית

משה בוטרשוילי דוהר לקדנציה חמישית

משה בוטרשוילי (יחגוג 65 ביום הגשת הרשימות ב-20 בספטמבר) המשנה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ויו״ר רשות הספורט. משה בנה את הקריירה הפוליטית שלו בעשר אצבעות והגיע להישגים פוליטיים מרשימים, ללא תמיכה כלכלית עשה הכל בעצמו כשהדבר שהכי בולט בעשייתו הוא ליבו הגדול והרחב והרצון העמוק לעזור לכל. קבלו את משה בוטרשווילי בראיון פתוח.

משה בוטרשוילי, נשוי למאיה + 3 ילדים, ובנוסף סבא לשישה נכדים (חמישה בנים ובת). נולד בגיאורגיה בעיירה "קולשי" בה כולם היו יהודים, מעין ירושלים הקטנה של גיאורגיה, עלה לארץ בשנת 1972 והיה בין התושבים הראשונים של רחוב קרן היסוד באשדוד. הוא למד בתיכון מקיף ב' ובישיבת פונוביץ׳ בבני ברק, עשה שירות סדיר מלא ויום לאחר שהשתחרר התחיל לעבוד בחברת חשמל שם היה במשך 37 שנה ע. קב"ט של אשדוד והסביבה.

 

מרוץ הלילה באשדוד – אירוע ייחודי לעיר אשדוד

 

את צעדיו בפוליטיקה המקומית התחיל בשנת 83' עם אפרים גור ואהרון מושיאשווילי ברשימת 'אחדות' כנציג הצעירים. למועצת העיר, הוא נבחר לפני כ-4 קדנציות, וב-2 הקדנציות האחרונות משמש כ-משנה לראש העיר. הוא משתתף בכל הישיבות וההחלטות שעומדות על הפרק, בישיבות הסגנים המתקיימות אחת לשבוע, ולעיתים במקרים בהם ראש העיר לא יכול להגיע מפאת עומס הוא מבקש ממנו להחליף אותו. בעבר עוד טרם היותו חבר מועצה, היה יועצו של ראש העיר דאז אינג' צבי צילקר.

כל בן אדם שני שתעצרו ברחוב ותשאלו אותו על הקהילה הגאורגית יזכיר לכם ככל הנראה את שמו של משה בוטרשווילי שהפך להיות השם והפנים של הקהילה באשדוד, שאגב מאכלסת את כמות הגאורגים הגדולה בישראל, מה שהופך אותו באופן לא פורמלי לשגריר גאורגיה בישראל.

 

 

את בוטרשיוילי, לא תתפסו לבד לעולם, כ״איש של אנשים״ תמצאו אותו תמיד עם אנשים שונים, שומע ומנסה לסייע עם כל הכלים שברשותו, מקשיב, מתקשר, משדך ומנסה לסייע.

איך אתה מסביר שהפכת למייצג הקהילה הגיאורגית?

"אני אחד מהקהילה וקשור לעם שלי, אני אדם פשוט שמחובר לכולם, המשרד שלי פתוח וכולם יכולים להגיע ולפגוש אותי. צמחתי מהם ואני מתמיד ומשתדל לתת אוזן קשבת ומנסה לתת מענה ועזרה לכל דורש. אם הציבור  אוהב ורוצה אותך לא צריך כסף ותורמים. האהבה שלהם והנאמנות שלהם מרימה אותי למעלה. יש שתומכים בי כבר ארבע קדנציות ברצף ובעזרת השם אני מקווה לקבל את אמונם גם בקדנציה החמישית. נבחרתי על ידי גיאורגים ברובם אבל מרגע שנבחרתי אני משרת את כל הציבור באשדוד אני שליח שלהם ומשרת את כולם, משרת ציבור ללא יוצא מן הכלל".

 

 

פוליטיקאים  מנוסים אומרים על משה שגם אם יישב בחו"ל את המנדט שלו יש לו. עכשיו, כשנה לפני הבחירות הבאות הוא לא מסתפק במנדט אחד וכבר החל לעבוד על המנדט השני והשלישי.לבחירות הקרובות מציג בוטרשוילי חיבור חדש, מדובר בקהילה ההודית שכמעט הצליחה לעבור את אחוז החסימה בקדנציה הקודמת, הפעם יחד עם משה בוטרשוילי שגרד את המנדט השני בבחירות האחרונות ינסה בוטרשוילי לררד את השלישי, מבחינתו 3 מנדטים זו לא מילה גסה.

