כחול של ים, ירוק של סביבה, צדפים ודולפינים

כחול של ים, ירוק של סביבה, צדפים ודולפינים

הכותרת הנ"ל מציגה אולי קשר ברור בין צבעים לפריטים בטבע, אבל בגני הילדים באשדוד לא מסתפקים שהקשר יהיה ברור גרידא אלא רוצים שיהיה גם חוויתי ויותיר את רישומו על הילדים. את זה הם עושים באמצעות מיזם שפועל כל השנה והשבוע הגיע לסיומו – מרגישים את הים.

על מה אנחנו בעצם מדברים כאשר אנחנו מדברים על הפרויקט המקסים הנ"ל שחגג השבוע את סיום השנה השישית בעיר אשדוד. מהו המיזם ולמי הוא מיועד? כמה משתתפים בו ומה תרומתו ללומדים?

הפרויקט הינו מיזם משותף של עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, נמל אשדוד ועמותת מחמ"לי (מרכז חקר ליונקים ומידע ימיים), אשר במהלכו ולאורך כל שנת הלימודים תשע"ה השתלמו הצוותים החינוכיים של כ-40 גני ילדים בעיר בנושא ים וחופים, יונקים ימיים והשפעות האדם על הסביבה.

מהאמור לעיל נבין כי מדובר במיזם הקשור באיכות סביבה ובסביבה הימית והוא מתקיים בגני הילדים, הרבה גנים ובהם כ-1,500 ילדים. אם כן, איך זה בדיוק עובד? ובכן, כל גננת אשר השתלמה בפרויקט, פיתחה תכנית לימודים וארגז כלים ייחודי אותם הפעילה במהלך השנה בקרב ילדי הגן והילדים שבניהולה. "הילדים כמובן נהנו מפעילות עשירה ומגוונת, בתוך הגן ולכל אורך השנה" אומרת לנו אחת הגננות בתוכנית.

הפעילות מתנהלת אומנם לכל אורך השנה אך גולת הכותרת של הפעילות בתוך הגן היתה במפגש חוויתי בו גולגולות ומזיפות של דולפינים הגיעו לכל גן ומדריכה של עמותת מחמל"י לימדה את הילדים והצוות בנושא. "הים ומוטיבים הקשורים בים מגיעים אל תוך הגן ומביאים איתם את רוחות הים, את צבעי הים ואת בעלי החיים והנושאים הקשורים בים" אומרת לנו גב' מירב יגר, מאיגוד ערים לאיכות הסביבה.

שיתופי הפעולה בנושא מתקיימים כאמור בין כמה גופים ובהם הנמל, ואת סיכום שנת הפעילות בחרו לערוך השבוע בנמל אשדוד, במהלך חמישה ימים, כאשר כל יום התחיל בסיור רכוב בנמל והמשיך במופע מוזיקלי בנושא הים.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, שהצוות שלה ריכז וליווה את התהליך, ציינה ש"תכניות חינוכיות בנושא ים וחופים קיימות בעיר אשדוד ומקודמות על ידי האיגוד על מנת ליצור רצף חינוכי". ד"ר רוזן הוסיפה "אשדוד בורכה ברצועת חוף מהיפות בארץ ואנו באיגוד רואים חשיבות גדולה בחינוך ילדי העיר להוקיר ולשמור על חוף הים ושוכניו".

גב' סיגל דאי, מנהלת מחלקת גני ילדים בעיריית אשדוד, ביקרה בנמל אשדוד במהלך ימי השיא, ברכה את הגננות וציינה כי "אין ספק שאצלנו בעיר הכחול והירוק נשזרים זה בזה ופרויקט זה מיישם בצורה מיטבית את נושא החינוך לקיימות". הפרויקט הנ"ל עולה בקנה אחד עם המדיניות העירונית לנושאי סביבה אך מגבירה גם את המודעות לסביבה הימית ולמשאב החשוב ביותר של אשדוד – הים.

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*