המורה לחינוך גופני שהילדים הכי אוהבים

המורה לחינוך גופני שהילדים הכי אוהבים

אפי נעמן הוא מורה לחינוך גופני מעל לשלושים שנה ולימד בבית ספר ואימן קבוצות ספורט שונות. הוא עבד בגני ילדים ובהתמדה פיתח את התוכנית. עבד בהתחלה באופן עצמאי וכשנוצרה דרישה לפעילות בגני ילדים פיתח את החברה המצליחה והחשובה. כיום חברת "אפי כיפי" פועלת עם כ- 13 מורים לחינוך גופני עם התמחות לגיל הרך שעובדים בגני הילדים בעיר אשדוד.כל פעילות שמתקיימת בגני הילדים מאושרת במשרד החינוך. מורה לחינוך גופני מגיע לגן פעם בשבוע ומקיים שיעור מקצועי כאשר הערך המוסף מהחברה הוא לא רק בשיעור פעם בשבוע אלא השיות פעילה בגן במשך השבוע בשלושה אופנים:

  1. באופן עצמאי- שהגננת מלמדת ומעבירה בתיאום מול המורות לספורט.
  2. בנייה של מרכז מוטורי תנועי בגן- רב תחומי (כשילד מתאמן משעמם לו אחרי זמן מסוים אבל בשילוב מתמטיקה או גירויים אחרים) ומאריכים את זמן הפעילות שלו.
  3. החצר החכמה/ פעילה- באשדוד ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי החליט בשנה האחרונה להפוך את כל החצרות ולשדרג אותן- כל החולות שהיו הוחלפו לדשא סינתטי דבר המאפשר פינות תנועתיות ומשחקים חשיבתיים לילדים בגנים

ek3

חברת "אפי כיפי" בשיתוף מחלקת גני ילדים עם המנהלת מיכל שוהם מטעם עיריית אשדוד ומורה לחינוך גופני בעצמה, יחד עם הצוות החינוכי הארצי של אפי, פיתחו שיטה להפעלת הילדים בחצר- הילדים, מעבר לפעילות באופן אישי, משחקים במוקדי פעילות של משוכות, באולינג, כדורסל ועוד, מידי יום.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי יחד עם הרשות הספורט העירונית באשדוד מובילים את התוכנית יחד עם ובשיתוף מחלקת גני הילדים מזה כשמונה שנים שנקראת – "פעילות גופנית- התרופה הטבעית"- פעילות ייחודית בעיר אשדוד. את הפעילות, כבר מגני הילדים מלווה ראש העיר באופן אישי- עוזר בבניית התוכנית, עוזר בעצימות התוכניות כשהוא רוצה לשדרג את היכולות הגופניות של כל תושבי אשדוד- עוד מגילאי הגנים כאג'נדה עירונית מובילה.

ek4

לילדים יש השפעה על ההורים ונוצר שיתוף פעולה – מקבלים משימות לביצוע כמו- עלייה יומית במדרגות במשך חודש, הליכה, ביצוע תרגילים במשותף, רכיבה על אופניים, לשחק יחד בפארקים.
המורים מעודדים ומנהלים מעקב מול הילדים- מי ביצע את הפעילויות וביצע יחד עם ההורים את הפעילויות ואז המודעות גוברת.

"נוצרה מגמה של שינוי חיובי בהתייחסות התושבים לפרויקט העירוני. בתחילת הדרך היו מגיעים כדי לשחק עם הילדים ובכלל לא לפעול, עם השנים, ההורים הבינו שהפעילות היא אמצעי ודרך לחינוך שלהם לתנועה במשפחה והם מאוד פעילים במפגשי הספורטיאדות המתקיימות בעיר", אומר אפי.

מעבר לפעילויות שמתקיימות באורח קבע בגני הילדים ברחבי העיר אשדוד (כ- 200 גנים) לאורך כל השנה, עם חינוך לתרבות תנועתית למשפחה, מתקיים בכל שבוע בפארק ברובע אחר בעיר אשדוד פעילות של הורים וילדים בתנועה שהמטרה לאמן את ההורים לאורח חיים בריא

ek1

החל מתחילת מרץ, כמעט כל שבוע מתקיימת ספורטיאדת גני הילדים ברובע אחר- כל גני החובה ברובע מגיעים יחד עם ההורים- כ-1000 משתתפים שפועלים ומתאמנים יחדיו בתחנות מאתגרות שמאפשרות להורים להתנסות בחוויה תנועתית עם הילד ולחנך אותם לאורח חיים בריא.

היתרון המשמעותי בפעילות בגני ילדים- חינוך כבר מגיל קטן לפעילות גופנית. הילדים מסגלים לעצמם הרגלי אורח חיים בריאים כבר מגילאי 3 ומעוררים את ההורים לביצוע הפעילויות יחדיו. מעבר לזה ההורים מעורבים, אוהבים ורוצים להשתתף עם הילדים ולכן ההשפעה של הילד בגיל הזה גדולה לחינוך ההורים. וכך נוצרת סימביוזה שנמשכת כבר 8 שנים.

בכל הערים מתקיימת פעילויות גופנית בגני הילדים אבל הייחוד של העיר אשדוד הוא שראש העיר, יחד עם רשות הספורט העירונית מקיימים את הספורטיאדות שלמעשה מסכמות את הפעילות השוטפת בחוויה שהיא מגה הפנינג מלא בכיף

ek2

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי התייחס לפעילות "אפי כיפי" ברחבי העיר: "אשדוד לוקחת אחריות על בריאות התושבים גם דרך חינוך ילדי העיר לאורח חיים בריא. אני מאמין שהפעילויות של 'אפי כיפי' בגני הילדים  עם הילדים וההורים, מגבירה את המודעות של כולם לנושא, ומבטיחה עתיד בריא יותר לתושבי אשדוד"

משה בוטראשוילי, המשנה לראש העיר יו״ר רשות הספורט: ״אשדוד מובילה ברוב ענפי הספורט וזוכה לייצוג הולם ומכבד בזכות פעילות המתחילה בגניי הילדים שם אנחנו מתחילים את הדרך ובהמשך מגיעים להישגים זה המסלול הנדרש, אני תומך ועוכב מקרוב אחרי הפעילות של רשות הספורט בגניי הילדים ובכלל ורואה את איך המנכ"ל ואנשיו פועלים למען התושבים ועל כך תודתנו.

התוכנית תמשיך לפעול בגני הילדים עד סוף השנה ותתחיל מחדש בחודש ספטמבר עם פתיחת שנת הלימודים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*