אשדוד חושבת אולימפיאדה

אשדוד חושבת אולימפיאדה

ככל הנראה, קריית הספורט העתידית הצליחה להרים את החשיבה ברשות הספורט למימדים אחרים, אולימפיים. במשך השנתיים האחרונות שוקדת אשדוד על הפן האולימפי תוך הקצאת סיוע תקציבי, ותמיכה מלאה בצרכים המלאים לטובת קידום המצויינות בספורט והשגת כמה שיותר קריטריונים בכמה שיותר ענפים אולימפיים.

נכון לכתיבת שורות אלו נוכל לעקוב באולימפיאדת טוקיו אחרי לא פחות מ-4 מתמודדים שכבר הבטיחו את השתתפותם באולימפיאדה ביפן, מדובר בשחיינים: דניס‭ ‬לוקטב, יעקב‭ ‬טומרקין ובמתעמלות האמנותיות: קארין‭ ‬וקסמן ויאנה‭ ‬קרמרנקו.

דוד‭ ‬ליטבנוב וארתור מוגרודומוב מענף הרמת המשקולות עדיין נאבקים עם סיכויים גבוהים להצטרף לרביעייה שכבר שיריינה כרטיסי טיסה, כך גם השייט הצעיר והמוכשר עומר גולני שסיכוייו אמנם נמוכים ממרימי המשקולות אך עדיין קיימים.

ברשות הספורט עדיין לא מוותרים על אף מתמודד אך העיניים והתכניות כבר מכוונות לאולימפיאדת פריז 2024 עם יעדים ברורים לייצר משלחת גדולה יותר ומגוונת יותר.

צילום: פייסבוק פרטי

לשם כך הוקם כבר לפני 3 שנים מרכז המצויינות בג׳ודו שגודל מידי שנה בעשרות אחוזים בכמות המתאמנים והתארים שהוא מביא לעיר באליפויות ארציות, וכבר ניתן לסמן כמה כשרונות פוטנציאליים בענף המכניס למדינה הכי הרבה מדליות, זאת בזכות העבודה הנהדרת שעושים המאמנים לאון קוטלר ולאון בקרמן.

גם בתחום השייט ביצעה רשות הספורט מהפכה אמיתית בהשקעה תקציבית גדולה במרכז לספורט וחינוך ימי, הן בציוד, הן ברמת המאמנים שצרפו רק לאחרונה את נמרוד משיח לצוות המקצועי, בתשתיות והתנאיים הכלליים, אשדוד מבחינת רשות הספורט היא עיר של ים והספורט הימי חייב להיות מוביל. גם ענף גלישת הגלים שייכנס החל מטוקיו 2020 לקריטריון האולימפי פותח דלת לאלופים מקומיים בתחום גלישת הגלים המפותח בעיר אשדוד.

צילום: פייסבוק פרטי

הרעיון המרכזי עליו עמלים יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט העירונית ואלון חזן, הממונה על ההישגיות והמצויינות הוא בניית קריטריון שיסייע לספורטאים משלב האיתור ועד ארגז הכלים שיעניקו לפוטנציאליים המסוגלים להשיג קריטריונים אולימפיים בתחום הפעילות.

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט: אשדוד מובילה במספר של ענפי ספורט מזה שנים רבות, לאחרונה נוספו ענפי ספורט בהם אשדוד פורחת כדוגמת הכדוריד והכדורעף והגיע הזמן לחשוב כמו עיר גדולה ולמנף את כל ההישגים לרמות הגבוהות, האולימפיות. אשדוד מתחילה את 2020 עם 4 נציגים באולימפיאדת טוקיו בטוחים ועם אופציה ל-6 ואולי אפילו 7. זו ראשיתה של מהפיכת הספורט האולימפי באשדוד ומכאן חושבים קדימה.

צילום: דודו קקון

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט: תושבי העיר אשדוד שמגיעים לרמות האולימפיות הם הפירות המשובחים של התוצרת העירונית, הן בענף הספורט והן במקצועות המדע והאמנות, כרשות עירונית זו המחוייבות הגדולה שלנו לתת להם את ארגז הכלים המשמעותי להצלחות ולקטוף את פירות הגאווה האשדודית והישראלית. לכן אני מחזק את ידם של העוסקים במלאכה ברשות הספורט העירונית על ההצלחות והגאווה שהם מביאים לעיר.

איטלוסטרציה תמונה ראשית: אייקון תקשורת

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*