בפעם השלישית – הגביע הוא שלהם

בפעם השלישית – הגביע הוא שלהם

המחמאה הכי גדולה שניתן לתת לקבוצה היא העובדה שאנחנו כבר לא מופתעים מעוד זכייה בגביע, הפועל אשדוד בכדוריד היא מעצמה לכל דבר ועניין ונראה שנבנית כאן קבוצה עם מסורת של ווינרים אמיתיים, על מלאכת הניהול והנשמה עומד עופר קושמרו שגיבש חבורה ממנה צריכים ללמוד גם בכדורסל וגם בכדורגל. הקבוצה, שרק לפני פחות מעשור לא ידענו על קיומה הפכה ב-6 השנים האחרונות לאימפריית כדוריד ברמה הארצית.

מחזיקת גביע המדינה בכדוריד בפעם השלישית ברציפות. לכדוריד הישראלי יש אימפריה חדשה, לפחות במפעל הגביע. הפועל אשדוד זכתה הערב (שני) בתואר גביע המדינה לעונת 2022/23 לאחר ניצחון בגמר 25:28 על מכבי ראשל"צ, במשחק שברובו היה חד צדדי ואף הגיע למצב של שמונה שערי הפרש בשיא. זוהי הזכייה השלישית ברציפות של אשדוד במפעל.

אשדוד, שנראית לא טוב בליגה באופן לא אופייני ביחס לשנים האחרונות, הגיעה להתמודדות אחרי חמישה הפסדים רצופים. זה לא מנע מהסגל האיכותי שלה לגבור על זה של היריבה מעיר היין, שלא זכתה בגביע מאז 2019.

הערב הזה היה מרגש במיוחד למאמן הסרבי של המחזיקה הטרייה, אנדראה ווקוייביץ', שהודיע לפני מספר ימים שהוא לא ימשיך בעונה הבאה וישוב למולדתו אחרי 8 שנים בישראל. חניכיו ייפרדו ממנו עם תואר אחד לפחות העונה (מבין שני התארים המשמעותיים, זאת לאחר הזכייה בגביע השופטים בתחילת העונה).

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט:

צריך להצדיע לחבורה של עופר קושמרו אחד אחד. מדובבר בחבורה של ווינרים שמביאים כבוד גדול לעיר והופכת אותה למעצמת כדוריד עם הישג נדיר של גביע המדינה בפעם השלישית ברציפות. אני מברך את השחקנים ואת ההנהלה ומאחל לכולנו שלא ניפרד מהגביע לעולם.

 

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט מחבק עוד גביע

 

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט

כמי שעוקב ומלווה את הקבוצה מקרוב אני חייב לציין עם כל הצניעות שאני לא מופתע ושום דבר לא מקרי. בספורט מקצועני תוצאות באות רק עם עבודה קשה וגאוות יחידה, להפועל אשדוד בכדוריד יש את כל המרכיבים של מצויינות והישגיות הרבה בזכות הרוח של עופר קושמרו ווהננהלה שנותנת את הלב והנשמה. ברכות בשם רשות הספורט באשדוד וכלל תושבי העיר.

מהלך המשחק

השער המהיר הראשון היה בצד האדום והוא לווה בהרחקה לשתי דקות של איוון קראצ'יץ' כבר בפתיחה. אשדוד ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 1:4 בשלב מוקדם של המשחק, בעזרת צמד שערים של עמית סטלמן. בהמשך הרחקות לשתי דקות מנגד הובילו לצמצום ההפרש על ידי מכבי ראשל"צ, כאשר נדב ניזרי עם שני שערים משלו צימק ל-5:4.

הצהובים המשיכו עם המומנטום הקטן שלהם, וירמי סידי הפגין לא מעט יכולות מרשימות עם שערים ואסיסטים נפלאים, מה שהוביל למהפך, 7:8. בשלב הזה שער רדף שער והתוצאה נשארה צמודה לאורך זמן, עד שאשדוד התעוררה ונעזרה ביכולת מעולה של ריסטו ווייצ'יץ'. המקשר סיים את המחצית הראשונה עם חמישה שערים, העלה את הקבוצה שלו ליתרון 11:13 ובהמשך (לאחר פסק זמן לא מוצלח של ג'ו מתתיה) ל-13:16 למרות חסרון מספרי על הפרקט, וזו גם הייתה התוצאה בהפסקה.

עם פתיחת המחצית השנייה ההפרש רק צמח ותפח. למשך מספר דקות הוא נשמר על 3-4 שערים, כאשר גאפר חדזיומרוביץ' מנסה לצמצם, אך ריסטו ווייצ'יץ' בצד השני המשיך להפגיז ולא אפשר ליריבה מעיר היין לחזור. ניבו לוי גם כן נכנס לעניינים בשלב הזה של ההתמודדות כדי לעלות ל-18:23, מה שהוביל לפסק זמן שלישי ואחרון של מתתיה בשלב מוקדם.

 

 

האשדודים רק המשיכו לכבוש ולייצר סטופים בזכות יכולת יוצאת מן הכלל של אורן מאירוביץ' בין הקורות, ובכך נוצר יתרון שיא עם 19:27, כשעמית סטלמן ואלכסנדר באביץ' גם כן סיפקו דקות טובות. גיא גרא כבש צמד וצמצם במעט, ולאורך זמן התוצאה נשארה על 21:27 כשהשעון ממשיך לרוץ לרעת מכבי ראשל"צ. בכך ניסיונות החזרה שלה היו מאוחרים מדי, והפועל אשדוד חגגה זכייה עם 25:28 בסיום.

כבשו לאשדוד: ריסטו ווייצ'יץ' 8 (מ-11), אלכסנדר באביץ' 6 (מ-10), עמית סטלמן 6 (מ-8), ניבו לוי 3, עומרי קושמרו 2, ווק מילנקוביץ' ויובל כץ 1 כ"א. אורן מאירוביץ' סיים עם 7 עצירות מ-22 זריקות (32%), סבטיסלב וורקיץ' 1 מ-9 (11%).
כבשו למכבי ראשל"צ: גאפר חדזיומרוביץ' 6 (מ-6), גיא גרא 5 (מ-5), נדב ניזרי וירמי סידי 4 כ"א, איוון קראצי'ץ' ופאבל אטמן 2 כ"א, צח מלול וגל עזריאל 1 כ"א. גרדימיר צ'נבסקי סיפק 6 עצירות מ-29 זריקות (21%), טל אליוכין 3 מ-7 (43%).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*