המרוץ לסיבוב השני

המרוץ לסיבוב השני

הסיבוב השני הוא הסיפור המרכזי של המערכה הקרובה, למה כולם בלחץ מסיבוב שני? כי הסיבוב השני מייצר שתי הזדמנויות שלא חוזרות בכל מערכה.

הראשונה שבהן היא הפרס למקום 2, פרס שהפוליטיקה לא יודעת להעניק, בדרך כלל יש מנצחים ומפסידים, אלה שמחים ואלה עצובים. בסיבוב השני יש הזדמנות מצויינת למי שעולה כמקום שני, ופתאום, מהמקום השני נולדות תקוות חדשות והכל נראה פתוח.

ההזדמנות השניה היא שדרוג המעמד והמועמד. משחק הסיבוב השני הוא משחק של אחוזים קטנים, וכל המועמדים שהביאו אפילו אחוזים בודדים בסיבוב הראשון ועדיין לא הספיקו להירגע מהתבוסה מקבלים הזדמנות שניה להציל את כבודם האבוד.

מי שכן עלה לסיבוב יהיה מוכן לתת כמעט הכל על אחוז שישבור את השיוויון בקרב על הראשות.

כל שחקן או שחקנית ימכור את תמיכתו למרבה במחיר למעט אם מדובר במלחמות אישיות ונקמות, שם נכנסים שיקולים רגשיים כמו גם ההתנהלות בקמפיין וכמה נמוך ירד כל אחד.

ולמה אני מספר לכם את זה?

מערכת הבחירות הנוכחית החלה כבר מרף מאוד נמוך של עלבונות ופייקים שלא מוסיפים כבוד לאף אחד/ת מהמועמדים, כמו שבצבא, לכל שבת יש מוצאי שבת, כך לכל מערכת בחירות יש את הראשון בנובמבר שלה.

שם, באותו יום מיוחל יצטרכו לשבת זאב עם כבש ולנסות לשתף פעולה כדי לנצח את השועל. לכן, תשאירו קלפים לבנים לימים שחורים ואל תנסו לנצח את המערכה מבלי לחשוב על כל המלחמה.

לא ממש יעזור לאף מועמד להגיע לסיבוב השני עם אויבות וחשבונות פתוחים עם שאר המועמדים, כי טינף עליהם ושיחק נמוך בכל הסבב הראשון. מקום שני בסיבוב הראשון זה אולי הישג, אבל לסיים מקום שני בסוף המערכה זה הפסד צורב ששולח את המועמד/ת ישירות לספסלי האופוזיציה לחמם כיסא או כיסאות עד אוקטובר 2028, אז מועמדים יקרים, קחו גם זה בחשבון וכבדו את שאר המועמדים, וכן, יש הרבה כאלה.

קצת על הסיבוב השני, מהרגע שהוכרזו הזוכים, 2 המועמדים שזכו ב-2 המקומות הראשונים (גם אם ההפרש בין מקום 2 ל-3 הוא קול בודד אחד), יוצאים השניים לקרב חייהם, שבועיים של קמפיין, חיבורים, משאים ומתנים ומרוץ מטורף אחרי המועמדים שיודעים להביא מסה של קולות שיכולים לעשות את ההבדל.

צריך גם לקחת בחשבון שלא מדובר בכתות מאמינים, למעט המגזר החרדי שמקבל מסרון, גם בבוקר הבחירות ויוצא להצביע למי שנאמר לו, במגזר החופשי אין הבטחה שאם בחרנו במועמד א׳ והוא יציע לתמוך במועמד ב׳ (בגלל סיבותיו האישיות) לא בטוח שכלל מצביעיו יעשו כן, במקרה של אג׳נדות דומות הסיכויים כמובן גבוהים יותר לקבל תמיכה.

היות והשחקנים הראשיים (אגודה וש״ס) עדיין לא אמרו את מילתם האחרונה המשחק עדיין פתוח לגמרי, בתרחיש הגיוני אחד כל עניין הסיבוב השני יכול לטרוף את כל הקלפים ולבטל את כל המאמר מלבד הפיסקה האחרונה. אך עוד חזון למועד ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה, אין דבר כזה שאין דבר כזה.

על דבר אחד לא נוכל להתלונן… שמשעמם פה!

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*