ערבי הסברה לקראת גיוס

ערבי הסברה לקראת גיוס

הורים משמשים כמעגל השפעה הקרוב ביותר לילד במיוחד בגיל ההתבגרות. במרכז לשירות משמעותי החליטו לקיים ערבי הסברה להורים לתלמידי כיתות י"א, העומדים לקראת גיוס. "המטרה", אומרת אתי לוגסי-טורקניץ, מנהלת המרכז לשירות משמעותי, היא "ליצור שיח מידעי וערכי עם ההורים כדי להפיג מהם חששות הנובעים מחוסר מידע ומתן מידע רלוונטי אודות תהליך הגיוס, ובכך לשחרר חסמים וסלילת הדרך לילד".

אתי לוגסי-טורקניץ ספרה גם על שירותי המרכז בדגש על הקוד האינטרנטי לערכת תרגול למבחני הצו הראשון. אשדוד היא העיר היחידה שרכשה קוד לכל תלמיד, בשווי 200 ₪, ומעניקה אותו חינם לתלמידי העיר במטרה שיוכלו הם למצות את הפוטנציאל בצו הראשון. ההורים הביעו עניין והתלהבות מההערכה.

בהמשך, מפקד בכיר ממשרד הביטחון הסביר להורים על תהליך הגיוס, החל מהצו הראשון, תוך שהוא התמקד בעיקר ביום הצו הראשון ומה מצפה לילדי י"א ביום זה.

המפגשים הללו מתקיימים בבתי הספר העל יסודיים, ובסיומם לוגסי-טורקניץ מזמינה את ההורים להגיע עם ילדיהם למרכז השירות ולקבל את הערכה. כמו כן היא מזמינה אותם לקבל ייעוץ והכוונה בכל התהליך עד הגיוס. על כך מחמיאים המפקדים ממשרד הביטחון ובפרגון גדול הם אמרו להורים: "אנחנו מסתובבים בערים רבות ומרצים במקומות רבים, אך אין בשום עיר מרכז כמו המרכז לשירות משמעותי של אשדוד וההשקעה בתחום הגיוס שאתם מקבלים כאן כתושבים".

הצו הראשון הוא רגע מכריע עבור הילדים, מכיוון שנקבעים בו נתוני האיכות קב"א ודפ"ר ואין להם הזדמנות שנייה. לכן יש חשיבות למודעות ההורים והמלש"בים לשלב זה ומכאן גם החשיבות בהכנה טובה. "מניסיוננו בשנים עברו, ילדים מגיעים בעיקר כשההורים מניעים אותם" אומרת אתי-טורקניץ ומסבירה מדוע המרכז משקיע מאמצים לא מבוטלים למפגשי ההורים הללו.

ואכן, כבר בימים שלאחר ערבי הורים, מדווחים מהמרכז לשירות משמעותי על עלייה במספר התלמידים וההורים המגיעים לקבל הכנה במרכז לשירות משמעותי. על כך כתבה אחת האימהות "שירות מעולה ומבורך" ובכך מצתה את מה שחושבים כל ההורים על המיזם הזה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*