החלה עונת ההפגנות

החלה עונת ההפגנות

במוצ״ש האחרון הגיעו כ-300 מפגינים לכיכר העירייה שידעה הפגנות הפגנות מפוארות יותר כדי למחות נגד הממשלה והרפורמות החדשות בעיקר בתחום המשפט.

אשדוד היא עיר ימנית, מסורתית עם אחוז חרדי גבוה שחצה את ה20%, לכן המראות של הפגנת מרכז שמאל הם לא מחזה שרואים כל יום בעיר הנמל.

האם זה תחילתו של שינוי ואשדוד תהפוך לעוד מוקד שמושך אליו את המטרופולין האיזורי שמאס בנסיעה המורכבת לתל אביב או שמדובר בטרנד שידעך. עפ״י תגובת אחד המארגנים כמות המפגינים שהגיעה הצליחה להפתיע גם את קבוצת המארגנים עצמם שכולם נציגים של עירוניים של מפלגות האופוזיציה, יש עתיד, כחול לבן ומפלגת העבודה וסתם אזרחים מודאגים מעתיד הדמוקרטיה.

עימותים לא נרשמו למעט עוברי אורח שצפרו בהפגנתיות ושלחו משפטי תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו אך בסך הכל ההפגנה עברה בשקט יחסי וכוחות המשטרה שאיבטחו את האירוע לא נתקלו בבעיות משמעותיות.

 

 

למרות מזג האוויר שלא הקל וככל הנראה גם במוצ״ש הקרוב לא נרתעים המארגנים להתחייב להפגנה נוספת, עם רוח גבית מההצלחה הראשונית יתגברו הפעם את מערכת הכריזה וככל הנראה ייעשו מאמצים גדולים יותר לחשיפת האירוע.

האם זו תחילתה של עונת ההפגנות?

כזכור לכולנו בדיוק לפני 5 שנים החלה בדיוק באותה כיכר ההפגנה הפוליטית הכי גדולה שידעה העיר, האירועים האחרונים בגזרת השבת והמומנטום הפוליטי יכולים בלי בעיה לאחד מחאות ותוך תקופה קצרה הכיכר תחזור לימיה הגדולים. הכל תלוי ברמת ההצלחה ובעיקר ההתמדה של ההפגה בשבת הקרובה.

דויד אסייג, ראש מטה המחנה הממלכתי:

"הערב ראינו את הדמוקרטיה במיטבה, כיריית פתיחה להפגנות באשדוד, כפי שלא נראו בעיר שנים. אנשים הגיעו בגשם ובקור להעביר מסר ברור שחייבים לשמור על הדמוקרטיה וערכי השלטון. כל איש צריך לעשות משהו כדי שזה יקרה".

 

לצפייה בשירת התקווה של המפגינים

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*