שורשים ומעוף בבית ספר רעים

שורשים ומעוף בבית ספר רעים

הטקס המרשים שנערך בבית הספר רעים, במסגרת תכנית הקיימות, היה סיכום לתהליך חינוכי שמתקיים בבית הספר ושיאו בהסמכה שהוענקה ע"י המשרד להגנת הסביבה והכתרתו כבית ספר ירוק מתמיד. במעמד זה נחשף חדר המדעים של בית הספר ההולך והופך למרכזי בתכניות בית הספר הנושאי סביבה ירוקה וקיימות.

"חדר מדעים הולך והופך למרכז למידה לעידוד חיי יום יום ירוקים יותר" כך סיפרו לנו בבית ספר רעים, בעת ביקורינו באירוע חגיגי ומרגש במיוחד שנערך השבוע בבית הספר. האירוע, יום חשיפה של מרכז לימודי חוויתי בנושא קיימות, נפתח בטקס מרשים ובהשתתפות כל תלמידי בית הספר. הטקס שעסק (איך לא?) בקיימות, היווה סיכום לתהליך לימודי מתמשך בו בית הספר אף הוסמך על ידי המשרד להגנת הסביבה כבית ספר ירוק מתמיד!.

מאז הסמכתו של בית ספר רעים לבית ספר ירוק מתמיד לא קופאים שם על השמרים, ובחצי השנה האחרונה הצוות, בהובלתם של מנהל בית הספר מר ירון שניידר, ורכזת הקיימות המוערכת של בית הספר הגב' פנינה ישראלי, בנה מיזם חדש – מרכז למידה חוויתי בדגש אימוץ הרגלי אורח חיים מקיים.

כל המתארח בבית ספר רעים יתקבל בברכה ע"י התלמידים, גם תלמידי הכיתות הנמוכות וגם הבוגרים, אשר יארחו אתכם ויסבירו לכם מהו אורח חיים מקיים. "קיימות זה להפריד פסולת, לנסוע על אופניים ולהמעיט שימוש בתחבורה ציבורית, להקים גינה קהילתית, לזמן מגוון ביולוגי אלינו לעיר, להקפיד על שקט ולמנוע רעש" אומרים הילדים אשר יכולים למנות עוד נושאים ורעיונות בעולם הקיימות.

במרכז הכל כך מיוחד שנבנה בבית הספר תוכל לראות לוחות קיר בשימוש חוזר עם מידע רב בנושאים עליהם למדו תלמידי בית הספר, משחקים תוצרת בית (חלקם מוכנים לשימוש וחלקם בתהליך), פינת ישיבה נמוכה ומיוחדת, שעון מתקליטים, ערכות למידה, הצללה מיוחדת.

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך שביקרה בבית הספר ביום החשיפה, ציינה את התרשמותה מהתהליכים החינוכיים בנושא קיימות המתקיימים בבית הספר ובירכה את הצוות והמורים. עוד הוסיפה מרטין כי בעיר מתקיימת שותפות אמיתית בין בתי הספר, מינהל החינוך ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה. "השותפות הזו מצמיחה תהליכים חינוכיים מרשימים ואין ספק כי כולנו יוצאים נשכרים" אמרה.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, סיפרה: "בית ספר רעים הוא בית ספר מיוחד במינו. מספר רב של תכניות חינוכיות בנושא קיימות פעלו בו במהלך העשור האחרון ואין ספק שהזרעים שניטעו כאן מציצים אלינו מכל עבר". עוד הוסיפה ד"ר רוזן כי היא "מברכת את המנהל החדש של בית הספר ושמחה לראות תהליכים חדשים המתפתחים בנושא הקיימות".

מרב יגר, רכזת חינוך והסברה ביקשה להודות לצוות בית הספר ובמיוחד לפנינה ישראלי על השקעה אינסופית ומסירות וכן לד"ר רננה אילן מהמשרד להג"ס ולקרן קיזלשטיין ונועם ואן דר האל מצוות האיגוד על הליווי המסור של התהליך.

צילום: תם כתום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*