הבחירות יידחו – "מועמד לבחירות לרשויות המקומיות יוכל לשרת בשירות מילואים אם קיים צורך בטחוני בהמשך שירותו על אף היותו מועמד"

הבחירות יידחו – "מועמד לבחירות לרשויות המקומיות יוכל לשרת בשירות מילואים אם קיים צורך בטחוני בהמשך שירותו על אף היותו מועמד"

קרן אור מוסרית מגיעה באופן לא מפתיע מכיוון צבא להגנה לישראל, לשמחת המועמדים שמשרתים במילואים וכל בר דעת שהבין מלכתחילה שקיומן של בחירות מוניציפליות בזמן מלחמה הם דבר לא מוסרי. קיום הבחירות היה פוגע באופו ישיר בזכות לבחור ובזכות להיבחר ואם אנחנו רוצים לשמור על הדמוקרטיה זהו מהלך מתבקש שחייב היה לקרות.

קל זה לא היה, נדרשו בג״צים ואין סוף עתירות, הרבה לחצים וקמפיין מתוזמן של המתמודדים שנאלצו לעזוב הכל ולהגן על המדינה, לא היה רחוק היום שהם כמעט נענשו על רוח ההתנדבות.

״על רקע המצב הבטחוני החריג ולנוכח היקף גיוס המילואים הנרחב, הוחלט על תיקון לפקודת המטכ"ל 33.0113 המתבסס על הוראת שעה לפיה ר' אכ"א יהיה רשאי לקבוע, כי מועמד לבחירות לרשויות המקומיות יוכל לשרת בשירות מילואים אם קיים צורך בטחוני בהמשך שירותו על אף היותו מועמד.״

כך נכתב בהתייחסות במכתב שנשלח למזכיר הממשלה לאחר שאתמול (חמישי) החליטה הממשלה שצה״ל יכריע סופית על צרכיו וכנגזרת מזה יוחלט סופית בראשון על החלטת הממשלה לגבי הבחירות. עפ״י המכתב נכתב גם ש״עפ"י רשימת המועמדים העדכנית שהועברה ממשרד הפנים נמצא כי נכון ל-27.12 בשעה 21:00 3,778 הינם משרתי מילואים, מתוכם 1,829 הם בשירות מילואים פעיל״. עוד נכתב ״מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה"ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם, בסבירות גבוהה, לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה. בנוסף, ישנם 1,141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן, בסבירות גבוהה, לשחררם על מנת שיתמודדו בבחירות.״

עפ״י הנתונים האלה נראה בבירור שהמלצת צה״ל היא לדחות לפחות בחודש ימים את הבחירות המקומיות.

מה גם שערים שלמות מפונות ומפוזרות בכל רחבי הארץ לא נראה סביר שלוגיסטית לא תיפגע הזכות הבסיסית לצאת לקלפי ולבחור, שלא לדבר על להיבחר.

 

 

מצ״ב המכתב שנשלח במלואו למזכיר המדינה:

מזכיר הממשלה

רמ״ט שהב״ט

הנדון: בחירות לרשויות המקומיות בצה"ל ב"חרבות ברזל": התייחסות לנתוני מועמדים כמענה לסיכום ישיבת הממשלה מיום 27 דצמבר 2023

1. בהמשך להנחיית הממשלה מיום 27 דצמ' 23 נתבקשנו להעביר את עמדת צהייל באשר לשחרור המועמדים המשרתים במילואים במסגרת מלחמת ייחרבות ברזלי.

2. בפתח הדברים, נבקש לציין כי צה"ל אינו נוקט כל עמדה בשאלת מועד הבחירות
לרשויות המקומיות ולהלן יביא את עמדתו ביחס לנתונים אותם התבקש להעביר כאמור. הנתונים תקפים נכון לנקודת הזמן הנוכחית, יום 29 לדצמבר 2023, ועשויים להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה, שהיא משתנה ודינמית.
3. היקף מועמדים לרשויות המקומיות המגוייסים בצו 8
א. על רקע המצב הבטחוני החריג ולנוכח היקף גיוס המילואים הנרחב, הוחלט על תיקון לפקודת המטכ"ל 33.0113 המתבסס על הוראת שעה לפיה ר' אכ"א יהיה רשאי לקבוע, כי מועמד לבחירות לרשויות המקומיות יוכל לשרת בשירות מילואים אם קיים צורך בטחוני בהמשך שירותו על אף היותו מועמד.
ב. עפ"י רשימת המועמדים העדכנית שהועברה ממשרד הפנים נמצא כי נכון ל-27.12 בשעה 21:00 3,778 הינם משרתי מילואים, מתוכם 1,829 הם בשירות מילואים פעיל.
ג. מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה"ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם, בסבירות גבוהה, לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה. בנוסף, ישנם 1,141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן, בסבירות גבוהה, לשחררם על מנת שיתמודדו בבחירות.
ד. מצ"ב כנספח רשימת הרשויות בהן ישנם מועמדים שלא ניתן לשחררם בעת הזו.

חיים בן מויאל, אל״ם

נציין רק שאת ההחלטה הסופית תקבל הממשלה ביום א׳. ומניסיון, כלום לא נגמר עד שלא שזה לא הוחלט בכנסת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*