זיהום אוויר אשדודי?

זיהום אוויר אשדודי?

אשדודים, אתם נושמים לרווחה?

עיתון "כלכליסט" מצא כי מפעל בתי הזיקוק באשדוד, אשר פוצל לא מזמן מחברת פז, עלול להיקנס בשל זיהום אוויר חמור. לכלכליסט נודע כי ב30 לאוגוסט הודיע המשרד לאיכות הסביבה להטיל קנס לפי חוק אוויר נקי העומד על 6.9 מליון ש"ח, וזאת בשל הפרות שונות של תנאי ההיתר לפליטות וחריגות בבדיקות פתע, וגם במהלך פיקוח וניטור שוטף בארובות של המפעל.

כלכליסט גם מזכיר לקוראיו נשכחות- בשנת 2020 נקנס המפעל שהיה עוד ברשות "פז" בסכום של 906,000 ש"ח. פז עתרו כנגד הקנס בטענה כי לא היה ליקוי, ומשכו עתירתם לאחר המלצת השופטת.

 

 

לפי המשרד להגנת הסביבה, קיימות הפרות נוספות ביניהן חריגות והפרות תשתית בתחום הפליטות לאוויר, ישנה תחזוקה לקויה בתחום החומרים המסוכנים והניטור והדיווח אינן עומדים בדרישות.

בית הזיקוק באשדוד ממוקם במקום השלישי ברשימת מדד ההשפעה הסביבתית לשנת 2021 של המשרד להגנת הסביבה. הרשימה מציגה לכלל הציבור את הנתונים של הסיכון הסביבתי מהמפעלים השונים, ונתונים רלוונטים נוספים הנשקפים ממפעלי התעשייה שבבעלות ציבורית וממשלתית..

תגובת בתי הזיקוק כפי שהובאה בעיתון כלכליסט:

מבית הזיקוק באשדוד נמסר בתגובה: "בית זיקוק אשדוד מחויב לשמירה על הסביבה, פועל על פי ההנחיות והתקנים המחמירים ביותר בנושא, ומשקיע לשם כך משאבים רבים. לפעילות החברה תפקיד משמעותי באספקת אנרגיה והבטחת ביטחון אנרגטי למשק הישראלי. החברה תלמד את הנושא ותשיב כמקובל ובמישרין למשרד להגנת הסביבה"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*