חלזונות, דיונה, זאב אלקין והקשר בניהם

חלזונות, דיונה, זאב אלקין והקשר בניהם

חלזונות הגינה הם מהמפורסמים אצלנו בפארק. הבת הגדולה שלי נוהגת לאחר כל יום גשם לצאת לקבוצת שיחים אשר נמצאים בפינת הפארק בדרך לגן שלה ולחפש את החלזונות אשר יוצאים להם לאויר הקריר והלח, ופשוט להסתכל עליהם בפליאה והנאה. לא נוגעת ולא מפריעה להם לחיות….פשוט נהנת. לפני כמה ימים כאשר חזרנו מהגן לכיוון הבית נחרדנו לראות שמינהלת רובע ט' החליטה לכרות את השיחים עד לשורש ולהשאיר את האדמה וכמובן החלזונות חשופים לגמרי. שלא נדבר על חלזונות שבורים ומתים מדריכות של הגנן וממכונת הגזם. הבת שלי החלה בבכי שלא נעצר 10 דק' והתחילה לחפש חלזונות ששרדו.

התחלנו לאסוף את החלזונות לתוך כלי והעברנו אותם לפינה אחרת בפארק עם שיחים ,וחלק גם לשיחי גן הילדים של הבנות. העברנו כ-15 חלזונות במספר. מיותר לציין כי נשארו עוד עשרות בשטח הקטן, גדולים וקטנים, אך מקוצר זמן וגם כי משאית פינוי הגזם הגיעה, נאלצנו לעזוב. לא לפני ששאלנו שם את אחד האחראים על העניין, למה? תשובתו היתה כי השיח היה כבר גבוה והנה עכשיו יש יותר אור, ושלא נדאג כי השיח ידוע כאחד שיחזור מהר מאוד לצמוח ויהיה יותר קל להשתלט עליו. ביתי בת ה5 ענתה לו מתוך כאב וללא פחד "לא! הוא לא יחזור לצמוח… והחלזונות….." ושוב בכי. רק אציין כי פעם בכמה חודשים היו גוזזים את הענפים העליוניים של השיחים כדי שלא יפריעו בשביל. כנראה לגנן כבר היה קשה אז נתנו לו הפסקה של כמה חודשים, והורידו הכל בלי להתחשב בחי הנמצא שם.

פנימי-זיו

כאשר מחפשים טיולים באשדוד, ישר מפנים אותנו לדיונה הגדולה וגם כותבים לנו שאם יהיה לנו מזל נמצא שם בעלי חיים ואפילו צבאים. בפעם האחרונה שאני הייתי שם היה לפני כ7 שנים כאשר אני ואשתי הלכנו לנו לטיול בדיונות האזור ולהפתעתינו באמת ראינו צבי שמהר ברח מאיתנו. ברקע, בדיונות הרחוקות שמענו כשניים שלושה טרקטרונים וחשבנו לעצמנו שבטח עוד שעה שעתיים תגיע המשטרה ותוציא אותם, כי הרי יש חוק נגד נסיעה שכזאת, ועוד בשמורת טבע….נהננו מכל רגע, וגם כלבנו נהנה.

עם השנים אני חולם לקחת את בנותיי לדיונה הגדולה בפרט ולכל האזור בכלל, אך לצערי ככל שעוברים השנים יותר ויותר נהייה מסוכן להסתובב שם. כל שבת מתאגדים חבורות של טרקטרונים ואופנועי שטח ומתחילים להתפרע על כל השטח, ומסכנים את כל מי שרוצה לטייל באזור וכמובן הורסים את הטבע. פוגעים בחולות הנודדים, והרעש וסימני הצמיגים גם מבהילים את בעלי החיים בסביבה. והיום אני כבר בספק אם נשארו צבאים, אולי תנים ושועלים וכמה חיפושיות. ואני, אני בנתיים כאשדודי גאה שהכיר כל כך טוב את חולות העיר בכלל והדיונה בפרט, אמשיך לחלום לקחת את בנותיי להסתובב שם בלי שום סכנה מסביב ורעש, ואולי אולי נראה איזה צבי.

זאב אלקין, הוא השר להגנת הסביבה. מונה לא מזמן לתפקיד, תפקיד כביכול שולי אך יש בו המון כח. חלק מתפקידו של השר הוא לעודד את הפיקוח על פורעי החוק אשר פוגעים בסביבה. הרי הוא השר להגנת הסביבה, ויש לו את הכח לעצור בניית מלונות על חופי העיר שלנו, ויש לו את היכולת לעצור את פורעי החוק אשר משתוללים בדיונות העיר ולהחזיר לנו את היכולת לטייל שם בשבתות (כי גם ככה אין הרבה בעיר הזאת) , יש לו את היכולת לפקח על המפעלים הצמודים לעיר, ואם ייבנה שם באזור עוד רובע אז זאת סכנה של ממש, יש לו את היכולת לעצור זיהומים בים, יש לו את היכולת לעצור שפיכת פסולת לנחל, יש לו את היכולת לגרום לעיר שלנו להיות הרבה יותר נעימה לחיות בה.

אין לנו הרבה טבע, גם בעיר רחבה כמו אשדוד….וגם אנחנו רוצים לטייל על החוף בכיף בלי בית מלון באמצע החוף, וגם אנחנו רוצים לרוץ בחול ולהתגלש על הדיונה הגדולה ולחפש חיות, וגם אנחנו ובעיקר הבת שלי, רוצים לראות חלזונות אחרי טפטוף הגשם ולא להרוס כי איזה מינהלת החליטה שזה יותר קל לגנן…..

בואו נשמור על הסביבה שלנו ונחזיר את החיוך לילדות ולילדים שלנו ע"י טיול בדיונות בחוף ואפילו ,כן, ע"י צפייה על חלזונות בדרך אל הגן ובחזרה.

הכותב: זיו בן שוע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*