מחזור, זה כל הסיפור

מחזור, זה כל הסיפור

תאגיד המחזור אל"ה יוצא בפעילויות שטח לעידוד המחזור במוסדות החינוך. בשנת 2015, מחזרו תושבי אשדוד 178 טון של בקבוקי משקה משפחתיים.

כ-3.8 מיליון בקבוקי משקה נאספו בשנת הלימודים האחרונה על ידי מוסדות החינוך בישראל, תמורתם קיבלו דמי פיקדון בסך של כ-1.14 מיליון שקלים. באשדוד נאספו 153,700 מיכלי שתיה וזכו לדמי פקדון בסך 46,000 ₪.

בעשור האחרון עורך תאגיד המחזור אל"ה, פעילות מגוונת לעידוד מחזור מיכלי משקה במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ, מתוך אמונה כי "ילד ממחזר הינו שגריר לבית ממחזר". במסגרת פעילות הדגל "מחזור זה כל הסיפור!" יוצא תאגיד אל"ה בפעילות שטח ב-17 רשויות שונות, מקרית שמונה ועד דימונה, תחת הכותרת "בוקר של מיחזור".

במיזם זה מביאים התלמידים בקבוקי שתייה החייבים בפיקדון, בית הספר מקבל את דמי הפיקדון המהווים תקציב נוסף לפעילות שבוחרים, ובנוסף צוברים נקודות הניתנות למימוש כמתנות לתלמידים, כגון: סדנאות, ציוד לטיפוח החצר, ציוד ספורט ופנאי ועוד.

השבוע קיים תאגיד המחזור אל"ה פעילויות חווייתית בסדרת "בוקר של מחזור" בשלושה בתי ספר בעיר אשדוד: בי"ס רעים בהנהלתו של ירון שניידר, בי"ס גאולים בהנהלתה של אתי וויצמן ובי"ס שירת הים בהנהלתה של איילת מויאל. "מתופף צבעוני בתלבושת ממוחזרת ובתופים עשויים בקבוקי פלסטיק ממוחזרים, קיבל את פני התלמידים בקצב עליז ומשמח" אומרים באל"ה ומקווים ש"התלמידים ימשיכו לרקוד ולמחזר בקבוקים".

פרויקט המחזור שמוביל התאגיד במוסדות החינוך, בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד- חבל יבנה, תורם ומסייע להגברת המודעות ולהרגלי המחזור המשפחתיים. ילדים המקפידים למחזר במסגרת בית הספר משפיעים גם על שאר בני המשפחה וממחזרים גם את הבקבוקים המשפחתיים באמצעות המחזוריות שבקרבת ביתם.

בשנת 2015 באשדוד, המיחזור הוולונטרי של בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים, הגיע לכ-178.3 טון באמצעות המחזוריות הפזורות ברחבי העיר. במוסדות החינוך בעיר מיחזרו התלמידים מעל 153,700 מיכלי משקה קטנים החייבים בפיקדון (30 אגורות לבקבוק), בגינם קיבלו סכום מצטבר של מעל 46,000  ₪ דמי פיקדון.

נחמה רונן, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה: "זהו דור שבו הילדים גדלים על ערכים גלובליים עם מודעות צרכנית בריאותית וסביבתית גבוהה ביותר. הם יודעים מה חשוב ובמה הם מוכנים להשקיע, ולוקחים את האחריות על המחזור בבית ואיתם כל המשפחה".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה: "כמי שמקדמים ומשקיעים רבות בנושא החינוך לקיימות בעיר אשדוד, שמחנו לקחת חלק במיזם ולהיות שותפים של תאגיד המחזור אל"ה לפעילות החוויתית. חינוך להפרדת פסולת תופס בשנים האחרונות חלק משמעותי בנושא החינוך לקיימות ואת תוצרי התהליך אנחנו כבר רואים ומרגישים בכמויות הפסולת המופרדות".

האירוע עצמו הופק ע"י חברת "הדוב הירוק – הסברה סביבתית חווייתית" הפועלת להנגשת הידע הסביבתי לתושבים לטובת הנעתם לפעולה ירוקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*