צו מינהלי לסגירת מפעל מזהם

צו מינהלי לסגירת מפעל מזהם

המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדודחבל יבנה ועיריית אשדוד פועלים באינטנסיביות רבה על מנת להבטיח כי תושבי אשדוד והסביבה ינשמו אויר נקי. במסגרת זו מתקיימת פעילות אכיפה מוגברת כנגד מפעלים מזהמים ואתמול הוציא מנהל מחוז דרום צו סגירה מינהלי כנגד מפעל הקורנס באזור התעשייה הצפוני, בגין חריגות ועבירה על חוק זיהום אוויר. הצו ייכנס לתוקף תוך 48 שעות.

גופי האכיפה ועיריית אשדוד ממשיכים לפעול יחדיו על מנת להבטיח כי תושבי אשדוד ינשמו אוויר נקי ברמת איכות גבוהה, אם באמצעות פעילות מניעה, על ידי פיקוח מתמיד על המפעלים, ואם באמצעות פעילות אגרסיבית כנגד גופים העוברים על חוק אוויר נקי ותנאי רישיון העסק. מדיניות בלתי מתפשרת זו באה אתמול לידי ביטוי כאשר מר גיא סמט, מנהל מחוז דרום, הוציא צו סגירה מינהלי למפעל הקורנס באשדוד, בגין חריגות בחומרים מזהמי אוויר והפרה של חוק אוויר נקי.

רקע: מפעל הקורנס באזור התעשייה הצפוני באשדוד, ממחזר מתכת ממצברי כלי רכב ישנים. מבחינה לאומית זהו מפעל מיחזור חיוני אך מבחינה מקומית הוא מפעל בעל פוטנציאל זיהום, בעיקר מבחינת פליטות לאוויר ולקרקע. המפעל מפוקח במסגרת תנאים לרישיון עסק על ידי הרשות המקומית, האיגוד והמשרד להגנת הסביבה ולאחרונה נכנס למסלול הסדרה תחת חוק אוויר נקי ובמסגרת היתר.

בשלוש השנים האחרונות נערכו דיגומים סביבתיים במפעל ובסמוך לו מבוצעים סיורים רבים על ידי נציגי האיגוד והמשרד. בעקבות חריגות בעופרת – שהיא מתכת רעילה שהוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כחומר מסרטן, חריגות בארסן – שהוא ותרכובותיו מסווגים כמסרטנים, חריגות ברמת חלקיקים וחריגות בתרכובות אורגניות, החליט מנהל מחוז דרום, גיא סמט, להוציא צו סגירה מינהלי למפעל ודרישה לביצוע פעולות מידיות לצמצום פליטות לא מוקדיות, כגון: סגירת בית ההתכה, שאיבת האוויר וטיפול, שינויים תפעוליים ועודקדם לכך שימוע שנערך למפעל ולאחריו, בתוקף סמכותו כממונה לחוק אויר נקי, הוצא צו הסגירה המינהלי אשר ייכנס לתוקף תוך 48 שעות מעת המסירה!

החריגות מהוות הפרה לכאורה של היתר הפליטה והפרה לכאורה של חוק אויר נקי. צו הסגירה המנהלי נמסר אתמול למפעל ואתו דרישה להגיש תכנית הסדרה עד לתאריך ה-21.6.15. "מפעל הקורנס הוא אחד המפעלים, להם פוטנציאל לזיהום, והוא נמצא בפיקוח מתמיד והדוק של המשרד והאיגוד" אומרים באיגוד ערים לאיכות הסביבה ומדגישים כי "הבדיקות נערכו בתוך המפעל ובסמוך לו והתוצאות אינן מעידות על איכות האוויר שנושמים התושבים שכן, בבדיקות סביבתיות שהאיגוד עורך ברובעי המגורים איכות האוויר טובה".

בעיריית אשדוד מדגישים את ועדת ההיגוי והתכנית האסטרטגית לנושאי סביבה בכלל וזיהום אוויר בפרט ואת מדיניות האכיפה הפועלת באינטנסיביות רבה כנגד עברייני סביבה. בתוך כך הם מזכירים כי בתוך העיר מתקיים ניטור רציף בתחנות ניטור קבועות וניטור מזהמים נוספים באזורי המגורים, על מנת להבטיח כי האוויר שתושבי אשדוד נושמים הוא אוויר נקי וברמת איכות גבוהה. מנכ"ל איגוד ערים ד"ר ענת רוזן מוסיפה ומבטיחה כי "האיגוד ימשיך במדידות סביבתיות באזורי המגורים"

ohel

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*