הישגים לקהילה הגיאורגית שאיש לא הביא לפניו

בזכות התמיכה של בני העדה הגיאורגית בבוטרשוילי, הוא מצליח לקדם פרויקטים מפוארים ותרבותיים רבים לקהילה שלא היו בעבר, כך למשל הוקם לראשונה "בית תרבות יהדות גיאורגיה", כך גם ״יום יהדות גאורגיה״ שהפך לשם דבר בלוח האירועים העירוני מידי שנה באמפי עם האמנים הכי גדולים מהארץ והעולם.

 

הרב דוד טלקר – ירוץ עם משה בוטרשוילי כמס׳ 2 וכנציג העדה ההודית

 

בקרוב יוקם מוזיאון ההיסטוריה הגיאורגית היהודית בבית התרבות באשדוד, ״אני פונה לכל הגיאורגים בישראל בעולם להגיע, לחוות להכיר וללמוד את המסורת והתרבות של הקהילה המפוארת, העשירה והמרשימה שטרם קיבלה את החשיפה המגיעה לה״. האוצרת יעל ויזל ונעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה לתרבות הפנאי באשדוד והממונה על מוסדות האמנות בעיר, מובילות צוות מקצועי שמגיע לבתים של בני הקהילה ואוצר תלבושות, כלים וסממנים שונים של הקהילה.

מה הקשר שלך לספורט?

"זו הקדנציה השלישית בה אני מכהן כיו״ר רשות ספורט. הקדנציה האחרונה היא הפוריה ביותר בקריירה שלי ובתולדות העיר, רשות הספורט באשדוד הפכה למותג ארצי וללא ספק נושאת את התואר ״עיר הספורט של ישראל״

 

עבודות האצטדיון בקרית הספורט

 

בתקופתי הגענו להישגים רבים בספורט באשדוד, כמובן בעזרתו של ראש העיר שנתן לי את כל העזרה והסיוע להצליח ולפתח את חזונו בנושא הספורט, אין אצלנו כמעט תחום או ענף ספורטיבי שאין לנו בו ייצוג בכל הליגות הבכירות בתחומים. מעבר לזה, אנחנו תמיד מנסים להתקדם, לשפר ולהיות יותר טובים ויעילים. זו גם עובדה שהספורט מוביל ומצליח באשדוד בכל הארץ רואים בנו מודל וראש העיר מאוד גאה בכך. יש אנשים מאוד מקצועיים ברשות הספורט העירונית, לכולם הבנה בתחומי וענפי הספורט השונים. לא סתם אנשים, כולם מצטיינים מהתחום שבאו מהעולם הזה".

קרית הספורט – מגה פרוייקט ברמה ארצית

רשות הספורט באשדוד מובילה אטת הפרוייקט הכי משמעותי היום בישראל, בניית קרית הספורט, הפרוייקט מעסיק את הרשות עוד משלהי הקדנציה הקודמת בו החל שלב התכנון. מנכ״ל הרשות יורם אסרף מוביל בגאון את הפרוייקט מטעמי ואני מברך על זה, יורם הוא פרוייקטור אמיתי שכל ליבו מושקע בפרוייקט שקורם עור וגידים בחלקה הצפוני של העיר.

מדובר באצטדיון עם 20,000 מקומות, ארנת כדורסל עם 5,000 מקומות ישיבה, בריכה אולימפית ועוד לא דיברנו על עיר הטניס בדרום העיר, בניית 3 אולמות ספורט, שיפוץ הסינתטיקו ברובע ב׳ בניית מגרשי סחב״ק, שיפוץ כלל האולמות ועוד עשרות תיקרוני תשתיות, צבעית מגרשים, תאורה בחוף הגולשים ועדיין לא אמרנו כלום על אירועי הספורט, טיפוח המצויינות והשקעה בדורות העתיד של העיר אשדוד.

