ברק סרי חושף את המצע

ברק סרי חושף את המצע

ברק סרי, המועמד לראשות עיריית אשדוד, פתח הערב את קמפיין הבחירות שלו במטה בחוף לידו באשדוד בנוכחות מאות פעילים ואוהדים.
סרי סיפר בתחילת דבריו על עצמו: ״נולדתי באשדוד ברחוב הדקל 1 לאמי רינה ז״ל, שעבדה כמורה בבית ספר גאולים המיתולוגי ולאבי אבינועם ייבדל לחיים ארוכים, שהיה מנהל במפעל רוגוזין באשדוד וסגן ראש העיר.
למדתי בבית גאולים, המשכתי לתיכון מקיף א׳ באשדוד ובאוגוסט 1980 התגייסתי לגולני. לחמתי במלחמת לבנון הראשונה בנובמבר 1984 השתחררתי כקצין מודיעין, ושימשתי סרן במילואים.

בשנת 1985 התחלתי לעבוד במקומון השבוע באשדוד, משם עברתי למקומון באזורי כאן דרום ובמקביל התחלתי ללמוד באונברסיטה העברית בירושלים מדע המדינה ויחסים בינלאומיים. בשנת 1987 התחתנתי עם שרה, אשתי לשעבר, ונולדו לנו ארבעה ילדים: רון, אלה, יובל ודן.

בשנת 1988 מוניתי לעורך הראשי של העיתון כאן דרום, ובשנת 2005 עברתי לערוך את העיתון ישראלי, שקדם לעיתון ישראל היום.

בשנת 2007, החלטתי לעזוב את העיתונות והתחלתי לעבוד כיועצו הבכיר של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ראש השב״כ לשעבר. עבדתי עם דיכטר עד יומן האחרון כשר ובאפריל 2009 עם תחילת ממשלת נתניהו התחלתי לעבוד עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. כעבור כמה חודשים ובעקבות בקשת שר הביטחון דאז, ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התחלתי לעבוד איתו כיועץ תקשורת. הייתי צמוד לברק במשך 4 שנים בדיונים בארץ ונסיעות עבודה רבות בעולם, בעיקר נסיעות בענייני ביטחון בוושינגטון, הבית הלבן, הפנטגון ומחלקת המדינה האמריקאית.

עבדתי עם אהוד ברק עד היום האחרון שלו כשר ביטחון, והתחלתי לעבוד בתחילת הממשלה שהוקמה בשנת 2013 עם שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות סילבן שלום.

בשנת 2015, עם הקמת ממשלה חדשה עבדתי עם השר אריה דרעי עד יומה האחרון של הממשלה ביוני 2021. לאיר הקמת ממשל השינוי הציע לי רה״מ הנכנס דאז, נפתלי בנט, להתמנות לראש מערך ההסברה הלאומי אך החלטתי לצאת לשוק הפרטי.

בשנה וחצי האחרונות אני עובד כשותף בחברת הייעוץ ׳אג׳נדה׳ שפועלת בשותפות עם חברת הפרסום הגדולה בישראל ׳פובליסיס׳.

 

 

ההחלטה להתמודד

התלבטתי במשך חודשים האם להתמודד לראשות העיר. הפניות אלי היו רבות ומכל המגזרים באשדוד. ההתלבטות היתה כי הצלחתי מאד בשוק הפרטי בכל ההיבטים. גם בתקשורת הארצית התפתחתי, קיבלתי הגשת תכנית
רדיו וגם בטלויזיה היו תוכניות להתפתחות, זאת בנוסף להצלחה במשרד בו עבדתי. חייתי חיים טובים, נוחים ומתגמלים.
לאחר לבטים רבים החלטתי להשאיר את החיים הטובים בצד ולהתמודד על ראשות העיר. אשדוד חשובה לי מאד. ילדי גרים בה, נכדיי ואבי אבינועם.
אשדוד מדשדשת בשנים האחרונות. אשדוד רוצה שינוי. לא צריך לעשות סקר ומחקר מעמיק, כדי לדעת שאשדוד רוצה שינוי. גם אתם שומעים את זה בכל מקום. אשדוד רוצה שינוי בכל הקשור לפקקים, אשדוד רוצה שינוי כי הצעירים עוזבים אותה. אשדוד רוצה שינוי בחינוך, אשדוד רוצה שינוי בכל הקשור לפתרונות דיור, אשדוד רוצה שינוי בדברים רבים נוספים. יחיאל לסרי בחור טוב, אבל הוא עייף מאד, שחוק מאד ומה שהוא לא עשה בשלוש קדנציות, הוא כבר לא יעשה לעולם.

אשדוד רוצה שינוי בתחבורה

כולכם מכירים את מכת הפקקים באשדוד. פקקים בבוקר בשתי היציאות מאשדוד, פקקים בחזרה בערב, פקקים באמצע היום. נסיעה מרובע י״ז וט״ו בדרום העיר לאזור התעשיה לוקחת לפעמים כמו נסיעה לת״א. אני לא אשלוף כאן פתרונות, כי זה לא רציני, פופוליסטי ולא מקצועי. אנשים מקצוע רציניים עובדים עבורי על תכנית להקלה בפקקים, ולפתרון המכה הזאת. אבל משהו שאני בכל זאת מבטיח לעשות במיידי: משרד התחבורה השקיע כ-700 מיליון שקלים בפרוייקט הריווי ברחוב הרצל. שני מסלולים לרכבים מכל צד, לידם מסלול לתחבורה ציבורית, רמזורים כל כמה מטרים ותחנות אוטובוס שרובן ריקות מאנשים. הריווי הוא כישלון מוחלט שרק החמיר את תופעת הפקקים. אני מתכוון לאפשר בנתיבי הנסיעה הציבורי למוניות, למוניות שרות ולרכבים עם שלושה נוסעים, לנסוע שם כדי לאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה. אני מבטיח לכם שאנצל את כל הקשרים שלי עם דרעי ומשרדי ממשלה, בדגש במשרד התחבורה לעשות הכל כדי להקל על מכת הפקקים הקשה באשדוד.

