מה בין בריאות לסביבה?

מה בין בריאות לסביבה?

כיצד פעילות גופנית וחשיפה לקרינה קשורות לנושאים סביבתיים? מי ומתי צריך ליטול אחריות על הבריאות האישית ו/או על סביבת החיים שלנו? מהו האתגר הגדול של מערכת החינוך בנושאי סביבה ובריאות גופנית?

במשרדי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, התקיים השבוע כנס מקצועי למערכת החינוך המקומית בנושא חינוך לקיימות. הכנס, שהפך כבר למסורת בעיר, עסק השנה בקשר שבין בריאות לסביבה או כמו שסיפרה לנו ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה- "הכנס עסק בשאלה היכן עובר מרחב האחריות האישית והמקצועית של אנשי חינוך כאשר אנו מדברים על בריאות הדור הבא ובריאות הסביבה שאנו משאירים לדורות הבאים", והוסיפה "אין סביבה בלי בריאות ואין בריאות בלי סביבה אבל האתגר הגדול במערכת החינוך הוא לשלב בין השניים".

המפגש, נפתח בשתי הרצאות מקצועיות שעסקו באותו נושא אך פנו לקהלי יעד שונים- "בריאות, סביבה ומה שביניהן", בדגש הטמעה בגן הילדים, והרצאה באותו שם: "בריאות, סביבה ומה שביניהן" אך בדגש הטמעה בבתי ספר.

"ההרצאות", מספרת לנו מרב יגר, רכזת החינוך וההסברה של האיגוד, "היו בדגש יישומי והרעיון היה לחשוף את צוותי החינוך לרעיונות ותהליכים מזווית קצת אחרת". יגר מציינת כי הרבה מצוותי החינוך עוסקים בבריאות באופן יומיומי במסגרת החינוכית בה הם מלמדים. "פעילויות כמו עידוד הליכה ברגל, אוכל בריא והפחתת חשיפה לקרינה הן רק חלק מהנושאים בתהליך הלמידה השוטף. לכל אחד מהנושאים האלו, יש גם היבטים ודגשים  סביבתיים ולנו כאנשי סביבה היה חשוב לחשוף לאנשי החינוך את החיבורים האפשריים שניתן לעשות" אמרה.

המפגש המשיך בהרצאה מרתקת של העיתונאית מיקי חיימוביץ, בנושא "יום שני ללא בשר", בה היא חושפת לקהל השומעים איך פעולה פשוטה של כל אחד מאיתנו יכולה להשפיע סביבתית על העולם וגם מה ההשפעה של פעולה כזו על הבריאות של כל אחד ואחת. לסיום קינחו כולם בארוחת צהרים בריאה והמשתתפים צוידו במצגות וחומר עזר רב.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל האיגוד ומרב יגר, רכזת החינוך סיכמו "היה כנס מאוד מוצלח. קיבלנו משובים מצוינים ואנו מקוות שהצוותים החינוכיים יישמו את התהליכים בגנים ובבתי הספר".  עוד ביקשה ד"ר רוזן להודות למנהל החינוך בעיריית אשדוד על הסיוע ולכל הצוות שארגן את המפגש המוצלח – לגליה פלג ומיכל לוי פרץ מהרשת הירוקה, לאורי מורלי , נועם ואן דר האל, קרן קיזלשטיין, בטי ניקסון ויפעת וינרב מצוות החינוך באיגוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*