אשדוד עושה היסטוריה – גביע המדינה בכדרעף של אשדוד

אשדוד עושה היסטוריה – גביע המדינה בכדרעף של אשדוד

הישג אדיר לקבוצת הנשים של מכבי אשדוד בכדורעף, גביע המדינה בכדורעף של אשדוד בפעם הראשונה בהיסטוריה. קבוצת הנשים הוכיחה המון אופי מול מחזיקת הגביע מכבי חיפה, קבוצת הפאר של הכדורעף הישראלי שלא עמדה מול הנחישות האשדודית עם תקציב נמוך פי כמה. ענף הכדורעף מרים ראש בעיר אחרי שהוספד וסבל מניהול בעייתי, עם ההעברה לניהול המקצועי של מכבי אשדוד הצליחה אשדוד לעשות דרך מופלאה ולא עצרה עד שהניפה את הגביע.

היכל האנרובקס בחדרה כ-1000 צופים נלהבים, שנתנו אוירה חמה לשחקניות שתי הקבוצות, מי שכבר הגיע ונכח נהנה מרמת כדורעף טובה עם שתי קבוצות שנלחמו בשיניים כדי לזכות בגביע המדינה.

אשדוד שהתחילה עם 2:0 חלק והיה נראה שהיא אוטוטו רומסת את חיפה נחלשה ברבע השלישי והחיפאיות הרגישו שהן חוזרות למשחק אך מערכה רביעית מטורפת של האשדודיות אליה גייסו את כל האופי והנחישות לא הותירו סיכוי לקבוצת הפאר מהכרמל והגביע בחר להחליף נמל בית ועשה את כל הדרך לאשדוד.

 

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט:

״למרות האושר והגאווה בתואר הנכסף אני מסתכל בעיקר על הדרך, על מגוון הענפים המשוחקים ברמות הגבוהות של ישראל וזה מספק אותי יותר מהכל. ענפים כמו ג׳ודו, שייט, הרמת משקולות, כדוריד, וכמובן כדורעף לא היו קיימים וב-5 השנים האחרונות עם השקעה בתשתיות ארוכות טווח וניהול מקצועי עם צוות עובדים מסור כובשת העיר אשדוד את הפודיומים בארץ ומביאה כבוד גדול לעיר. זה המקום להודות לכל מי שעוסק במלאכה וממש את חזון הרשות לאורך שנים״.

 

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט באשדוד:

זהו יום היסטורי לעיר אשדוד, לא כל יום מגיעה קבוצה חדשה ותוך שנתיים מצליחה להשתלב בליגה הבחירה ולזכות בגביע המדינה מול קבוצה עתירת תקציב ומסורת כמו נכבי חיפה, אני גאה בשחקניות ששמו את העיר אשדוד בקדמת הבמה הישראלית גם בכדורעף. מדובר בשבוע רווי הצלחות במגוון ענפי ספורט וכמנכ״ל רשות הספורט באשדוד אין דבר שמסב לי אושר גדול יותר.״

 

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה:

מכבי חיפה הייתה עם כדור הפתיחה במערכה הראשונה, טופיקינה עם הנקודה הראשונה העלתה את אשדוד ראשונה על הלוח ל-0:1, דה סילבה מאשדוד החטיאה הנחתה וחיפה השוותה ל-2:2 אבל דה סילבה מיד תיקנה ובשתי  נקודות רצופות העלתה את אשדוד ל -2:4. המשחק הוסיף להיות צמוד כשביציע שמעו היטב את האוהדים של אשדוד, טופקינה עם אייס העלתה את אשדוד ל-4:6, רום מאשדוד בנקודה נהדרת ליד הרשת העלתה ל-6:9. חיפה השוותה ל-12:12, אבל דה סילבה עם הנחתה יפה העלתה את הקבוצה מהדרום ל-12:13, אשדוד לחצה על הדוושה ועלתה ל-14:17, מאמן מכבי חיפה דראגן נסיץ' לקח פסק זמן, וחיפה צימצמה ל-16:17. דה סילבה מאשדוד העלתה ל-16:18. מורן צור לוק מאשדוד באייס העלתה ל-17:21, ראלי אדיר הסתיים בנקודה לחיפה שהקטינה את ההפרש ל-22:19, אבל אשדוד לא ויתרה וזכתה במערכה הראשונה.

מערכה שניה:

את המערכה השנייה פתחה אשדוד בצורה חזקה ועלתה ל-1:3 עם נקודה של טופקינה, אשדוד עלתה ל-6:8, אלה סעדה מחיפה בנקודה נהדרת צימצמה ל:7-8. שחקניות אשדוד לא נתנו לחיפה להתקרב ועלו ל-7:10, הולמן מחיפה צימקה ל-10:11, ומרסלה קוריאה ממכבי חיפה השוותה את התוצאה ל-11:11, טעות של אשדוד וחיפה עלתה ל-11:12. אלה סעדה עם נקודה ליד הרשת העלתה את הקבוצה הצפונית ל-12:14, הנדנדה נמשכה ואשדוד בעזרת דה סילבה עלתה ל-14:16, הולמן השאירה את מכבי חיפה בחיים במערכה כשהיא מורידה את ההפרש ל-18:15, דה סילבה שהיתה מצוינת במערכה הזו העלתה ל-16:21 ומכאן אשדוד כבר שייטה בדרך לניצחון  במערכה השניה.

 

צילום באדיבות איגוד הכדורעף: לילך וייס – רוזנברג

 

מערכה שלישית:

דה סילבה הוסיפה לככב גם במערכה השלישית והעלתה את אשדוד בפתיחתה ל-2:3, אלא שחיפה עשתה מהפכון ואחרי טעות של אשדוד עלתה ל-2:4, הולמן הייתה מעולה במערכה השלישית והעלתה את חיפה ל-8:4,  דה סילבה מאשדוד עם אייס נהדר הורידה את ההפרש ל-8:10 ועוד אייס שלה השווה את התוצאה ל-10:10. אשדוד על גלי התמיכה האדירה לה זכתה מהקהל לחצה ועלתה ליתרון 11:14, טופיקינה עם חסימה אדירה העלתה את אשדוד ל-11:15, מכבי חיפה לא הייתה מוכנה לוותר וגייסה כוחות כדי לחזור למשחק ולהשוות ל-16:16. המשחק הוסיף להיות צמוד מאוד, ואשדוד בחסימה יפה עלתה ל-21:22, הולמן ממכבי חיפה הפכה את התוצאה בהנחתה נהדרת ל22:23, ומשם חיפה לחצה עד לניצחון במערכה השלישית.

מערכה רביעית:

המערכה הרביעית החלה בצורה שקולה, במצב של 5:5  אשדוד עשתה ארבע נקודות רצופות ועלתה ל5:9, חיפה לקחה פסק זמן, אבל אשדוד המשיכה לשלוט ועלתה ליתרון 7:11, אשדוד שמרה על היתרון ועלתה ל-9:13, אלה סעדה עוד צימצמה ל-12:16. חיפה הייתה חדורת מוטיבציה והצליחה להוריד את ההפרש ל-16:18. טעות בהגנה של מכבי חיפה העלתה את אשדוד ל-16:20, אבל חיפה במאמץ אחרון הצליחה להוריד ל22:23 ואלה סעדה השוותה ל-23:23. המשחק הוסיף להיות צמוד ואשדוד שפיספסה את נקודת המשחק הראשונה עלתה ל-24:25,  בדרך לניצחון במערכה ולזכייה בגביע מדינה ראשון בתולדותיה.

צילום באדיבות איגוד הכדורעף: לילך וייס – רוזנברג

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*