עו"ד הלן גלבר – "אעצור את ההגירה השלילית ואשאיר את הצעירים בעיר"

עו"ד הלן גלבר – "אעצור את ההגירה השלילית ואשאיר את הצעירים בעיר"

דיור בר השגה הן לרכישה והן להשכרה עידוד יזמים וחברות היי טק להגיע לאשדוד, הקמת אוניברסיטה בעיר, ועזרה לעסקים הקטנים ולעסקי התרבות והבילויים כל אלו ועוד עומדים במרכזה של תכנית הצעירים של המועמדת לראשות העיר עו"ד הלן גלבר

הערב בפני עשרות צעירות וצעירים פרשה עו"ד גלבר את משנתה בנושא הצעירים כאשר החזון שלה הוא אשדוד עיר אטרקטיבית ומזמינה, מלאת הזדמנויות ללימודים, תעסוקה, פנאי ודיור לדור ההמשך.

המטרה העיקרית היא לעצור את ההגירה השלילית ולהשאיר את הצעירים באשדוד. "מנקודת מבט של אמא, מטרת התוכנית היא לחבק את הילדים שלנו ולתת להם לצמוח בעיר שלנו.", ציינה גלבר בפתיחת התכנית.
הנושאים המרכזיים בתכנית הינם- דיור, תעסוקה, השכלה, תרבות פנאי וקהילה וכן חיבור הצעירים לקבלת ההחלטות העירוניות.

את התוכנית גלבר תוציא לפועל בין השאר בעזרת פורום צעירים עירוני, רתימת שותפים מהאקדמיה והמגזר העסקי, תכנית אסטרטגית ומרכז צעירים משפיע.

דיור- בכל פרויקט יבנו דירות קטנות לדיור בר השגה, קידום פרויקטים של דיור למשתכן שייתן הנחה בקניית דירות, קידום תוכניות של התחדשות עירונית, קידום תכנית השכרה לטווח ארוך של דירות לזוגות צעירים, קידום הקמת מעונות סטודנטים, עבור סטודנטים הלומדים וחיים בעיר ועוד.

תעסוקה – הפיכת אשדוד לעיר הייטק – עידוד יזמים וחברות להשתקע באשדוד בעזרת תמריצים. אקוסיסטם של הייטק יסייע להצמיח מעגלים רחבים (מעצבים, ספקי שירותים, מסעדנות). כמו כן הרחבת ההכשרות מקצועיות בעולם ההייטק שניתן לבצע במכללות בעיר, תכנית יזמות עירונית שתסייע לצעירים, כולל הקמת קרן עירונית שתעניק הלוואות לסטודנטים המבקשים להקים עסק בעיר.

הסתייעות באנשי עסקים בעיר שיעזרו לבעלי עסקים חדשים, קידום ותעדוף תושבי אשדוד במשרות עירוניות, הקמת פורום נטוורקינג (מפגש בין בעלי עסקים) שיחבר בין אנשי עסקים ויסייע במציאת תעסוקה לבני העיר, הוספת הכשרות לעולם התעסוקה המודרני ועוד.

השכלה- הקמת אוניברסיטה באשדוד במגוון תחומים מתן מלגות לסטודנטים, קידום בתי ספר ייחודיים למקצועות חיוניים כגון : תיירות, סיעוד, הנדסאים, חילופי סטודנטים, מגוון הכשרות מקצועיות, שילוב סטודנטים בבתי הספר פתיחת מרחבי למידה ועבודה עירוניים ועוד.

תרבות וקהילה – קידום ספורט החופים בעיר וקיום תחרויות ארציות בחופי העיר , הקמת חדרי מוזיקה, קידום מסגרות ספורט חובבניות בשכונות (כדורגל, כדורסל ועוד), הנחות עירוניות למשרתי המילואים הפעילים ולסטודנטים, עידוד הקמת עסקים נוספים בחיי הלילה על ידי תמריצים והסרת החסמים העירוניים.

בנוסף אימוץ קשישים בעיר על ידי הצעירים בעיר שיפיגו את בדידותם, קידום צעירים מוכשרים בעולמות הבמה על ידי תוכניות עירוניות שיסייעו להם.
"אשדוד נמצאת במקום השני בארץ בשיעור ההגירה השלילית. זה קורה בגלל מחירי הדיור המטורפים בעיר, בגלל היעדר תעסוקה איכותית, בגלל מחסור באפשרויות בילוי ובגלל השינוי המתמשך בצביון העיר", ציינה גלבר. "חייבים לעצור את זה – חייבים להפוך את המגמה! אני לא מוכנה שגם הילדים שלי יאלצו לעזוב את אשדוד. על זה בדיוק אני נלחמת. את זה בדיוק אני מתכוונת לשנות כשאנצח בבחירות לראשות העיר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*