"אנחנו מקיימים פעילות באופן שוטף בכל ימות השנה ומקפידים אחרי כל אירוע לעשות חושבים ולבחון מה יש לשפר לפעם הבאה, לקבל תובנות ותמיד שואפים להשתפר. למזלנו נבחר לתפקיד המנכ"ל  איש מאוד מקצועי אחד שאכפת לו … אחרי מיקי רוזנברג שהיה מנכ"ל הרשות, חששנו שהספורט באשדוד ידעך, אולם למזלנו הגיע האיש הנכון ,זהו תענוג גדול לעבוד עם יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט המכהן – איש עבודה הגון, חרוץ ויקר שמאז שהגיע אנחנו ממשיכים לטפס מעלה מעלה."

 

האצטדיון העירוני החדש בקרית הספורט

 

אז מה התחדש השנה בפועל, עבור התושבים?

"העבודה מתחלקת לשניים – החלק הראשון שם דגש על לשמר את הקיים ולשפר מה שניתן. בחלק השני אנחנו כל הזמן בחשיבה מתמדת ובחינה של מה עוד ניתן לעשות לרווחת התושבים ומשתדלים להוסיף עוד פעילויות שונות בתחומים שונים שלא היו בעבר כמו למשל: טור ד'אשדוד- רכיבת אופניים עממית בפארק נחל לכיש, מרוץ לילה מחוף אל חוף, הקמתו של המרכז למצוינות בג'ודו, שדרוג ושיפור המרכז הימי וכמובן בעתיד- הקמת קריית הספורט ועוד דברים שנבחנים על הפרק…"

 

ארנת הכדורסל במרכז הקריה

 

מה מכל הפעילויות שציינת קשור לספורט עממי?

"הכל. פנינו אל התושב – אנחנו שמים דגש על פעילויות עממיות ללא תשלום לכל הגילאים – מגני הילדים עד בתי הספר היסודיים והתיכונים. האג'נדה של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ושל רשות הספורט העירונית היא לגדל ילדים ספורטיביים, לחנך כבר מגיל גן לאהבה לפעילות גופנית והבנת חשיבותה ולהפוך את הפעילויות הגופנית לחלק מפעילויות היומיומית שלהם. אני חייב לציין שללא העזרה של ראש העיר לא היינו מגיעים לזה מבחינת תקציב, תמיכה ועידוד. יש עבודה שנעשית בשטח ולא רק סיסמאות שמפוזרות ואנחנו מאפשרים לכל תושב באשדוד נגישות לפעילות הספורט העממיות שלנו".

לקראת הבחירות

 

משה-בוטרשוילי-ומשפחתו

מה אתה אומר על מערכת הבחירות?

מערכת הבחירות הנוכחית ייצרית מאוד, 8 מתמודדים לראשות העיר זה משהו שאנחנו לא מכירים באשדוד, יש המון מתח והמון אגו, קל זה לא לא הולך להיות לאף אחד.

 

 

ממנדט אחד לשלושה

כיום בוטרשוילי עושה את כל פועלו עם מנדט אחד בלבד. אם יתנו לו את ה"כוח", יוכל לעשות הרבה יותר הוא אומר וקורא לכולם לצאת ולהצביע בבחירות הקרובות, לתת תמיכה ומבטיח כי יראה למה הוא מסוגל. "בפעם הקודמת הייתי קרוב ל-2 מנדטים והרב טלקר שהתמודד בנפרד גירד את המנדט, יחד, בעבודה קשה ועם תוצאות העשייה מהקדנציה האחרונה 3 מנדטים למועצת העיר זו לא תוצאה דמיונית״

יש לך חלום אישי? שאיפות?

"אני מבקש כל יום כשאני קם בבוקר לעזור למישהו ולתרום למשהו, זה הייעוד שלי מבחינתי. ללכת לישון בידיעה שעשיתי משהו טוב היום. אני מודה לקדוש ברוך הוא שזיכה אותי באישה חזקה וילדים שעומדים לצידי ותומכים בי בלעדיהם לא הייתי מצליח ומבקש רק בריאות ושלום ביננו – לכל המדינה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*