זהו יום הבוחר!

זהו יום הבוחר!

למערכת בחירות יש ריטואל בוקר קבוע בו הבוקר מתחיל עם תמונת המועמדים המצביעים בעצמם לעצמם. כמו בכל מערכת בחירות אנחנו תמיד אומרים שכזו מערכת בחירות עוד לא היתה לנו, מה שבטוח שזו האחרונה חריגה בכל מובן ממה שידענו בעיר אשדוד.

ראשית, כמות המועמדים, נזכור שהיו 8 מועמדים שרק לאחרונה הפכו ל-5 עם הסרת מועמדות בישורת האחרונה. כמות הזויה לעיר גדולה ובטח לאשדוד, גם שאלת הסיבוב השני שנמצאת על הפרק בסיכוי לא נמוך לא עוזרת למתח לפוג.

אז מה מה מחכה לנו היום? הקרב הגדול הוא על בלימת ראש העיר מלהגיע ל-40% מקולות המצביעים, כשזה קורה, כל השאר לא מעניין, החבירה של ש״ס לראש העיר יחד עם הזרמים התת קרקעיים שהסחף הביא איתו הפכו את העניין לבר הישג, מה שעד לפני שבוע היה לא ברור בעליל.

הקרב הגדול באמת של המערכה הזו בניגוד למערכות הקודמות, הוא הקרב על המקום השני, בהיעדר 40% ליחיאל לסרי המקום השני הוא היעד העיקרי אליו רוצים להגיע שאר המועמדים מתוך הנחת יסוד שהסיבוב השני יביא להם את כל מועמדי ״רק לא לסרי״ לחבירה והניצחון ממש מעבר לפינה.

כלל המועמדים הביאו את עצמם למצב שהם לא תלויים בעצמם, חוסר היכולת לשבת בחדר סגור עד שייצא עשן לבן (עוד בשלב הרשימות, שניתן היה לעשות איחודים ועד שלב החבירה והסרת מועמדות מתוך עמדת כח, ולא פשרה של חוסר ברירה כמו שקרה בפועל) הביאה אותם למצב שהם בכלל לא תלויים בעצמם והיעד המרכזי הוא מקום שני, הסגן של בר כוכבא. עם קצת פחות אגו וחיבורים נכונים, דגש על נכונים יכולנו לראות 2 בר כובות נלחמים על העיר ולא פשרת דרדל׳ה שתביא לנו ברירת מחדל מחוסר ברירה עם אחוזי הצבעה של פרובינציה דרומית.

בסוף יגידו אסטרטגיה, זה בגלל החרדים והדתיים אבל הפעם בדיוק כמו ב-2018 זה לא החרדים, זה האגו, זה אחוזי ההצבעה וזה חוסר האכפתיות.

יגידו על לסרי מה שיגידו, הוא פוליטיקאי, זו העבודה שלו והוא עושה הכל כדי לנצח, עצוב קצת שאחרי 15 שנות שלטון עם לא מעט הישגים הוא מגיע חבול למערכה האחרונה וצריך כל קול כדי לנצח, סיבוב שני מבחינתו הוא לא פחות מאסון למרות שהנשק הגדול שיש בידו, אחוי הצבעה מטורפים של הקהלים החרדים וש״ס.

הלילה הולך להיות ארוך ומותח, כל העיניים מן הסתם יופנו למטה לסרי ולפתק הצהוב, יעבור את ה-40% או לא, במידה וכן, כל השאר רלוונטי ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק אם לא, יופנה הזרקור לשאר המועמדים שכל קול הופך שם רלוונטי והעבודה שנעשתה בקמפיין תהיה הפקטור למי יעלה לסיבוב השני שיביא על אשדוד עוד שבועיים של סיר לחץ מבעבע.

שאשדוד תנצח. נמשיך חעקוב!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*