הנה זה בא… הנקמה של סניה

הנה זה בא… הנקמה של סניה

ישיבת מועצת העיר אליה התרגלנו בה כל הצבעה של הקואליציה נתקלת בהרמת ידיים אוטומטית של החברים הנוכחים נפגשה אתמול עם פתיחת קמפיין הבחירות והפגנת כח של סיעתו של שמעון כצנלסון.

כצנלסון פדה במזומן את ההשפלה מחודש שעבר בה הזיז לסרי מסדר היום את החלטת הקמת שובר הגלים הצף של כצנלסון שניה לפני הצבעה במועצת העיר, סוג של השפלה במובן הפוליטי של המילה. כצנלסון לא יכל לבקש נושא טוב יותר לצאת אליו לקרב מול יחיאל לסרי, אישור בניית בית כנסת וכולל.

כצנלסון לא הגיע לישיבת המועצה ולא התעמת ישירות מול ראש העיר, העימותים התקשורתיים החריפים מול אבי אמסלם מש״ס רק חיזקו אותו להגיש את הנקמה קרה עם קרח ולימון.

חברי סיעתו של כצנלסון חנוך דרך ארליך ואורית רייז-אלמוזלינו שהיו נוכחים באולם הצביעו נגד ואת הפתעתו של ראש העיר קשה היה לפספס, השניים קיבלו נאום שהיה אמור לתת להם לחשוב פעמיים לפני ההצבעה הנגדית ובכל זאת בחרו להצביע נגד ההקצאה ולעזוב את אולם מועצת העיר בהפגנתיות.

עוד סגן, עם אותה אג׳נדה, אלי נכט, בחר אף הוא להיעדר ולהימנע מאי נעימות פרונטלית מול ראש העיר שלא מצא על מי לפרוק את הכעס.

הפתעה נוספת שנרשמה היא מצד תנועת אשדודים שגם הפעם לא מביעה עמדה נחרצת ומעדיפה לשבת על הגדר עם הימנעות פרווה לא לכאן ולא לכאן, גם הם מבינים שמרכיב העיר המתחרדת יהיה על הפרק גם במערכה הזו והדבר האחרון שהם צריכים זה אישור כולל ברובע טו׳ שם על פניו אמור להיות להם קהל תומך, מצד שני, הימנעות יכלה באותה מידה לסייע להקמתו של אותו כולל. ביחס לאג׳נדה הפוליטית של תנועת אשדודים הימנעות היא כמעט הצבעה בעד.

 

כצנלסון – פתח חשבון עם לסרי

 

מאלי נכט לעומת זאת היינו מצפים להצבעת נגד גורפת, הילד הרע של בחירות 2018 ככל הנראה התמתן ולוקח את בחירות 2023 באופן ממלכתי יותר. נכט נעדר עם שותפו לסיעה ובכך נמנע מהצבעה נגדית של 2 קולות.

מכאן נראה שהדרך לקמפיין 2023 סלולה בביטחה עם ביטול סמכויות של השניים, התפטרות מהקואליציה והקמת מטה בחירות עם הבטחות חדשות שככל הנראה לא יתקיימו אף הן. מדהים כמה הגלגל חוזר על עצמו ומי יודע אם בכלל הכל לא מתואם בחדרי חדרים.

לסרי מבחינתו נלחם עם כל המילים היפות והערכיות לטובת אישור הכולל של ש״ס מה שנחשב כמחווה בימים סוערים בין השניים אך לא ממש צלחה דרכו וההצעה נפלה.

 

אלי נכט, נעדר באלגנטיות מההצבעה

 

נשאר רק לראות איך יגיב לסרי למהלך שבטוח הדיר שינה מעיניו ופתח את הקמפיין מוקדם בהרבה ממה שציפה וייחל.

לסרי שרק לפני חודש קיבל שבחים מאנשי הים על ביטול הצעת ״שובר הגלים״ בדקה ה-90 משלם מחיר פוליטי ברמה שיכולה לפרק את הקואליציה, מבחינת כצנלסון ונכט שנעדרו אתמול זו בדיוק נקודת השיא לפרוש בה, מה יותר טוב מבחינתם להתפטר על ביטול כולל ברובע טו?

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*