מיינה, דרור ויונה – חברות מצייצות

מיינה, דרור ויונה – חברות מצייצות

מיינה, דרור ויונה הם שמות של ציפורים נפוצות בארץ. מיינה היא אפילו מין פולש שהגיע לישראל על ידי האדם. את הציפורים הללו ועוד ציפורים אחרות אפשר לפגוש היום בבית ספר אילנות באשדוד. גם הציפורים גילו את בית הספר והם מבקרים במרכז הלמידה המופלא של בית הספר וגם בגינה המטופחת והמושכת שהוקמה בימים אלו.

אז אם שמעתם שריקות סביבכם, אל תיבהלו. אלו הן מיינה, דרור ויונה.

שתי יוזמות חשובות נרשמות השבוע על שמם של תלמידים וצוות בית ספר אילנות. האחת, הקמת גינה מטופחת ומעוררת השראה והשניה, מרכז צפרות שנבנה בתוך מרכז הלמידה בבית הספר. שתי היוזמות הוקמו בזכות תמיכה וסיוע של המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה ומינהל החינוך בעיריית אשדוד.

השבוע, בטקס חגיגי ומרגש נחנכה הגינה ונחנך מרכז הצפרות. לכבוד האירוע, צוות בית הספר בניהולה של גב' אווה טוטאי, ורכזות איכות הסביבה של בית הספר לימור ליבוביץ וגלית אלי, העלו הפקה מיוחדת וחשפו את המיזמים בפני התלמידים והאורחים. ההפקה כללה הצגה, שנכתבה על ידי הצוות וכל שחקניה הם אנשי הצוות של בית הספר ותלמידיו.

"הצגה מקורית, משעשעת ומלאה בתוכן קסום בנושא עולמן של ציפורי ארץ ישראל" תיארה  את ההצגה ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, והוסיפה "צוות בית הספר ניחן בכישרון משחק יוצא דופן ורכזת הקיימות לימור ליבוביץ, שאף היתה דמות מרכזית בהצגה, הצליחה לשלב את נושא הצפרות באופן מלמד וחוויתי כאחד".

שאלנו את אווה טוטאי, מנהלת בית הספר: אז מהו מרכז הצפרות המדובר? ואווה ענתה: "מרכז הצפרות הינו חלק ממרכז למידה כולל בנושא קיימות שפעיל כבר מספר שנים בבית הספר. מרכז הצפרות מאפשר לתלמידי בית הספר לקיים תהליכי חקר ותהליכי למידה המשלבים יציאה אל הטבע וסקרנות אישית. במסגרת הקמת מרכז הצפרות רכשנו ציוד כמו משקפות ומגדירים וכן ניצלנו את מיקומו המיוחד של בית הספר הגובל בשטח פתוח המזמן אליו מגוון של ציפורים מקומיות".

מרב יגר, רכזת החינוך וההסברה של האיגוד שהצוות שלה ליווה ומלווה את בית הספר, ציינה בטקס: "אילנות הינו בית ספר ירוק מתמיד. בית הספר חרת על דגלו את נושא הקיימות והצוות מפתח תכניות לימודים ייחודיות בנושא. מגוון התוכניות בנושא הקיים כיום בבית הספר הינו מרשים ותוכנית הלימודים בנושא צפרות שנכתבה במהלך השנה האחרונה תקדם תהליך לימודי חוויתי". גב' יגר ביקשה להודות לשתי רכזות איכות הסביבה בבית הספר,-לגב' לימור ליבוביץ ולגב' גלית על אלי, "על מסירות יוצאת דופן והשקעה אינסופית" ולצוות המסור של האיגוד– קרן קיזלשטיין ונועם ואן דר האל ש"ליוו ותמכו לאורך כל הדרך בבית הספר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*