כשלסרי יפגוש את לחמני

כשלסרי יפגוש את לחמני

אוקטובר 2023, ליתר דיוק 31 באוקטובר 2023 זה היום שיכריע לאן תצעד העיר עד 2028 ובכלל, האם זו תהיה עוד קדנציה שכולנו מכירים עם אותה שדרת ניהול שלא זזה, השתנתה או הוחלפה כמעט מיומו הראשון של ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל כבר 13 שנים, מאז אותו מהפך בשנת 2008?

או שמערכת 2023 מבשלת לנו שינוי בשדרת הניהול העירונית מה שנקרא ״לאורכה ולרוחבה״ עם דור חדש ופנים חדשות שייכנסו לנהל את העיר.

ד״ר אלי לחמני הודיע השבוע בקול ענות חלושה והחלפת קאבר בדף הפייסבוק על התמודדותו החוזרת לראשות העיר, והוא הראשון להתקלף מהאנונימיות ולהצהיר בראש חוצות ״אני מתמודד לראשות העיר״.

גם ממ״ק ראש העיר, עו״ד גבי כנפו הצהיר על רצונו לדלג מערבה ממשרדו המזרחי בקומה החמישית לחדר העץ המערבי שם ללא ספק הנוף שווה יותר, אמנם לא בקמפיין הקרוב ולא נגד חברו הפוליטי אבל לפחות אנחנו כבר יודעים שתכניות לעתיד יש גם יש. יש גם את סרי, ברק סרי. שמו משתרבב כמועמד בלא מעט פורומים אבל כל עוד אין הצהרה, קשה יהיה לשלב אותו בין המועמדים. כך גם לגבי עו״ד הלן גלבר שטרם הצהירה אך לפי כל הסימנים המקדימים היא תהיה פקטור בקמפיין 2023.

במידה ואין מועמד שלישי משמעותי שמתחמם על הקווים, כזה שמחכה לסיים תפקיד משמעותי, או צינון כזה או אחר, המתכנן בקפידה את כניסתו לזירת ההתמודדות על הראשות נראה ששני המתמודדים שהוזכרו יהיו הדמויות המשמעותיות של הקמפיין.

כדי להיכנס לאווירת הבחירות ערכנו עבורכם סקירת מצב כללית ען חוזקות וחולשות של 2 המתמודדים שכבר נכנסו למים העמוקים של בחירות 2023:

 

ד״ר יחיאל לסרי

תפקידמסיים קדנציה שלישיתהצהיר על הרביעית.

סטטוס פוליטיראש עיר עם 2 מנדטים במועצת העיר.

סיעהאשדוד בתנופה.

אם נסתכל בעמודות האקסל של ראש העיר המכהן משהו לא יסתדר לנו בעין, יש הבדל משמעותי בין עמודת העשייה לבין עמודת הפופלאריות, איך ראש עיר שבתקופתו נבנו בית חולים, מגה פרוייקט תחבולה, ביג פאשן, היכל תרבות, טיילת חוף, עשרות פרסים עירוניים ולא מעט הצלחות מקבל רק 2 מנדטים למועצת העיר? כמות מקבילה למתמודדים אנונימיים כמעט שהגיחו 5 חודשים לפני הבחירות. השאלה הזאת בטוח הטריפה את המטה של יחיאל לסרי ואולי עדיין מטריפה עד היום. אם יש משהו שאי אפשר להגיד על לסרי זה שהואר לא עשה כלום, או לא הרבה… אז איך רק 2 מנדטים?

יש לא מעט שישייכו את התוצאה המביכה למחאת השבת, לא מעט מהתוצאות המפתיעות של הבחירות הקודמות הושפעו מהמחאה, ונראה שיחיאל לסרי שילם את המחיר הכי כבד, או שהסיבה האמיתית לא נעוצה במחאה אלא בשדרת הניהול שקיבלה יותר ויותר כח והפכה מכלי עזר לכלי מחרב.

