לחמני: "לבטל מיידית את השביתה באשדוד

לחמני: "לבטל מיידית את השביתה באשדוד

ד"ר אלי לחמני: "לבטל מיידית את השביתה באשדוד, תושבי העיר אינם בני ערובה של אף אחד"

ד"ר אלי לחמני, יו"ר האופוזיציה בעיריית אשדוד המתמודד לראשות העיר: "השביתה הכללית עליה הכריז השלטון המקומי חייבת להתבטל מיידית. תושבי אשדוד אינם בני ערובה של אף אחד.

אני קורא לראש העיר שלא להכביד עוד על תושבי העיר ולבטל את הגזירה הארורה שרק תפגע בתושבים. עד מתי תושבי העיר לרבות ילדיה, יהיו נצורים בבתים?

הדרך להילחם בשלטון המרכזי הוא בניתוק מגע עימם ויציאה לרחובות – ולא בפגיעה במתן השירותים לתושבים ובמערכת החינוך.

יש אפשרויות רבות אותן ניתן להוציא אל הפועל, שיטיבו עם התושבים.

בתוך כך, היום בצהריים, שלחתי מכתב לראש העיר בדרישה לקיום ישיבה מיוחדת לעניין כוונת הממשלה "להלאים חלק מהארנונה העסקית" מהרשויות המקומיות החזקות ולהעבירן לקרן ארנונה ממשלתית.

במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2023 שהממשלה מקדמת בימים אלה, מתקיימים דיונים בועדת הכספים של הכנסת, לכפות על הרשויות המקומיות, באמצעות חקיקה, להעביר אחוז מסוים מהארנונה העסקית אותה גובה הרשות המקומית מתושביה, לקרן ארנונה ממשלתית, אליה יפרישו הרשויות המקומיות החזקות במדינה (כמו העיר אשדוד) אחוז מרווחי הארנונה העסקית לטובת ערים אחרות חלשות יותר.

מדובר בחוק, שאם יעבור במסגרת אישור תקציב המדינה – יחסל באופן סופי את יכולתה של העיר אשדוד לבצע פיתוח ראוי בכל מוסדות העירייה ויפגע בקידום התעשייה ובפיתוח המוסדות העירוניים אשר זקוקים מדי שנה נואשות לתקציבי פיתוח, כאשר המשמעות היא אחת – פגיעה אנושה בקופת העירייה ובפיתוח העיר.

יש לכנס את המועצה לכנס חירום מיוחד על מנת שנפעל, יחד, בכל דרך, לפגיעה בעיר ובתושביה. לאור חשיבות הנושא מבקש ממך לכנס את המועצה המיוחדת ולא בדרך של 1/3 מחברי המועצה מכיוון שחושבני, שכולנו רואים עין בעין את חשיבות הנושא ולא במלחמה של קואליציה-אופוזיציה.

רק עכשיו יצאנו מסגר בן שבוע ימים בבתים, רק מי שמנותק מתושביו יכול לפגוע בהם בעוד יום שביתה. בכל מצב, אסור שהשביתה הזו תתקיים על הגב של התושבים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*