כשנגמרת המחסנית… חוזרים למלחמת דת.

כשנגמרת המחסנית… חוזרים למלחמת דת.

חוק ראשון בניווט למי שחווה בשירותו הצבאי הוא לחזור למקום האחרון שאתה מכיר. לאיזור הבטוח. זה בדיוק מה שעושה שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר. אחרי הצצה מהירה בלוח השנה הבין כצנלסון שחייבים להתחיל לעבוד, אוקטובר בפתח ״מחאת השבת״ במתח. המניה הבטוחה שהביאה את סניה כל הדרך למועצה עם הישג מרשים של 6 מנדטים קצת איבדה מערכה. כניסתו לקואליציה עם החרדים וחוסר השינוי שנראה בעיר, בטח בנושא השבת ובכלל העמיד אותו במצב של אין ברירה, הגיע הזמן להוציא את השפן המנצח, רק שבינתיים השפן שלא אכל 4 שנים רזה, רזה מאוד.

גם הקאנטרי המיוחל לא עשה את הרעש לו קיוו וייחלו כצנלסון וחברי סיעתו כך שהגיע הזמן לתקוף באיזור המוכר והבטוח… דתיים וחרדים.

הפוסט של סניה כצנלסון

בפוסט שהוציא החל כצנלסון בהשקת קמפיין הגוועלד שעבד יפה ואיבד מומנטום אחרי הבחירות עם הקואליציה הרחבה שהקים לסרי ואיתה כיבה את האש ואת המחאה ע״י מתן תיקים הולמים לחברי המועצה הסוררים, וכך הוא כתב:

"נדהמתי להתחיל את הבוקר עם אמירות קיצוניות של סגן השר האשדודי החדש. עם כל הכבוד לסגן השר, אשדוד הינה עיר פתוחה ופלורליסטית. על כן, אני דוחה מכל וכל את האמירה ואומר בצורה חד משמעית -אשדוד תישאר פתוחה בשבת. מי שרוצה להתחיל מלחמות דת, מוזמן לחפש עיר אחרת, לא אצלנו", כתב בדף הפייסבוק.

"כל מה שהיה פתוח בשבת, ישאר פתוח בשבת. נקודה. אנחנו נמשיך בנוסף לפתוח מקומות פנאי ותרבות שיפעלו שבעה ימים בשבוע, עבור הציבור שרוצה ומצביע ברגליו לבלות בשבת. אנחנו פותחים בקרוב את הקאנטרי קלאב שיעבוד בשבת, אנחנו מקימים את הגלגל ענק שיעבוד בשבת, אנחנו נמשיך לעשות אירועי תרבות בשבת, ונדאג שכלל מתחמי המלונאות שאנחנו מקדמים כחלק מחזון התיירות העירוני יהיו פתוחים בשבת.

"והפלא ופלא – רובע ז׳ סגור בשבת, ואנחנו לא מונעים זאת מהציבור החרדי. כך, כבוד סגן השר, חיים ברוח של ״חיה ותן לחיות״ – הציבור החילוני והדתי מכבדים זה את זה ואת הרצונות האחד של השני, הגם שלעיתים הם לא זהים.

"ואם משרד התרבות לא רוצה לעזור לנו, נעשה זאת בלעדיו".

אמסלם משיב אש

הסגן המקביל אבי אמסלם שקיבל זריקת ביטחון מהממשלה החדשה לא נשאר חייב, אמסלם עצמו הולך להיות הקלף הגדול של בחירות 2023, הוא שומר את קלפי התמיכה לראשות העיר קרוב מאוד לחזה ומבחינתו תמו הימים של תמיכה אוטומטית במועמד כזה או אחר, הוא מודע לכוחו, לגב שיש לו מכיוון ירושלים ונראה שהוא לא מהסס לענות ובבטיחון רב. לפוסט של כצנלסון ענה אמסלם בצורה תקיפה, ישירה ויש שיגידו… מתנשאת:

"שמעון, יש לי חדשות בשבילך, המצב הזה ייגמר בעוד מס' חודשים!

אמסלם טען כי כצנלסון הפר את הסטטוס קוו. "אתה מרבה לדבר על כפייה אבל לצערי בקדנציה הנוכחית נשחק הסטטוס קוו בעיר, על ידך ובאמצעות הכח שקיבלת על חשבוננו, רק לצד אחד, ואם לא די בכך, כעת הגדלת לעשות והודעת על פתיחתו של הגלגל הענק בשבת באופן שרירותי, חד צדדי וללא דיון מקדים.

"לכן אני מודיע לך, לא תהיה יותר פגיעה בסטטוס קוו העירוני ולא תהיה פתיחת אתרים חדשים בשבתות וחגי ישראל.

"העיר אשדוד היא עיר מעורבת שחיים בה חרדים דתיים מסורתיים וחילונים בהרמוניה נפלאה ולא ניתן לך או לאף אחד אחר להמשיך לפגוע במרקם העדין.

את דבריו חתם באומרו כי "השבת היא זו ששמרה על עם ישראל במשך אלפי שנים ואני מתחייב להמשיך לדאוג לפרהסיה של השבת ושמירתה בעירנו אשדוד".

פנינו לאן?

כפי שציינתי זו רק ההתחלה, שניהם ימשיכו באותו קו תקיף וככל שילבו השניים את האש הנפגע העיקרי יהיה יחיאל לסרי שגם איבד את התמיכה האוטומטית אך לא יוכל לצאת נגד ש״ס באופן גלוי כי אחרי הכל ללא התמיכה שהוא מאוד מקווה להשיג סיכוייו להמשיך עוד קדנציה מתמעטים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*