 

 

אשדוד רוצה שינוי בחינוך

  • אשדוד מדשדשת וזה באמת דבר שחורה לי מאד. כי מדובר בעתיד ילדנו וסליחה על הקלישאה. כולכם מכירים את טבלאות תוצאות הבגרות, ועזבו את המניפולציות בהצגת התוצאות: אשדוד מדשדשת במקומות מביכים ביותר. צעירים מאשדוד סיפרו לי כי הם מגיעים לאוניברסיטאות עם פערים גדולים. אנגלית פחות טובה והשכלה פחות טובה לעומת תלמידים מערים אחרות.
  • צוות של מומחים מגבש עבורי בימים אלה תכנית חדשנית ופורצת דרך למערכת החינוך העירונית.
  • במסגרת התכנית יגובש תהליך חינוכי רלוונטי לעולם המשתנה שישים דגש על הקניית ידע, מיומנויות ועולם ערכי ולא רק ידע שהיום נמצא בהישג יד של כולם.
  • התכנית תשים דגש על חינוך מדעי וטכנולוגי תוך מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה למצות את יכולותיהם ולהצטיין.
  • שיטות הלימוד יגרמו לתלמידים להגיע שמחים ללימודים. הם ילמדו במקומות שונים ברחבי העיר מחוץ לכיתות תוך בניית חווית לימוד מהנה ואפקטיבית.
  • אני לא איש חינוך אבל אני מבין בתהליכים ובאנשים ויודע שבכדי לממש שינוי ולהגיע למצוינות צריך לבחור אנשים טובים, להאציל להם סמכויות ולתת להם לרוץ קדימה.
  • אני מבטיח לכם שלתפקידים הבכירים במנהל החינוך בעיריה יבחרו אנשים מצויינים – הטובים והיצירתיים ביותר. כי מעבר להגדלת התקציב, צריכים אנשים טובים ויצירתיים שיובילו את החינוך באשדוד למקום הראוי לנו כעיר גדולה. כך נעניק לילדים שלנו כלים מעולים שיתנו להם נקודת פתיחה מצוינת להצלחה בחיים.

אשדוד רוצה שינוי לצעירים!

יש הגירה שלילית מאשדוד. עשרות אלפי צעירים עוזבים את העיר. אם זה היה רק לת״א, היינו אומרים, קשה מאד להתחרות בהיצע של ת״א בכל תחומי החיים. אבל הצעירים לא עוזבים רק לת״א. הצעירים שלנו עוזבים לאשקלון, לגן ליבנה, לנס ציונה, לרחובות, למושבים בסביבה ועוד. איזו סיבה יש שהצעירים שלנו יעזבו לערים האלה מסביב ולא ישארו באשדוד ויקבעו בה את עתידם? זה דורש פתרונות דיור, הקצאת דירות במחירים נמוכים לזוגות צעירים מאשדוד. אני מתכוון להסתער על זה כי אני רוצה שבני העיר ימשיכו לגור כאן, לעבוד כאן וקבוע כאן את עתידם.

 

 

איזה ראש עיר אהיה?

אני מתכוון להיות ראש עיר נגיש, קשוב, אכפתי. רובכם כאן מכירים אותי שנים רבות, כותבים לי וזוכים למענה במהירות האפשרית. זה יימשך גם כאשר היה ראש עיר. אני לא אסתגר בלשכת ראש העיר, אהיה נגיש, אחזיר את קבלת הקהל, אסייר בעיר, אשמע את התושבים, גם אם הם יכעסו, יצעקו ואפילו יקללו. לא מתרגש מזה. אקשיב לתושבים, אשמע את הבעיות, המצוקות ואשתדל לפתור אותן.
אני גם אהיה ראש עיר שמדבר. אתה תשמעו אותי בתקשורת, כי אני מכיר וחי עם התקשורת הארצית. אספר על אשדוד בתקשורת הארצית, אזמין לכאן יזמים, אנשי חינוך, אשווק את אשדוד החוצה. כי כולם צריכים להכיר את אשדוד. אתה לא מגיע לאשדוד על הדרך. זה לא רמת גן או הרצליה שבדרך אתה עובר דרכן. לאשדוד אתה צריך לבוא במיוחד, ואני אעשה הכל להביא לכאן אנשים כדי שיכירו, יאהבו ואולי גם ישקיעו באשדוד.

אשדוד יכולה להמשיך לדשדש או לפרוץ קדימה

הבחירות הקרובות חשובות מאד לעתידה של אשדוד. אשדוד יכולה להמשיך לדשדש, פעם הוא היתה החמישית בגודלה בישראל והיא כבר שישית או אפילו שביעית כי יש ממנה הגירה שלילית בקצב גובר.
אשדוד יכולה להמשיך לדשדש או להזרים חם חדש, אנרגיות חדשות, חשובה אחרת, רעיונות חדשניים שיקפיצו אותה קדימה מכל הבחינות. אני מאמין גדול בפוטנציאל של אשדוד, מאמין ביכולת שלה, של התושבים, להפוך לאחת הערים החזקות, הטובות והאטרקטיביות במדינה בכל התחומים. אני מאמין בזה ולכן אני כאן, מתייצב בפניכם ואומר אני הולך להיבחר לראשות העיר.
ב-31 לאוקטובר אשדוד יכולה להתחיל את השינוי הגדול. לבחור ראש עיר חדש ולצאת לדרך חדשה.

 

צילום: אגדות צילום

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*