מוכנות, מחויבות וביטחון

מוכנות, מחויבות וביטחון

בחירום נוכל לתפקד טוב יותר אם נגלה מחויבות אישית, מודעות גבוהה ורמת מוכנות אופטימלית. לשם כך אנו זקוקים לאנשים בעלי תודעה התנדבותית ומוכנות לפעול למען הקהילה. מערך כזה הולך ונבנה על פי המלצת ראש העיר, אותו ילווה מנכ"ל העירייה וקב"ט העיר. אשדוד ממשיכה להציג יוזמות ורעיונות העושים אותה לעיר מודל בתחום הביטחון וההתמודדות עם תרחישי חירום. דיווח מישיבת ועדת מל"ח ראשונה לשנת הפעילות 2016.

"לא נעמוד במלחמה באמצעים צבאיים בלבד. מה שנקרא העורף, מכריע לא פחות ממה שנקרא חזית". דברים שאמר ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בינואר 1948, נכונים גם לעת הזאת ואולי אפילו מתעצמים לנוכח הטשטוש בין החזית לעורף והחשיבות שמייחסים לחוסן הקהילתי בכל רשות ובכל ישוב. כך החלה ישיבת ועדת מלח הראשונה לשנת 2016, בראשותו של ד"ר יחיאל לסרי, שהתקיימה הבוקר באגף הביטחון העירוני, בהשתתפות נציגים מכל גופי הביטחון – משטרה, מד"א, כב"ה (כבאות והצלה), פקע"ר וקב"ט העיר, איגוד ערים לאיכות הסביבה, ראשי המכלולים, נציגי ציבור ואנשי הביטחון העירוני.

אריה איטח, קב"ט העיר ומנהל אגף הביטחון העירוני, פתח את הישיבה בסקירה מקפת המסכמת את שנת הפעילות האחרונה והצגת התכניות לשנת העבודה החדשה. איטח הזכיר את תרגיל הסימולטור ואת המשמעויות הנגזרות ממנו לשנה הקרובה. כמו כן הציג מודל חדש שאשדוד פתחה וייתכן שיהפוך להיות תו"ל (תורת לחימה) רשמי שיאומץ ע"י רח"ל ופקע"ר. "המודל פותח במהלך צוק איתן ושודרג לאור הלקחים והניסיון שצברנו" אמר בהדגישו כי המודל עוסק ברמת השירות שהרשות המקומית מעניקה לתושבי העיר בעת חירום, תוך פירוט מדויק של המשמעויות הנגזרת מתמונת המצב הביטחונית והשירות המומלץ בטווח המידי. איטח הציג מודל עבודה נוסף שהתגבש בביטחון, "מנורת שבעת הקנים", המציע לראש העיר מערכת ניהול אפקטיבית למתן מענים מידיים לציבור התושבים במגוון תרחישי חירום.

אחרי שחברי הועדה סיפרו על תכניות העבודה שלהם לשנה הקרובה, התייחס ראש העיר לדברים והציג את הנושאים החשובים עליהם יש לשים את הדגש. "יש חשיבות רבה להתכנסויות של ועדת מל"ח, שבה אנו גם מתעדכנים על מה שנעשה בתקופה האחרונה ובעיקר כיצד אנו ממשיכים להשתפר, משמרים יכולות ומתכננים לעתיד" אמר וציין את אשדוד כעיר בעלת מאפיינים מיוחדים כמו מורכבות דמוגרפית, גודל העיר, האתרים החשובים סביבה והמרחק הגיאוגרפי ממוקדים עוינים. "אנו מאוימים ועלינו להיות מוכנים תמיד" אמר והתייחס לפעילות החשובה של פיתוח היכולות שלנו לא רק לירי טילים אלא לכל תרחיש חירום, גם לקיצוני ביותר.

בהקשר זה צוין כי אשדוד, לאור הצלחותיה בתרגיל הסימולציה ורמת המוכנות שהיא מציגה בתרגילי החירום, נבחרה לתרגל השנה התמודדות חדשה – גל צונאמי הפוקד את ערי החוף של ישראל והמענים שהעיר יכולה לתת בתרחיש שכזה – ממנו ייגזר תפישת ההפעלה הארצית.

ד"ר לסרי עמד על כך שכושר העמידה שלנו תלוי במרכיב האנושי. "עלינו לייצר את המתח הנכון ואת המודעות לאפשרות שבה נידרש לתפקוד חירום ברמה המיטבית. כל אחד מאתנו חייב לשים את נושא החירום על סדר יומו על כל המשתמע מכך" אמר וביקש שמודעות זו תחלחל גם לציבור אשר יגלו מחויבות ומוכנות לחירום ויסייעו ככל יכולתם בביסוס החוסן הקהילתי. כמו כן עמד ראש העיר על היכולת העירונית לתפקוד עצמאי, פיתוח טכניקות שת"פ באמצעות המינהלות, המתנ"סים ומוסדות החינוך, עם כל הקהילות בעיר, ובניית צבא מתנדבים שייוחד למשברי חירום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*