כל צי הרכב בפיקוח הם חשמליים

כל צי הרכב בפיקוח הם חשמליים

השבוע הושקו בעיריית אשדוד עוד שני רכבים חשמליים והם מצטרפים לצי הרכב של מחלקות הפיקוח בעיריית אשדוד. בכך גדל צי הרכב החשמלי או ההיברידי-חשמלי של העירייה, על חשבון רכבי הבנזין הישנים. אמנון לוי, קצין בטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד אומר כי החלפת הרכבים לחשמליים נעשית במסגרת "עיר ירוקה" והתכנית להפחתת הזיהום הסביבתי.

עיריית אשדוד ממשיכה בתכנית עיר ירוקה ופועלת בכל התחומים על מנת ליצור סביבת חיים טובה וידידותית יותר לתושבים. אחת המטרות במסגרת התכנית היא הפחתת הזיהום הסביבתי, ע"י החלפת צי הרכב המונע על בנזין וחומרי דלק לרכבים חשמליים. השבוע הוחלפו שני רכבי הבנזין האחרונים ברכבים חשמליים ובכך הושלם הפרויקט ומעתה כל רכבי הפיקוח (פיקוח חניה ופיקוח עירוני) הם חשמליים.

אמנון לוי, קצין בטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד, מלווה את מיזם ההחלפה מתחילתו ושמח על השלמת המיזם ברכבי הפיקוח. "החלפת הרכבים לחשמליים נעשית במסגרת "עיר ירוקה", במטרה להפחית את הזיהום הסביבתי", הוא אומר ומציין כי החלפת הרכבים לחשמליים נעשית גם ברכבים התפעוליים וגם ברכבים הצמודים לעובדים.

 

 

לבד מהעובדה שהרכבים החשמליים תורמים להפחתת הזיהום הסביבתי, הם תורמים לחיסכון הן בעלויות התפעול והן בעלויות האחזקה. "צריכת הדלק לרכב בנזין בחודש, גדולה באופן משמעותי מצריכת החשמל ברכב החשמלי ומסתכמת בעשרות אלפי שקלים" הוא אומר ומוסיף כי "ככל שיוחלפו יותר רכבים לחשמליים כך יגדל החיסכון בצורה דרמטית". כמו כן, עלות אגרת הרישוי לרכב חשמלי נמוכה בכ-60% מאגרת הרישוי של רכב בנזין.

"יש לזכור שתרומת הרכב החשמלי להפחתת זיהום האוויר היא מושלמת, שכן הנתונים מדברים על 0 זיהום אויר" הוא אומר ומדגשי כי "המשמעות היא פשוטה: רכב בנזין הינו מזהם פעיל ורכב חשמלי לא מזהם כלל!"

השאיפה העירונית אם כך היא להחליף בהקדם את כל צי הרכב התפעולי של העירייה לרכב חשמלי, ובלבד שיש לו חלופה מלאה והוא מספק את כל האלמנטים הרלוונטיים כמו ברכבים הרגילים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*