תלמידים מאשדוד ב"מסע בעקבות לוחמים"

תלמידים מאשדוד ב"מסע בעקבות לוחמים"

מחזקים את ערך גיוס לצה"ל: תלמידים מאשדוד נפגשו עם אביגדור קהלני ב"מסע בעקבות לוחמים" ברמת הגולן.

כ- 40,000 תלמידים מלמעלה מכ- 450 בתי ספר ומסגרות חינוכיות ברחבי המדינה יצאו במהלך השבועיים האחרונים למסע "בעקבות לוחמים" במסגרת פרויקט הכנה לצה"ל של האגף הביטחוני -חברתי במשרד הביטחון *התלמידים נפגשו עם אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, וזכו לשמוע עדות ממקור ראשון על הקרב החשוב שבלם את הצבא הסורי במלחמת יום הכיפורים *הסיור כלל ביקור בתערוכה של צה"ל ובתרגיל אש, כמו כן ביקור במספר אתרי קרבות.

תלמידים מהתיכונים מקיף א', מקיף ג', מקיף ד', מקיף ה', מקיף ו', מקיף ז', מקיף ח', מקיף ט', מקיף י', מפתן החרמון, יעד, אנקורי, מח"ט ע"ש משה קול, עמל, קציני ים אורט, משאלה חוויתית, אמי"ת ב' השתתפו השבוע במסע.

פרויקט "בעקבות לוחמים" הינו יוזמה של האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בראשותו של עמיקם סבירסקי.

מטרת הפרויקט הינה להפגיש את בני הנוער עם צה"ל ומורשתו, מתוך כוונה להגביר את המוטיבציה לגיוס ולשירות משמעותי בצה"ל.

אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביטחונית בכל רחבי הארץ ובגזרת ירושלים בפרט. בני הנוער שמגיעים לגולן הם החיילים, השוטרים והלוחמים של מחר, חשוב ביותר שייחשפו כבר היום לחלק מהותי כל כך בהיסטוריה ובמורשת המדינה. הסיור גורם להעמקת תחושת המחויבות של הנוער ומעודד את המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".

הסיור מביא את הנוער לאתר הקרבות המפורסם בעמק הבכא, שם התנהל קרב הבלימה המפורסם נגד הכוחות הסורים במלחמת יום הכיפורים וכן לאתרי הקרבות בתל פאחר, תל סאקי, גמלא, מצפה גדות, אחמדיה, אתר ברק, הר השיפון ועוד.

במהלך היום ביקרו בני הנוער גם בתערוכת חילות מיוחדת ויצפו באימון- תרגיל אש משולב כוחות.

אביגדור קהלני, המכהן כיום כיו"ר האגודה למען החייל, הגה את הרעיון לפני 11 שנים בעת שכיהן כראש האגף הביטחוני -חברתי, ומאז מדריך באופן אישי מדי שנה את התלמידים הבאים לסיור ברמת הגולן, ומספר להם על חלקו בקרבות הבלימה בעמק הבכא במלחמת יום הכיפורים.

ממשובי התלמידים בשנים עברו עולה כי המפגש הבלתי אמצעי עם גיבור ישראל והסיפור האישי משפיעים על התלמידים ומחזקים את ערך הגיוס לצה"ל ושירות משמעותי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*