האנשים שכנראה לא ישלמו חשבונות חשמל כמו היתר…

האנשים שכנראה לא ישלמו חשבונות חשמל כמו היתר…

בשבוע שעבר נחתם לראשונה חוזה להקמת מערכת סולארית ברובע י' בעיר. המשמעות של העניין היא אפשרות של בעלי הדירות בבניין להינות מרווחי יצור האנרגיה הנקייה, ללא הוצאה כלל מצידם. המיזם "שמש לכולם" הוא מיזם משותף של הפורום הישראלי לאנרגיה, קרן קיימת לישראל ומשרד בתשתיות.

כיום בישראל קיימים בתים בודדים החתומים על מיזם חדשני זה, והחתימה של חמשת הבניינים היא בגדר פריצת דרך של ממש לאור השאיפה להרחיב את ההסכם והמודעות.

המערכות הסולאריות מוקמות על ידי חברה מובילה בתחום, אשר תממן את ההקמה של המערכות ותתחזק אותן 25 שנים.

"שמש חכמה" ליווה את ועדי הבתים של הבניינים בתהליך ההסכמה של הדיירים, ההתקשרות מול החברה הסולארית והוא קורא לכל בניין להצטרף למיזן הבריא והחסכוני.

יוסי דנינו, חבר הועד בבניין שהוביל את המהלך אמר- "האיטום של הגג שלנו בן 30 שנה ואנחנו צריכים להחליפו. עם המענק של שמש לכולם, בתוספת ההכנסה מהמערכת נוכל לאטום את הגג המשותף בלי צורך לגבות כסף מהדיירים שזה תמיד לוקח זמן. בהכנסות שנקבל בהמשך מהיזם נשתמש לשיפור חזות הבניין ולתיקונים נוספים ככל שנצטרך".

עינת דטנר, מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה ציינה- "בניינים משותפים מהווים אמצעי קריטי להגעה ליעדי ייצור אנרגיה מתחדשת מבלי לפגוע בשטחים הפתוחים, ובנוסף, הקמת מערכות סולאריות היא כלי לייצר רווחים לקהילה, בעיקר בבניינים בערי הפריפריה. אנו שמחים להוביל יחד עם השותפים את מיזם 'שמש לכולם', שמטרתו העיקרית היא יצירת ישימות לייצור אנרגיה מתחדשת בבניינים משותפים".

תושבים המעוניינים לקחת חלק בפרויקט גגות סולאריים לבית המשותף או לשכונה יכולים לעשות זאת ברישום דרך הקישור:

https://sunforeveryone.org/apply-for-a-project/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*