שנת שירות לפני גיוס

שנת שירות לפני גיוס

פעילות לעידוד ההתנדבות לשנת שירות למען הקהילה, לפני הגיוס לצה"ל, מתקיימת זו השנה השנייה במקיף ו' במטרה להנחיל לבני הנוער הצעירים ערכי חברה ומוטיבציה לפיתוח וטיפוח מנהיגות.

בית הספר מקיף ו' אשר חרט על דגלו חינוך לערכי חברה, מעודד את תלמידיו לפעילות התנדבותית למען הקהילה, למעורבות בענייני חברה וטיפוח מנהיגות אישית. בפעילות לעידוד ההתנדבות לשנת שירות למען הקהילה – לפני הגיוס לצה"ל, המתקיימת זו השנה השנייה בבית הספר, התכנסו תלמידי השכבה הבוגרת והשתתפו בתוכנית המשותפת לבית הספר ומרכז ההכוונה לצה"ל בראשותה של גב' אתי לוגסי-טורקניץ'.

הפעילות המיוחדת נחלקה לשניים. בחלק הראשון, התכנסה שכבה י"ב, בניהולה של מיכל טל, בספרייה ע"ש תומר נוב ז"ל, להרצאה מדהימה וסוחפת של שגיא יניב, אשר הצליח לשקף לבני הנוער את המציאות החומרנית והנהנתנית בה הם חיים בחברה החשופה, מדי יום ביומו, לאינדוקטרינציה של החברות הפרסומיות, ולהציב מולה את מודל המנהיגות מחולל השינוי בחברה הישראלית.

הרכזת החברתית גב' שילה כהן, לא הופתעה מההרצאה המרתקת משום שזו השנה השנייה ששגיא מגיע למפגש עם בני הנוער ומרתק אותם באופן כזה שבתום ההרצאה ניגשו אליו רבים מתלמידי השכבה, והודו לו על העידוד שהוא העניק להם לפתח את תכונות המנהיגות הטבועות בהם – באמצעות נתינה לקהילה.

בחלק השני של הפעילות, התקיים יריד מרתק לשנת שירות ולמכינות קדם צבאיות. עשרות תלמידים צבאו על עמדות המידע הפזורות על פני פרוזדור בית הספר, והצטיידו במידע עדכני שניתן להם בהרחבה ע"י נציגי המכינות.

שי אגונין, תלמיד י"ב, סיכם את היום במילים: "אני מתעניין בהתנדבות לשנת שירות כהמשך ישיר ורציף לפעילותי כמדריך בצופים וכנציג במועצת הנוער העירונית".

עמית הרוש, בוגרת ביה"ס שהתנדבה לשנת שירות לאחר שנחשפה לפעילות זו אשתקד, חיזקה את תלמידי י"ב במתן דוגמה אישית. "תלמידי י"ב מתלבטים בלבם אם שנת שירות עלולה להיחשב כ'בזבוז זמן יקר'" היא אומרת ומבטיחה כי "שנת השירות פותחת צוהר למגוון תחומים חינוכיים-ערכיים בקהילה, מעוררת מוטיבציה לפיתוח עוצמות ואיכויות אישיות אשר, קרוב לוודאי, תנותבנה לפיתוח מנהיגות ולשיפור פני החברה גם יחד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*