אותם בעלי תפקידים שהתחילו עם יחיאל ב- 2008 הפכו עם השנים למושלים בעצמם, בנו ממלכות תחת הממלכה מקומה 5 וככל הנראה לא בהצלחה רבה. בציבור הכללי של אשדוד זוכה ראש העיר לתמיכה מינימלית שמביאה אותו לנצח בצורה גבולית ועם קרדיולוג צמוד… 2 מנדטים למועצת העיר ורק 41% לראשות העיר שזה לא סוד ש-90% מהקולות מגיעים מהציבור החרדי ומש״ס, הקהל החילוני מסורתי, כ-55% מתושבי העיר וותיקיה שמו פתק צהוב לחמני, כצנלסון, והלן גלבר מה שהיה נראה כמו ״רק לא לסרי״ יותר מתמיכה באחרים ואמונה בדרכם.

אחרי הבחירות נעשו מספר מהלכים כדי לנסות ולעשות דברים אחרת, המועצה המגוונת והפנים החדשות היו כמסיכת קרח שנמסה עם החום האשדודי והעולם חזר לקדמותו, אותה שדרת ניהול חזרה להוביל והפופלאריות חזרה למספרים הרגילים והמוכרים. אין מישהו שיהמר על מספרים שונים בהרבה לטובת ראש העיר המכהן בעיקר בגלל העובדה שכשעושים את אותו הדבר קשה מאוד לצפות לתוצאות שונות. אבל… יש עוד הזדמנות לתקן, אשדוד לא התברכה בזיכרון ארוך ופעולה נכונה יכולה עדיין לטרוף את הקלפים.

 

ד״ר אלי לחמני

סטטוס פוליטי: יו״ר האופוזיציה, 3 מנדטים במועצת העיר

סיעה: אשדוד תנצח

אלי לחמני מטעה אף הוא, למרות ש-3 מנדטים ו-23% תמיכה לראשות העיר הם הישג לא רע בכלל להתמודדות הראשונה ותקיעת יתד משמעותית באגף הרציניים של אשדוד זה רחוק מלהספיק. כבר שלוש וחצי שנים יושב לחמני באופוזיציה ויש לומר שעושה את עבודתו נאמנה יחד עם מס׳ 2 שלו עו״ד אופיר לסרי חורשים את הועדות וטבלת הנוכחות בועדות השונות שלהם היא למעלה מכל ספק גבוהה משל שאר חברי המועצה משהו חורק בהסברה, בשיווק, בנוכחות בתקשורת או במילה מסכמת אחת… בתודעה.

מרבית שעותיו של לחמני ותגובתו האיטית או אי תגובתו למרבית המקרים התרחישים העירוניים הרחיקה אותו מהתודעה ומסימונו כאלטרנטיבה מקובעת בתודעה הציבורית. ההצהרה המוקדמת היא סימן טוב אך חייבת להיות מלווה בהסברה ונוכחות מאסיבית בתקשורת וברשתות החברתיות בצורה יצירתית, חודרת וזכירה. נותר מספיק זמן לשנות מגמה, לבחור את המלחמות ולצאת לקרב.

מועצת העיר: מי יישאר ומי יילך?

אלה השניים שכרגע נמצאים על המדף, שניהם צריכים לישון באי נוחות כי אף אחד מהם לא קרוב אפילו לזכות להיות שאנן ולהיד לעצמו שאת 2023 הוא לוקח בהליכה. הקמפיין התחיל, אמנם בווליום נמוך ועל פניו רגוע, מאחורי הקלעים כבר סוערות הרוחות ומגעים מתחילים להירקם, מי ימשיך? מי יפרוש? מי ינצח ומי יפסיד…?

קמפיין 2023 הולך להיות אחד המעניינים, ככל הנראה נראה ונכיר דמויות חדשות ושכלום לא סגור ובטוח העניין רק גובר. תבדקו חגורות, בחירות מוניציפליות, אוקטובר 2023… התחלנו.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*